• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fatalna Imitacja Auta Turystycznego 126P

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Volvo
Marka samochodu
Polski Fiat 126P
Budżet/ile litrów
2,5 litra, budżet do ustalenia
Silnik
650 ccm
Data produkcji
1990
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10W30 lub 20W40 API SD
Jaki olej masz obecnie
Mobil 10W40
Z racji tego, że nasz rodzinny 126p przechodzi obecnie "drobne" naprawy blacharskie zastanawiam się nad zmianą oleju.
Post raczej jako ciekawostka z racji, że pewnie każdy z wymienionych poniżej olejów sprawdzi się równie dobrze.
Auto robi z kilkaset km rocznie, wymieniam jak mi się przypomni czyli co około 1,5 roku.

Zalewane były:
-Lotos Semisynthetic 10W40
-Elf 700 Sti 10W40
-Mobil 2000 X1 10W40
i pewnie wiele innych

Co mogę wlać innego waszym zdaniem.
Interesuje mnie najtańsza półka cenowa, bo i tak przebieg znikomy.
Chciałem zalać na próbę ukraińskim YUKO 10W40 tak dla fanaberii.
Wiem, że kilkaset km to przejechałby i na rzepaku, więc nie mam obaw o jakość.
Coś innego mniej popularnego niż Orlen czy Lotos a jednocześnie taniego?
Z góry dzięki za podpowiedzi

1620679603527.png
 
Agregat wymaga conajmniej SJ więc nie mogę go zastosować, a maluch SD, które Trawol spełnia.
Przypuszczam też, że Trawol to pewnie coś takiego, co dawny Selektol Specjal 10W30.
Maluchowi by się przypomniały dawne czasy :p

Ale nie lubię kupowania litrowych butelek, więc już postanowiłem, że Gulf Tec Plus 10W40 wleci i tyle.
Z trawola za to można by zrobić "Flushing Oil" czyli coś na wzór XADO.
 
Last edited by a moderator:
Xado Max Drive 10W-40. Sprawdzony w Cinquecento- silnik żwawo na nim pracował. Olej zapakowany w solidne, szczelne metalowe puszki. Bez możliwości wycieku oleju, prędzej puszka może mieć lekkie wgniecenie powstałe w wyniku transportu. Dodatkowe bajery z jego strony to delikatny zapach cytrynowy (czy tam kwiatowy) no i rewitalizant.
 
Z polskich:

Z zagranicznych Valvoline MaxLife 10w40, receptura nastawiona na "regenerację" uszczelnień w starszych autach.

Z obu będziesz zadowolony.
 
Zalej lotosa 10w40
 
Solution
Eurol 10W40 to fajna oliwa, ma podobnie jak Shell trochę więcej bazy syntetycznej w sobie, przez co w zimie ładnie auto na nim pracuje. Dużo lepiej niż na Millersie XFE. Natomiast koszt jakim się to odbywa, to spory noack, Rosjanom wyszedł w okolicach 10%, podczas gdy wspomniany Shell ma w granicach 8%, co jest na poziomie syntetyków i to tych lepszych 5W40.
 
Back
Top