• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

E90 335i n54 jaki olej na zimię?

Tomektom

Nowy użytkownik
Samochód
E90 335i n54
Marka samochodu
E90 335i
Budżet/ile litrów
7
Styl jazdy
Silnik
N54
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w-30 LL-01
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 5w50 + ar9200
Witam, znowu idzie zima więc chce zmienić dość mocno lepki 5w50 na coś lzejszego by auto miało mniej niszczący rozruch jak będę w górach przy ujemnych temperaturach.
W zeszłym roku w zimę czytałem to forum i dużo osób polecalo ravenola vst 5W40 więc go zalalem, po czym byłem bardzo niezadowolony. Po dłuższej trasie ( zawsze jeżdżę dość "ostro") ubywalo mi oleju. Przez całą zimę dolalem chyba z pol litra. W lutym zalalem valvoline 5w50 z ar9200 I do tej pory nie dalalem nic. Więc dziwna sprawa. W tym roku nie wiem na co postawić. Wszystkie ole, które mi się podobają sa bardzo drogie np. Amsoil, motul 300v, royal Purple. Szukam czegoś w średniej cenie oraz dobrego dla tego silnika generuje on spore temperatury około 120 stopni. Myślałem nad:
-Repsol Elite Evolution 5 l 5W-40,
- gulf 5w40 ULE.
Więcej pomysłów nie mam, niestety sa to oleje dość rzadko spotykane I nie mogę znaleźć na ich temat opinii. Czy ktoś może coś doradzić? Chciałbym żeby było to pao, nie wiem czy 0w40 też się nada I nie wiem czy znowu dodawać dodatki. Jestem w kropce. Proszę o pomoc.
 
Jeżeli chcesz schodzić z lepkością, ze względu na rozruchy w bardzo niskich temperaturach, to może coś z 0W40?
Koledzy bardzo często polecają tutaj Arala SuperTronic 0W40, ja od siebie dodam Mobil1 FS 0W40, z tańszych opcji Total Quartz 9000 Energu 0W30, albo Shell Helix Ultra 0W40 - ten będzie na bazach GTL, które mają bardzo dobre właściwości niskotemperaturowe.
Swoją drogą, pozostając przy marce, w dobrej cenie dostaniesz też przecież Valvo SynPower 0W40 z normą BMW LL-01.

I tak szczerze, jeżeli BMW zaleca tam 5W30, to w nic wyżej, niż 5W40 bym tam nie szedł. Bawarczycy raczej wiedzą, co robią, a wyższa lepkość oleju, nie oznacza, że będzie sobie radził lepiej w wysokiej temperaturze, oleje o niższej lepkości mają to do siebie, że sprawniej pokonują układ smarowania i lepiej transferują ciepło.
Także, jeżeli BMW zaleca tam 5W30, nie widzę przeszkód, żeby taki olej też w tym silniku stosować. A jeżeli już zmieniać lepkość, to letnią oczko w górę, zimową oczko w dół, większe zmiany, bez mechanicznych modyfikacji silnika raczej nie są, ani dla niego dobre, ani wskazane.
 
Podobno te silniki bdb chodzą na mobilu fs 0w40 i w taki bym celował.
 
0w40 jak najbardziej, 5w30 lepiej nie - to kawał silnika jest, dość ostra jazda oznacza spore temperatury, być może okazjonalne podlewanie paliwem . VR1 to taki "cywilny" olej do szybszej jazdy, dlatego dał radę i nie "znikał". 0w40 też powinien sobie spokojnie poradzić, gdyby nie to wróć do Valvo ale powinno być ok.
 
Ja się z kolei spotkałem z opinia, że ten vr1 to wcale nie taki super olej. No, ale może każdy ma inne doświadczenia. Ja bym celował w tego mobila, ew jakiś inny 0w40 może castrol edge? Ale cenowo ten mobil wygrywa.
 
