• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ekologia w motoryzacji

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
LPG mimo ze to odpad jest bardzo czysty jako produkt końcowy. Do tego i tak w fazie rozkonfekcjonowania dodawane są dodatki funkcyjne w tym czyszczące i smarujące.

Jest to najbardziej ekologiczne paliwo obecnie :D - poważnie.
 
Tylko gdyby nadal były auta na wtrysku pośrednim.....
 
Wtrysk bezpośredni tez nie stanowi problemu obecnie. Ale ma swoje wady głównie inwestycyjne - bo mistrzów od zakładania dotryskow lub fazy ciekłej jest na tony ale żeby poprawnie skonfigurować to już nie każdy potrafi.

Natomiast nikt nie pisze o innej ciekawej rzeczy- LPG do diesla. Owszem oszczędność jakaś jest i łatwość implementacji bo wrzuca się to w dolot. Ale spaliny normalnie euro 10 wychodzą 👍 DPF zapomina sam o sobie.
 
Myślałem o lpg do diesla, a nawet przeróbki silnika na samo lpg
 
Lepiej jako wspomaganie - efekt synergii jest większy. Ale to bardziej w generatorach, ciągnikach siodłowych.
 
@Pedros Jakby dla producentów była kasa z takich instalacji to byłaby inna rozmowa, nawet nie tyle co dla producentów a dla Uni.
 
Do tego zwykła instalacja drugiej generacji styknie bo to podawanie dawki jednym wtryskiem gazowym do kolektora dolotowego przed turbiną. Instalacja przypomina druciarstwo ale jest niezwykle skuteczna. Tak do 30% LPG dostarcza dobra mieszankę z bardzo dobrym spalaniem - prawie bezemisyjny jeśli mamy na myśli węglowodory i sadzę.
 
@Pedros Jakby dla producentów była kasa z takich instalacji to byłaby inna rozmowa, nawet nie tyle co dla producentów a dla Uni.

Jak zwykle winna ta wścibska Unia, gdzie gaz jest popularny bardziej raptem w kilku krajach na świecie.
 
podawanie dawki jednym wtryskiem gazowym do kolektora dolotowego przed turbiną
Czyli gdzie? Bo się zgubiłem.
Do kolektora czy przed turbiną? Wg mnie to są dwa różne miejsca.

Przecież gazodiesle czy tam dual fuel występują w przyrodzie nie od dziś. Ale zachęcać do robienia instalacji "zrób to sam" to chyba przesada.
 
@resi Normy euro to wymysł tylko i wyłącznie Uni. Jaki ułamek procenta wypływu na środowisko mają te normy? Jaki wpływ na Twoje/Moje życie będą miały te bzdury?
Unia Europejska to nie jest jedyne miejsce na świecie gdzie obowiązują normy emisji spalin. Poza tym nie wiem dlaczego miałbym się wzorować na kimś kto wg mojego systemu wartości robi źle. Ja jakoś sobie nie wyobrażam, żeby w dzisiejszych czasach przy takim natężeniu ruchu spaliny były takimi cuchnącymi wyziewami jak te z 40-letnich aut. Tobie może się dobrze oddycha i funkcjonuje w takim środowisku, mi nie. Nic nie jest wieczne i wszystko na świecie się zmienia. Kiedyś pewnie sobie nie wyobrażano, że zaledwie kilka procent społeczeństwa będzie pracować w rolnictwie.

Jeśli uważasz, że wszystko jest po to, bo "KTOŚ CHCE ZAROBIĆ KASĘ NA FRAJERACH" zastanów się czy czasem nigdy firmy paliwowe i motoryzacyjne nie naciskały np. na likwidacje transportu zbiorowego czy finansowały badania negujące zmiany klimatyczne. Podpowiem. Naciskały.
 
Dlatego ja jestem za polexit i tylko wstąpić do schengen aby cla nie płacić.
 
Ale umowa z Schengen dotyczy przepływu osób. Nie ma nic wspólnego z cłami. Za dużo chyba dodatku do LPG poszło ;)
 
Skoro ta unia taka och i ach to dlaczego zrobili interes ze sprzedaży praw do emisji CO2? Dlaczego unia pozwala na produkowanie gównianego sprzętu który ledwo gwarancję wytrzymuje i na złom?

System praw do emisji jest metodą na ograniczanie emisji co2.

Czy uważasz, że tylkonw Unii się produkuje rzeczy nietrwałe? Unia robi jakieś tam zabiegi w celu wydłużenia żywotności produktów.

Masz przykłas hipokryzji osoby która polubiła twój post. Pisze że woli kupić częściej i dać komuś zarobić. Kupuje gówniane opony, ktróre wytrzymują mu niewiele. Pomnóż to sobie przez różne zagadnienia z różnych dziedzin życia. Laski lubią sobie kupić gówniane ciuchay, faceci gówniane opony i tak to się kręci na tym świecie.



