• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

EGT - czy ktoś kontroluje?

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Chip w silniku wolnossącym :-D... Nie, nie miałem :)
 
Wydech, barany, dolot z termoizolacja i paliwo 98. Na 95 z archoil nie mierzyłem :-D będą jeszcze kombinacje z zapłonem, ale to jak skończy się ten cyrk wirusowy
 
jak coś już kilka firm (największych i najbardziej znanych) w PL już mam obrobione, napiszę Ci kogo unikać :) mistrzowie marketingu z FB na półgotowcach ;-)
 
Sam to zrobię :) Mam już wszystko przygotowane oprócz prostownika. Czekam też na adapter GPS podłączany do komórki do dokładnych pomiarów przyspieszeń aplikacją Speed Logic, żeby pomierzyć efekty.
 
teraz widzę, że masz n52, więc ciekawe jak to wyjdzie :) BPC w USA robi cuda po 300-310 koni :) kolektory, plus wydech, plus dolot, plus MILVS plus zapłon
 
Wiesz ja mam LPG więc bardziej mi zależy na dostosowaniu zapłonu do tego paliwa. Gaz dłużej się spala więc dobrze jest przestawić zapłon o te 5-8 stopni, w zalezności od obrotów,. Dzieki temu wzrasta moc i spada też EGT (żeby nie było offtopic ;-)). Celem jest osiągnięcie takich samych parametrów jak na PB.
 
Zastanawia mnie jeszcze zależność egt od rodzaju wlanej benzyny 95 vs 98, chyba trzeba będzie sprawdzić :)
 
N52 i pewnie też N53 mają w oryginale dosyć dokręcony zapłon i na 95 sterownik może ciąć zapłon. Przejście na 98 może trochę przyspieszyć zapłon i tym samym obniżyć EGT. Jak masz czas to zloguj sobie napięcie stuku na 95 i 98 i porównaj. ZTCP z map MSV70 cięcie zapłonu następuje powyżej 4V.

Ale wysokie EGT u Ciebie może wynikać z czego innego, permanentnej pracy w trybie homogenicznym. N53 do ok. 160km/h powinien pracować w stratified. Typowo mniej paliwa to wyższe EGT ale w tym silniku może być inaczej np. poprzez inny czas zapłonu i multi-wtrysk.
 
A nie orientujecie się jak wyglada sprawa zapłonu w silnikach 1.4 tsi tych nowszych czyli 125 i 150konnych. Czy podobnie jak w przypadku podanego wyżej przejście na 98 może przyspieszyć zapłon?
 
Ja niestety nie wiem, musialbyś pologować sobie dane przez interfejs i porównać.
 
@Saico u nas tryb uwarstwiony to znacznie niższe egt, w granicach 230-280 st
 
No oczywiście, wiem, ale u Ciebie tryb uwarstwiony działa czy masz go wykodowanego?
 
ostatnio skasowałem WSZYSTKIE adaptacje jakie tylko auto miało zebrane przez 138 tys km i zrobiłem wszystko na nowo pod obecny setup no i stety-niestety odblokował mi się tryb uwarstwiony. Nie działa on w trybie online, czyli przez cały cykl od startu do zgaszenia, jedynie przez jakieś 5 min jazdy, ale znacząco obniżyło to u mnie spalanie, z racji, że do pracy mam tylko 7km, to przez połowę drogi działa mi tryb uwarstwiony, co skutkuje spalaniem w mieście na chwilę obecną 10l/100km :D jestem zadowolony :D
 
To wykodowanie to mit... Tak na prawdę to usunięcie danych kodów błędów z tablicy błędów... Przynajmniej w n53 tak to wygląda, ten silnik mnie zaskakuje coraz bardziej każdego dnia swoją złożonością 🙆‍♂️
 
No tak, podobnie jest z drugimi sondami w N52. Wykodowują tylko błędy z DME i check się nie pojawia. A w Tym silniku sondy za katalizatorem też odpowiadają za skład mieszanki. U mnie tak poprzedni właściciel tak zrobił i pół roku się zastanawiałem co jest nie tak. Dopiero jak wymieniłem sondę i uszczelniłem wydech i przywróciłem oryginalny wsad do sterownika auto zaczęło jeździć jak należy.
 
Back
Top