Speedmaniac41
Użytkownik
- Samochód
- Alfa Romeo Giulietta QV 1.75TBi TCT
Zauważyłem na tym forum bardzo dużą niechęć do olejów SAE>40. Jest to po części zrozumiałe patrząc na mity w tematyce olejów, jednak są sytuacje, gdy zastosowanie oleju bardziej lepkiego może dać wymierne efekty.
Moim zdaniem nie warto nigdy niczego generalizować, bo można dojść w ten sposób do błędnych wniosków.
W którymś temacie podawałem przykład wariatora w silniku Twin Spark 16V ze stajni Alfy Romeo. Jako pasjonat motoryzacji Włoskiej widziałem na prawdę wiele samochodów, gdzie taki olej spisywał się znakomicie. Gdzie ocenę oleju opieram nie na wrażeniach akustycznych, a na mierzalnych danych, takich jak stopień zużycia panewek, po danym przebiegu, długość życia wariatora bez awarii i tym podobne.
Nie wiem jak w silnikach BMW, bo nie jestem specjalistą od Niemieckich motorów, nie wiem jak są spasowane, ale w niektórych silnikach Włoskich SAE 50 lub 60 dobrze chroni silnik i nie należy się go obawiać
Moim zdaniem nie warto nigdy niczego generalizować, bo można dojść w ten sposób do błędnych wniosków.
W którymś temacie podawałem przykład wariatora w silniku Twin Spark 16V ze stajni Alfy Romeo. Jako pasjonat motoryzacji Włoskiej widziałem na prawdę wiele samochodów, gdzie taki olej spisywał się znakomicie. Gdzie ocenę oleju opieram nie na wrażeniach akustycznych, a na mierzalnych danych, takich jak stopień zużycia panewek, po danym przebiegu, długość życia wariatora bez awarii i tym podobne.
Nie wiem jak w silnikach BMW, bo nie jestem specjalistą od Niemieckich motorów, nie wiem jak są spasowane, ale w niektórych silnikach Włoskich SAE 50 lub 60 dobrze chroni silnik i nie należy się go obawiać