• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fatalna Imitacja Auta Turystycznego 126P

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Volvo
Marka samochodu
Polski Fiat 126P
Budżet/ile litrów
2,5 litra, budżet do ustalenia
Silnik
650 ccm
Data produkcji
1990
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10W30 lub 20W40 API SD
Jaki olej masz obecnie
Mobil 10W40
Z racji tego, że nasz rodzinny 126p przechodzi obecnie "drobne" naprawy blacharskie zastanawiam się nad zmianą oleju.
Post raczej jako ciekawostka z racji, że pewnie każdy z wymienionych poniżej olejów sprawdzi się równie dobrze.
Auto robi z kilkaset km rocznie, wymieniam jak mi się przypomni czyli co około 1,5 roku.

Zalewane były:
-Lotos Semisynthetic 10W40
-Elf 700 Sti 10W40
-Mobil 2000 X1 10W40
i pewnie wiele innych

Co mogę wlać innego waszym zdaniem.
Interesuje mnie najtańsza półka cenowa, bo i tak przebieg znikomy.
Chciałem zalać na próbę ukraińskim YUKO 10W40 tak dla fanaberii.
Wiem, że kilkaset km to przejechałby i na rzepaku, więc nie mam obaw o jakość.
Coś innego mniej popularnego niż Orlen czy Lotos a jednocześnie taniego?
Z góry dzięki za podpowiedzi

1620679603527.png
 
Ja bym mu Specola Gold 5W40 zalał - tani, polski i dobry, o wiele lepszy niż zakładali konstruktorzy tego sprzętu.
 
Shell Helix HX7 10W40. Albo cokolwiek 10W40, bez znaczenia.
 
Biorąc pod uwagę ze kilkadziesiąt lat temu te silniki to jeździły na oleju po frytkach, to w obecnych czasach gdzie nawet najgorszy olej jest parametrami naprawę ok , to nie ma co wymyślać i lac pierwszy lepszy ;)
 
Nie po to jest forum żeby polecać cokolwiek co nazywa się olejem. Ja gdybym miał malucha stosowałbym bym Motul 4100 TurboLight 10W40 :)
 
Shell Helix HX7 10W40.
Nie chcę Shella, ale nie z powodu jego jakości.
Mają kiepskie butelki i bez zabezpieczenia, a pierwszy raz będę kupował przez Internet i nie chcę się niemiło zaskoczyć.
Nie po to jest forum żeby polecać cokolwiek co nazywa się olejem. Ja gdybym miał malucha stosowałbym bym Motul 4100 TurboLight 10W40 :)
Wydanie 90 złotych za pięć litrów oleju który zleci po kilkuset km wydaje mi się bezcelowe.


Zastanawiam się nad Eurol Turbosyn 10W40, podobno są w grubych butelkach :D
Cena w sklepie pewnego forumowicza to 64 ziko, a 4 litry lotosa na al*****ro to 54.
Jest to dopłata, którą jestem w stanie przeżyć.
 
Last edited:
Sorry ale mam na stanie butelki helixa, zarówno HX7 jak i Ultra.
Nowego ultra odkręciłem o pół obrotu i już syczał.
W opiniach sklepu Shell na al****o jest mnostwo zdjęć rozlanego oleju.
Może i jestem przewrażliwiony, ale Shell ma faktycznie Ultra (tandetne butelki) :p
 
Prawde piszac odnosnie Shella nie slyszalem problemow, przynajmniej tutaj w Niemczech, sporo osob narzekalo na Ravenola, przesylki przychodzily "mokre".
 
Jak teraz patrzę, to prawdopodobnie będę kupował w XXX bo w jednej paczce zamówię także olej do automatu Volvo.
Z racji tego, że generalnie chcę spróbować nowej marki to do wyboru są YUKO, Mannol, Gulf, Total i Valvoline.

Wiem, że każdy sprawdzi się pewnie równie dobrze. :p
Myślicie, że wyrób niepolecanego tutaj SCT nie zatrze mi silnika ;)
 
Last edited by a moderator:
No to Gulf albo Valvo.
Total 7000 to pewnie to samo co ELF 700, więc nic nowego.

Dzięki za podpowiedzi, choć to raczej wątek raczej nie do końca na poważnie :p
 
Zamawiałem Shella i przyszedł bez zastrzeżeń. Paczka jest dobrze zabezpieczona.
 
Shell HX7 można kupić praktycznie w każdym sklepie z olejami, więc nie ma co wykręcać się jakością opakowań. A po za tym tak jak powyżej, shell AF z oficjalnego sklepu dotarł do mnie w stanie idealnym.
 
@soszo zapomniałem wymienić w głównym poście, ale HX7 10W40 też już jeździł w maluchu.
Jak wspomniałem, chcę spróbować marki oleju której dotąd nie używałem.
 
Last edited:
Jasol/rotor/qualitium/veneol/speedcar/ bardzo dużo jest producentów i konfekcji które mają oleje samochodowe
 
A może Axenol 10W40 jeśli idziemy w niszowe marki?
Sam miałem 1 wyminę Axenol 5W40 C3 w Punto Evo 1.4 77km i złego słowa nie powiem.
 
Last edited by a moderator:
Ja do swojego malucha lałem kiedyś Castrola SLX 0W30 bo pracowałem wtedy w ASO i miałem pod ręką i spodziewałem się, że zaraz pewnie zacznie gdzieś cieknąć albo że ciśnienie oleju będzie za słabe ale o dziwo silniczek chodził na tej oliwie super, nie brał ani grama oleju no i w zimę pięknie palił nawet przy -20;)
 
Back
Top