Hej!
Jestem dość świeży na forum, ale ze względu na moje przygody z doborem oleju na pierwsza wymianę do 1.6 T-GDI 204km GPF zgłebiłem troszkę świat olejów, i chciałbym z Wami o czymś podyskutować. Tendencją dużą z tego co widzę u producentów aut jest sugerowanie oleji EKO, C2/A5. O ile te oleje są spoko do jazdy codziennej ( HTHS często poniżej 3.0, lepkość w 100 stopniach poniżej 10) to co z autami typu warm hatch / hot hatch? Kupiłem to auto trochę do zabawy, i wizja lania cienizny o takich parametrach napawa mnie lekką obawą, czy po gonitwie autostradowej 180+ przez dłuższy okres, ten olej utrzyma film? Lub lekkie torowanie? Rozumiem że silnik jest ciasno pasowany, ale mimo wszystko mam lekką obawę. Ciekaw jestem zachowania silnika przystosowanego do C2 zalanego lekkim olejem C3, typu Ravenol VSW 0W30 o HSTS 3.5 ( lepkości kine. 60/12). Teoretycznie taki Ravenol ma bardzo dobrą pompowalność, ale spore CCS 5500.
W moim przypadku, pomijając gwarancję na auto, to według mnie idealnym wyborem byłby właśnie kompromis w stylu Ravenol VSW 0W30, ale producent w instrukcji 5w30 A5/B5, więc zostaje Eneos Hyper S 5w30 (lepkości 58/10.3)
Jestem dość świeży na forum, ale ze względu na moje przygody z doborem oleju na pierwsza wymianę do 1.6 T-GDI 204km GPF zgłebiłem troszkę świat olejów, i chciałbym z Wami o czymś podyskutować. Tendencją dużą z tego co widzę u producentów aut jest sugerowanie oleji EKO, C2/A5. O ile te oleje są spoko do jazdy codziennej ( HTHS często poniżej 3.0, lepkość w 100 stopniach poniżej 10) to co z autami typu warm hatch / hot hatch? Kupiłem to auto trochę do zabawy, i wizja lania cienizny o takich parametrach napawa mnie lekką obawą, czy po gonitwie autostradowej 180+ przez dłuższy okres, ten olej utrzyma film? Lub lekkie torowanie? Rozumiem że silnik jest ciasno pasowany, ale mimo wszystko mam lekką obawę. Ciekaw jestem zachowania silnika przystosowanego do C2 zalanego lekkim olejem C3, typu Ravenol VSW 0W30 o HSTS 3.5 ( lepkości kine. 60/12). Teoretycznie taki Ravenol ma bardzo dobrą pompowalność, ale spore CCS 5500.
W moim przypadku, pomijając gwarancję na auto, to według mnie idealnym wyborem byłby właśnie kompromis w stylu Ravenol VSW 0W30, ale producent w instrukcji 5w30 A5/B5, więc zostaje Eneos Hyper S 5w30 (lepkości 58/10.3)