Dlatego ja jestem za polexit i tylko wstąpić do schengen aby cla nie płacić.

Najlepiej nachapać się kasy i wypiąć. Polska bez Uni nic nie będzie znaczyła, a raczej będzie znaczyła jeszcze mniej. Jak myślisz, że uda się wydymać kogoś poza samymi polakami na wyjściu z Uni to powodzenia.
 
System praw do emisji jest metodą na ograniczanie emisji co2.

Czy uważasz, że tylkonw Unii się produkuje rzeczy nietrwałe? Unia robi jakieś tam zabiegi w celu wydłużenia żywotności produktów.
Jakoś wprowadzanie "metod" na ograniczanie emisji za pieniądze idzie im sprawnie. A w sprawie rzeczy nietrwałych robią "jakieś tam zabiegi" .
Z kolegą ktory polubił mój post średnio się zgadzam. Żeby się choć trochę liczyć jako państwo musimy być w unii, jednak nie na zasadzie ze stara unia może robić z nami co chce a na zasadzie równoprawnego członka.
A wracając do tematu lpg to dziwi mnię dlaczego producenci podchodzą do tego jak pies do jeża? Dlaczego żaden producent nie oferuje obok diesli benzyn i teraz ev samochodu fabrycznie na lpg. Nie chodzi mi tu o różne instalacje "fabryczne" dokładane do nowych aut tylko typowo auto z silnikiem zaprojektowanym do pracy na lpg z mapą opracowaną w centrach badawczych z wtryskiwaczami i reduktorami takiej jakości jak osprzęt do benzyny.
 
Jakoś wprowadzanie "metod" na ograniczanie emisji za pieniądze idzie im sprawnie.

Dziwnym zbiegiem okoliczności zwolennicy partii rządzącej i ich satelitów na prawicy i lewicy zapominają, że są dojeżdżani podatkami nawet bez udziału złej łUni. Nie wiem czy dowalanie podatków jest najlepszym, ale jakimś tam jest. Biorąc pod uwagę jak skonstruowana jest ogólnoświatowa gospodarka przecież tego się nie rozwiąże jednym prostym zabiegiem.
Do negocjacji z nie tylko ze starą Unią, ale poważnymi graczami trzeba poważnych ludzi, a nie parodystów, którzy uważają węgiel za czarne złoto czy negują zmiany klimatu jak obecni.
Nagle Unia ma rozwiązywać każdy problem życia codziennego. Rewolucja przemysłowa i jej konsekwencje to proces liczący wiele lat, a ogarnianie się z jego konsekwencjami odłożona na później. I zanim ktoś napisze o zielonych lobbystach, zielonej religii itp. naprawdę polecam prześledzić działalność firm motoryzacyjnych na przestrzeni lat. W ogóle nie wiem czy poważne można traktować argument, że ktoś kogoś finansuje, bo dziwnym zbiegiem okoliczności tacy ludzie później pomijają, że rozwiązania z którymi oni się zgadzają też były lub są przez kogoś finansowane.

Nie chodzi mi tu o różne instalacje "fabryczne" dokładane do nowych aut tylko typowo auto z silnikiem zaprojektowanym do pracy na lpg z mapą opracowaną w centrach badawczych z wtryskiwaczami i reduktorami takiej jakości jak osprzęt do benzyny.

Ciekawe dlaczego np. Polacy nie stworzyli takiego samochodu. Pewnie tylko zła łUnia stoi na przeszkodzie, aby światowe rynki podbił POLSKI samochód napędzany gazem z POLSKICH łupków.... znaczy ROSYJSKIM GAZEM, ale importowanym od upadających zachodnich gospodarek, które się zwiną kiedy tylko Polacy przestaną od nich kupować gaz. Ponadto wykonany w technologii hybrydowej pozwalającej na stosowanie zamiennie paliwa w postaci wody święconej, soku z cebuli i węgla kamiennego.
 
Wiesz co,@resi
A słyszałeś może o paliwach syntetycznych produkowanych z węgla kamiennego?
Gdyby orlen z lotosem zainteresował by się tym tematem, to uwierz mi ile byśmy mieli paliwa i praktycznie za darmo
 
Za darmo to wiesz co jest xD

To w ogóle nie rozwiązuje problemu emisji co2 + jest nieopłacalne ekonomicznie. Czyli zamiast kupować ropę i benzynę z zagranicy to będziemy kupować węgiel, który będziemy przerabiać infrastruktuą która zupełnie nie istnieje xD
 
Last edited by a moderator:
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top