• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eurol Syntence 5w-30 - Bmw E61 530D 231KM 2006 z dpf

kucy07

Użytkownik
Samochód
bmw
Witam
Założyłem swój temat o doborze oleju i za namową kolegów zrobiłem badanie mojego oleju
Tak to się przedstawia
Auto Bmw E61 530D 231KM 2006 z dpf.
Interwał 9390 km od stycznia 2020 do października 2020
ubytków i dolewek brak
Filtr Mann
Trasa miasto 80%

Zapraszam do merytorycznej dyskusji


Zmienić olej na inny czy lać dalej ten sam ?

Eurol 5W-30.jpg
 
Last edited:
Olej wymieniony juz ? Bo parametry charakterystyczne dla starzenia oleju sa juz podwyzszone. Sugeruje nieco skrocic interwal.
 
Olej ma dość.
Utlenienie idzie w górę, liczba zasadowa niższa od kwasowej.
Dość znaczna ilość żelaza, ale bez znajomości tych silników ciężko to interpretować.

Skrócić interwał?
Cyferki na to wskazują, ale do 10 tys km chyba można dojechać.
 
Fe jest okay, w szczegolnosci dla Diesla.
 
Żelazo jest ok. Silnik też wygląda spoko. Olej za to zaczyna mieć dość. Przy 9500 to szału nie robi, no ale mówimy o starym dieslu jeżdżonym w mieście. Nie sądzę, żeby zmiana marki oleju tutaj wiele pomogła. Utrzymać interwał 10000 kilometrów i tyle. Olej może zostać ten sam.
 
To jest drugie zalanie Eurolem. Wcześniej wiele lat lany był Castrol 5W-30 LL C3.
Płukanki nigdy nie stosowałem.
 
Castrol lubi po sobie zostawiać „powłokę ochronną” i tak strzelam, że może przyczyniać się do degradacji nowego oleju - ale bez zaglądnięcia do wnętrza można sobie teoretyzować.

Dpf domniemam ze nie masz bo kompletnie brak paliwa po takim cyklu miejskim 👍 chyba że BMW nie dolewa paliwa jak w VAGu :)

Ten Eurol dosyć dobrze dba o czystość ale tysiąca mógłbyś urwać z interwału :)

Miasto męczy olej bardzo. Nawet przy 6,5l misce.
 
Last edited:
Nie ma co tu tworzyć teorii. Olej tani i po prostu słaby. Trochę dziwne, ze dali temu czemuś oficjalną aprobatę VW 504/507. Pokusił bym się o stwierdzenie, ze to nawet nie druga a trzecia liga.
 
Też spodziewałem się po tym oleju więcej
Co do ceny to wcale nietani w porównaniu do innych.
Mam dylemat co zalać.

Dpf domniemam ze nie masz bo kompletnie brak paliwa po takim cyklu miejskim 👍 chyba że BMW nie dolewa paliwa jak w VAGu :)

Jak w opisie Dpf JEST i wypalany jak powinien.
Silnik uważam ze jest w świetnej kondycji.
Z tym przebiegiem dopiero się dotarł
 
Według mnie warunki pracy przyczyniły się do przyspieszonego starzenia oleju, wskazówką może również być lepkość w 100°C. Odziwo spadek jest bardzo niski, uwzględniając TDS ca. 11,6 cSt, lecz to będzie powiązane z procesem oksysacji, dochodzi do zwiększenia lepkości/gęstości oleju, w konsekwencji rośnie prawdopodobieństwo szlamu itp.
 
Też spodziewałem się po tym oleju więcej
Co do ceny to wcale nietani w porównaniu do innych.
Mam dylemat co zalać.



Jak w opisie Dpf JEST i wypalany jak powinien.
Silnik uważam ze jest w świetnej kondycji.
Z tym przebiegiem dopiero się dotarł
Sprawdziłem -micha olejowa ma ponad 8litrow więc mimo wszystko nie ma się co spodziewać ON :)

tak przy okazji sam Eurol poleca inny olej do Twojego silnika


00ED44C0-E445-499A-BC0C-C3620E4D290B.jpeg


jeśli chcesz pozostać przy tej marce.

Generalnie - jak wspomniałem miasto to ciężki poligon dla układu smarującego i większość środków smarnych będzie miała ciężko.

Nic nie zastąpi częstej wymiany - ponieważ nie wszystko zależy od oleju są jeszcze inne czynniki jak zasysanie pyłu z powietrza, wilgoci i wiele innych.
Tutaj dobrą sprawą jest pojemność układu olejowego, który rekompensuje słabości olejów.
 
Dodam jeszcze ze jest relatywnie dużo sadzy w oleju czyli ok 3x więcej niż „inni”
Kolejny argument za skróceniem interwału albo przepłukaniem przed zalaniem świeżego.
 
@Pedros racja, z tego powodu nie zrzucałbym winy na ten konkretny olej. To również jeszcze receptura z <20% PAO 4 cSt.

IMG_20201017_091907.png

Odnośnie ewentualnej zmiany oleju @kucy07 ma już swój wątek w odpowiednim dziale.
 
Przy układzie o pojemności aż 8 litrów olej powinien wytrzymać interwał 10.000km w mieście. Zrób płukankę. Potem wlej jakieś 0W30.
 
Np. Ox czy TAN rośnie również z powodu przedmuchów do skrzyni korbowej. Więc to może być przyczyna spowodowana typowo z silnikiem.
 
@kucy07
Chyba @jerseyAdmin chodziło o to, że taki stary silnik generuje dużo tlenków azotu/siarki które przyczyniają się do degradacji oleju. Dla mnie miałoby to sens.
 
To prawda samochód ma swoje lata ale silnik M57 to najlepsza jednostka diesla nie tylko w Bmw.
Ja mam wersje M57N2 i jest to nowoczesny silnik.

Konstrukcyjnie to jest stary silnik, generuje zupełnie inne poziomy zanieczyszczeń, 14 lat temu duże diesle miały rację bytu raczej w odwrotnym stylu użytkowania niż twój. To czy to jest najlepsza czy najgorsza jednostka napędowa BMW to mnie specjalnie nie obchodzi.
 
Back
Top