Jest średni ale wytrzyma wyższe temperatury niż typowy 5w40. Tak jak piszesz Mobil na pierwszy ogień
 
Dzięki za odpowiedzi panowie. Wiem, że ten valvo nie jest cudem techniki, ale zaleca mi go mój mechanik, ktory zajmuje się tylko BMW, jednak na zimię moim zdaniem może byc przesada. Mało propozycji oleji padło. Jest ten mobil 1 fs 0w40 gdzieś przeanalizowany? Jeśli chodzi o 0w40 mam obawy, bo podobno te oleje w wysokich temp słabo sobie radzą. Znalazłem coś takiego o dziwo ma normę BMW ll-01 czy ktoś wie coś o nim? ( nie jest taki drogi 300 zl za 6.62 l) - Amsoil 5w40 european car formula. Taki szary. Dzięki z góry
 
Wiem, że ten valvo nie jest cudem
Każdy, kto pisze w podobny sposób, pisze po prostu bzdury bez poparcia. Nie kieruj się takimi wypowiedziami. To są ludzie, którzy nie mają podstawowej wiedzy.


0w40 mam obawy, bo podobno te oleje w wysokich temp słabo sobie radzą
Kolejna bzdura, którą nie zaprzątaj sobie głowy.

Możesz śmiało stosować 5W30, jak 5W40, czy 0W40. Nawet 5W50 jest spoko, jeśli taka lepkość jest dopuszczona przez producenta. Zima nie ma tutaj nic do rzeczy.
 
Może to głupoty nie wiem:
Temat jest dużo bardziej złożony. Nie można zebrać sobie uśrednionych danych z kart, wrzucić w tabelkę i na tej podstawie porównywać jakość olejów.

Polecam Ci Aral Supertronic 0W40.
 
Dlaczego nie?
Bo setki tysięcy razy było pisane o tym na forum, że dane z kart technicznych są danymi uśrednionymi i na ich podstawie nie można porównywać jakości olejów. Na formulacje oleju wpływa bardzo wiele czynników. Przykład Meguin i Lotos - ich karty techniczne nie mówią nic, a czy są to złe oleje? Prawdopodobnie, gdyby nie regulacje prawne, to kart technicznych w ogóle by nie było i ciekaw jestem, skąd wtedy Ci wszyscy "specjaliści" facebookowi czerpaliby swoją wiedzę [;
 
Masz na pewno coś racji, jednak mnię zainteresował temat zagęszczaczy i rozpiętości poruszony w tym filmiku. Przeczytałem kiedyś ten temat na forum hondy i mi się to składa i nie jest całkowicie pozbawione sensu. Myślę że taka tabelka nie jest całkowicie bez sensu i można z niej korzystać jako jeden wśród wielu czynników doboru oleju. Na pewno nie jako wyrocznia ale jako wskazówka tak. Jeżeli moźna sobie dobierać olej na podstawie oceny dżwięku silnika to czemuby nie kożystać z tabelki.
 
Przeczytałem kiedyś ten temat na forum hondy
Tam gdzie jeden moderator, czy administrator szaleje z kalkulatorem i oblicza indeks? ;)

Jeżeli moźna sobie dobierać olej na podstawie oceny dżwięku silnika to czemuby nie kożystać z tabelki.
Moim zdaniem nie można w obu tych przypadkach mówić o jakości środka smarnego. Temat o akustyce też jest na forum. Obie te formy doboru są błędne.
 
Tam gdzie jeden moderator, czy administrator szaleje z kalkulatorem i oblicza indeks? ;)


Moim zdaniem nie można w obu tych przypadkach mówić o jakości środka smarnego. Temat o akustyce też jest na forum. Obie te formy doboru są błędne.
Nie wiem kto tam szaleje z kalkulatorem ale u nas admin mrozi oleje a moderator ocenia na słuch ,a więc oni tam mogą sie tak samo śmiać z mrożenia jak my z kalkulatora.
W wątkach porad też są wymieniane różne oleje. Na jakiej podstawie są typowane?
Ja się oduczyłem zapytań na forum o olej. Biorę instrukcję potem wybieram coś od dużego producenta i po krzyku.

Do autora wątku mam radę żeby nie zmieniaĺ oleju na siłę jeżeli ten valvoline Ci się sprawdza to nie ma sensu go zmieniać ze względu na zimę. 5w oznacza że do -30 nie ma prawa być problemu z uruchomieniem silnika.
 
Back
Top