• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

EUROL FLUENCE 5W-40

Etykietami bym się nie sugerował bo etykiety zostaną zmienione na wszystkich produktach Eurola.
 
Mnie w tym oleju interesuje zalecenie fiata to z końcówka T2 do tjet z fabrycznym lpg. Jak jest na etykiecie to spełnia to co napisane, przynajmniej powinien :)
mam nadzieje ze ten sam zapis będzie tez na nowej etykiecie.
 
Mam z nową etykietą i na opakowaniu ta norma FIAT-a z końcówką T2 jest opisana jako : recommended for use.
Oprócz tego olej dostał oficjalna aprobatę MB 229.52 (oprócz 229.51), Porsche C40 i uwaga VW 511 00. Póki co tą ostatnia aprobatę ma generalnie bardzo niewiele produktów i nawet wielu dużych producentów ma w tym miejscu "dziurę" (brak m.in Elf, Texaco, Petronas/Selenia, Gulf czy Amsoil). Generalnie z VW 511.00 to tam sa bardzo wysokie wymogi odporności na ścinanie, choć szczegółów nie znam) i jak się ta norma bardziej rozpowszechni to może być jakąś wskazówką przy wyborze oleju podobnie jak np. MB 229.5 czy 51.
Co do eurola musze pomęczyć czy aby na pewno dalej to ten sam olej, choć deklarują, że jak fabryka coś zmieni to da znać ale w praktyce to różnie bywa.
 
Last edited by a moderator:
Jestem szczęśliwym użytkownikiem od wielu lat tego oleju i nie widzę sensu go zmieniać na coś innego. Chociaż jeszcze bardziej szczęśliwy byłem jak kosztował 120 zł/5L

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
No i w to mi graj :)
tez nie mam zamiaru zmieniać tego co się sprawdza, mało tego - zaleje go tez do asx 1.6 benzyna żony.
 
Od kilku lat jeżdżę na Shellu HX8 5w40, niebawem będę wymieniał olej (Citroen C5 2.0 16v, Ew10a) – zastanawiam się czy nie zamienić go na omawiany tu Eurol Fluence 5W-40. Prosiłbym o opinię czy Eurol jest lepszym olejem niż Shell HX8.
 
Na tym forum nie bardzo się mówi, że któryś olej jest lepszy czy gorszy. Załóż wątek doboru oleju to wszystkiego się dowiesz.
 
Dla jednego jeden olej będzie lepszy dla kogo innego będzie na odwrót. Da się porównać skład i parametry ale wnioski każdy może mieć inne. Eurol ma ten plus, że masz kompletną analizę wiec można opierać się o coś więcej niż to co podaje producent.
 
@Lukasz_2002Ti a jak stwierdziłbyś czy jeden olej jest lepszy od drugiego? Jakie kryteria przyjąć?
 
@Lukasz_2002Ti a jak stwierdziłbyś czy jeden olej jest lepszy od drugiego? Jakie kryteria przyjąć?
Nie ukrywam, że nie znam się na olejach w takim stopniu jak ludzie z tego forum (nie potrafię choćby czytać analiz chemicznych, które są tu zamieszczane) dlatego zapytałem która z tych oliw jest Waszym zdaniem lepsza. Mam dwa auta, jedno stoi w garażu drugie przed domem, obydwa użytkowane są głownie na krótkich odcinkach - zależy mi, aby olej możliwie dobrze sprawował się podczas zimnych startów i trzymał parametry przez mniej więcej 8-9 tyś. km takiej eksploatacji. Obecne do obydwu leję Shella HX8 5w40, - zastanawiam się czy nie zastąpić go Eurolem Fluence 5w40. Pomijając to do jakiego auta miałby być laty olej ciekawy jestem, którą z tych oliw byście wybrali.
 
Lepszy/gorszy to pojęcie względne. Poza olejami z najniższej półki cenowej i jakimiś nieznanymi producentami można przyjąć że oleje w tej samej normie i lepkości są równoważne - tak samo dobre. Diabeł tkwi w szczegółach i tym czego szuka właściciel samochodu. Jeden chce drożej, drugi taniej, inny chce dużo moli, a trzeci jak największej czystości przy spalaniu bo mu DPF zapycha.

Jak szukasz czegoś konkretnego to załóż swój wątek doboru oleju, zadaj pytanie, określ czego oczekujesz po oleju i będziemy myśleć.
 
Czyli wychodzi,że obojętnie jaki olej się kupi,chodzi o etykietę czy to będzie stara czy nowa to ten sam skład oleju co powiedzmy sprzed 2 lat? To wyjasnijcie mi czemu powiedzmy temperatura płynięcia była -51 stopni a teraz jest -36 stopni , lepkość strukturalna była 5270 a teraz jest 6080? To nie są zmiany?
 
Może byśmy badanie zrobili tego oleju jak to wygląda w składzie?
Dostałem wiadomość od Pana Tomka i mieli składu na Polski rynek nie zmieniać. Coś mam wątpliwości ,żeby na Polskę robili inny olej a na pozostałe państwa inny..
 
Skład zmienili, bo olej utracił rekomendację Fiat 955535-GH2 a zyskał VW511.00. Czy to zmiana na plus? Tego nie wiem.
 
Mi zalezy na rekomendacji/zaleceniu Fiat 9.55535-T2, do LPG :)
trzeba by zakupić w nowej fiolce oliwę i badać. Ile takie badanie stoi? Ilu chętnych na zrzutkę?
 
Najlepiej założyć wątek w propozycjach do analizy i przekonać się ilu jest chętnych

Koszt analizy zależy od zakresu badań. Podstawowe ICP , lepkość, TBN to 129.90zł plus olej i wysyłka. Nie wiem czy to wam wystarczy.
Na taki zakres jak ta analiza czyli ICP, widmo, temperatury zapłonu, płyniecia, Noack, CCS to ok 900-1000zł trzeba szykować
 
Last edited:
@arek810316 zarzucił temat 2-3 posty przede mną. Ja tylko podchwyciłem i bym się dorzucił trochę do badania jakby było więcej chętnych :)
po odpowiedzi widzę, że kafla trzeba nazbierać. To jakieś 20 osób po 50zl.
jak już wspomniałem, rekomendacje mnie interesującą olej dalej ma. Jedynie co by mnie mogło interesować to porównanie do badania z początku tego tematu.
 
Back
Top