• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Bravo 1.4 T-Jet LPG po modach

NooB 852

Nowy użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 T-Jet @ 212KM 325NM + LPG
Marka samochodu
Fiat Bravo
Budżet/ile litrów
200+ 4L
Styl jazdy
Silnik
1.4 T-Jet LPG po modach
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Książkowo Selenia K.P.E. SAE 5W-40 Fiat qualification 9.55535-s2
Witam serdecznie, to mój pierwszy post na tym forum.

Zbliża sie czas na wymianę oleju, zatem proszę o polecenie czegoś odpowiedniego do mojego silnika.

Samochód to Fiat Bravo 2007r.
Silnik 1.4t-jet z gazem, zrobiony na 212KM
(Większe turbo, wtryskiwacze, intercooler, decat i program)

Przebieg to 220kkm, 15tys temu były robione pierścienie i regenerowana głowica (nie z powodu modyfikacji, tylko żeby do nich się przygotować)

Dodatkowo mam od paru miesięcy oil catch tank, I zauważyłem że przy mrozach jakie nas nawiedziły w ostatnich dniach, zbierają się w nim niesamowite ilości syfu.

Oleju wchodzi 3.5l chciałbym też kupić dobrą płukankę
Na olej planuje przeznaczyć ok. 200zł (jak będzie coś naprawdę wartego dołożenia to nie będzie problemu żeby kupić coś droższego)

No i powiedzmy do 100zł na dobrą płukankę.
 
Solution
Co do płukanki to zastanów się jaki efekt chcesz uzyskać. W zależności od stopnia pożądanych efektów można to podzielić na +- 3 opcje:
- płukanka postojowa (zwykle służy do dokładnego zlania oleju i raczej więcej od takiej płukanki nie powinno się wymagać)
- płukanka długodystansowa (wlewana nawet na cały interwał tzn. od wymiany do wymiany oleju, teoretycznie ma zebrać już dużo więcej zanieczyszczeń itd.)
- olej czyszczący (po zlaniu starego oleju zalewany na krótki czas podczas, którego silnik pracuje na jałowych obrotach i następnie jest zlewany, a później zostaje zalany olej docelowy. Taka opcja ma podobno dość dokładnie wyczyścić silnik)
Back
Top