• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

EGT - czy ktoś kontroluje?

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
D

Deleted member 216

Gość
Witam :) czy ktoś z tu obecnych monitoruje egt w benzynkach? Zastanawiam się jaka jest bezpieczna wartość, przy ostrych sprintach do odcinki zauważyłem nawet granice 900-950st, normalna jazda 500-600. Dowiedziałem się, że w silnikach z bezpośrednim wtryskiem to za duże wartości. Co Wy o tym sądzicie?
 
Z którego czujnika to pobierasz, tego fabrycznego w prawie połowie układu?
 
nie wiem skąd to idzie, podejrzewam, że z tego samego miejsca co u Ciebie, masz ten sam samochód z tym samym motorem (N53) nie działa u mnie tryb uwarstwiony (brak noxa) stąd temp spalin nie ma tyle, ile mieć powinna w trybie uwarstwionym, czyli na ubogiej mieszance z lambdą powyżej 2.0, wtedy temp spalin ma 230-300 stopni maks. U mnie ciągle idzie w trybie homogenicznym, czyli lambda 1.0. Jeżdżę tak już z 60tys km, pytanie czy w dłuższej perspektywie to bezpieczne... ja biorę dane z Btool Expert oraz z Pistona ze sklepu Play.
 
To są normalne wartości dla silników doładowanych. Wolnossące powinny mieć ciut mniej. Niewiele aut ma czujnik EGT w benzyniakach, BMW ma akurat w tych na bezpośrednim wtrysku, ale wolnossących, a moja wcześniejsza 1er przy turbodoładowaniu nie miała takowego. Pytanie, z jakiego programu korzystasz przy odczycie, bo jeśli dedykowany dla BMW, to będzie to faktyczny pomiar z czujnika, jeśli z tych uniwersalnych programów diagnostycznych, to wartość temperatury spalin jest czysto teoretyczna i wyliczona na podstawie czujników sterujących silnikiem.
Post automatically merged:

Właśnie doczytałem, skąd odczytujesz. To są orientacyjne dane.
 
ja mam wolnossący. To nie są orientacyjne dane w przypadku Btool - opiera się na skryptach z INPA 1:1, czyli praktycznie skopiowana INPA do Androida
 
Wiem co to jest N53. Według odczytów masz za wysokie EGT, ale te odczyty też są nieprawdziwe.
 
pytanie dlaczego nie ma żadnych błędów? Zauważyłem, że BTOOL (skrypty z inpy) pokazuje maks 900 st podczas ostrego przyspieszania. W trakcie jazdy miejskiej 500-650 st w zależności od przyspieszania i warunków. W trasie spada w okolice 500.
 
Takie EGT miałem w BMW 116i przy 215 KM, co przekłada się na 134 KM z litra, ale wyliczone, bo czujnika EGT nie było. W 1.4 TSI jest niższe, 350 na wolnych obrotach, 800-850 przy sprintach, ale też wyliczone. Musiałbyś z ISTA pojeździć, bo akurat Twój silnik ma czujnik EGT i ten program pokazałby rzeczywistą temperaturę.
 
Nawet 2.7 jest lambda. Poczytaj o trybie uwarstwionym w silnikach n43/n53, mimo benzyniaka ~300 koni pali w uwarstwionym 5-5.5l
 
Jasne że jest lambda 2,7... jak ECU nie otwiera wtrysków paliwa :)
W ogóle to skąd masz te wartości skoro nawet sondy szerokopasmowe nie widzą takiego zakresu AFR?
 
Last edited:
Przepustnica wtedy jest maks otwarta, mimo, że pedał gazu nie jest wciśnięty praktycznie nawet na 20 procent zakresu, a wtrysk jest robiony tylko w obrębie świecy zapłonowej, reszta cylindra wypełniona jest powietrzem.

Stratified charge (engine works with lean mixture, it means: Lambda is highly over 1,0). Only N43 and N53 (from all engines of BMW) use Stratified charge operation mode. ... N53, for example, allows to intake 3 .. 3,5 time more air than would be needed for fuel combustion, it means, Lambda = 3 ..



Myślę, że to rozwiewa Twoje wątpliwości.
 
Źródło? Chętnie się dowiem jak ten silnik spala mieszankę z AFR >40, bo mam wrażenie, że wklejasz jakieś bzdury z innego forum.
 
No spoko, spoko.. jeśli gość, który produkuje sondy nox po poprawkach do tego silnika pisze bzdury, to nie mam pytań. Tak, jak rozpracowane do najmniejszej śrubki ma ten chłop sterowniki w BMW to głowa mała.. największe niezależne warsztaty w Europie korzystają z jego wiedzy i jego ulepszonych sond nox.

https://bimmerprofs.com/direct-injection-stratified-charge/
 
Przyznaję, że nie wiedziałem, że uwarstwiony wtrysk umożliwia spalanie tak ubogiej mieszanki.
 
Przecież napisałem ci to, to zamiast poszperać w internecie próbujesz robić z siebie wszechwiedzącego, że to niemożliwe.. 🙆‍♂️
 
Sprawdzę co pokazuje u mnie ale czujnik temp spalin jest przed filtrem nox a to jest blizej konca niż poczatkowi ukladu wydechowego wiec faktycznie btool może coś sciemniac. Z tego co kiedys zerkałem to nie miałem tam wiecej niż 600st chocby nie wiem co robil.
 
Hmmm generalnie mam sportowy układ wydechowy, od kolektorów (barany) zrobiony kompletny decat, pewnie katalizatory też bieg spalin w jakimś stopniu mogły ostudzac, teraz brak jakichkolwiek przeszkód.
 
To działa odwrotnie, jak masz rozluźniony wydech to EGT spada.
 
Hmmm generalnie mam sportowy układ wydechowy, od kolektorów (barany) zrobiony kompletny decat, pewnie katalizatory też bieg spalin w jakimś stopniu mogły ostudzac, teraz brak jakichkolwiek przeszkód.

Tak jak kolega wyzej napisał, decat powoduje spadek temperatury spalin. Nie miałes robionego jakiegoś chipa?
 
Back
Top