• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Seicento 1.1 MPI (LPG)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
D

Deleted member 2321

Gość
Witam . Poleci ktoś jakiś olej 10W40 do w/w auta ? Samochód robi codziennie 20km, w weekendy nie raz 300 i więcej . Zdarzy mu sie jechać za granicę . Aktualnie jeździ na Total Quartz 7000 aczkolwiek na zimnym słychać klawiaturę i silnik chodzi głośniej, na Valvoline( 4 wymiany) tego nie było . Silnik w środku nie ma nagaru . Szukam taniej oliwy bo i tak zmieniam 2 razy w roku . Podobno LOTOS 10W40 sprawdza się w tym silniku i jest dość rzadki na zimno ( Sąsiad leje od nowości do golfa 3 diesla i ma pół miliona km i koła sie kręcą :D ) . Auto nie bierze oleju dolewam 200 ml tyle co z niego wyleci . Jakieś podpowiedzi ? Bo raczej wrócę do Valvo ale chciałbym sprawdzić polskie produkty . Mobile i Castrole nie wchodzą w gre i tak rozlewane u nas .
 
witaj,
ja ostatnio dość intensywnie szukałem 10w40 który by mnie zadowalał. Po lekturze kart msds i parametrów jakie producenci "deklarują"
padło na trzy marki:

1.tanio/polski- specol 10w40 https://www.specol.com.pl/wp-content/uploads/2018/01/IT_-Extraspec-Classic-10W40_2017-1.pdf
<sam testuje specol 5w30+ar9100 obecnie na zime>
2. przystępnie cenowo/usa - havoline extra 10w40 http://texacopolska.pl/produkty/havoline-extra-10w-40/

3. cena najwyzsza/niemcy - ravenol TSI 10w40 https://www.ravenol.pl/oleje-silnik...i-SAE-10W-40-CleanSynto-1L-4014835724112.html
producent deklaruje udział PAO

ciężko o olej 10w40 w normalnych pieniądzach, bo przeważnie to szroty jak mobil etc bądź już półka ala sport czyli np millers
można jeszcze by tu millersa trident 10w40 dorzucić to tych 3 powyżej.
 
Bardzo interesujący jest Valvoline w szczególności po zmianie receptury, nowocześniejszej tzn. detergenty na bazie Mg i Ca, do tego Mo i B oraz sporo ZDDP. Lecz większość olejów w tej klasie lepkości zawiera dużą ilość ZDDP.


Do tego: Meguin Syntech Premium 10W-40

Ale również możesz przetestować jakiegoś polskiego producenta, abyśmy zbierali opinie na naszym forum.
 
Tego o Valvoline nie wiedziałem . Macie jakieś analizy tego nowego składu ? Bardzo sie różni ? I od kiedy leją tą nową formule oleju ?
 
A dlaczego akurat 10W40 co stoi na przeszkodzie zastosowania 5W40? Duzo większy wybór fajnych olejów.
 
Bo się ukuło (legendy) że te silniki są luźno pasowane. Dość dobrze znany mi Sej Abarth, który był trochę przedłubany latał tylko na 5w40 - wtedy to był Motul X-cess - jeszcze w pierszej wersji.
 
Binas96 napisał:
Tego o Valvoline nie wiedziałem . Macie jakieś analizy tego nowego składu ? Bardzo sie różni ? I od kiedy leją tą nową formule oleju ?

Jak znajdę to udostępnię, główna różnica jest jak podkreśliłem w ilości Mg.
 
Też właśnie nie widzę żadnych przeszkód do lania 5W40. Chociażby taki Shell Helix Ultra 5W40 będzie lepszy niż 90% olejów 10W40
 
Do starszych generacji silników gdzie można zalać 5w40, ciekawym rozwiązaniem jest Eurol Super Lite. "Tłuścioch" z dużym zapasem wapnia, ZDDP, wysoka temp. jak na HC a o TBN nie wspomnę i do tego nie za drogi.
 
Jak uszczelnienie silnik to myślę wlać na próbę 5W40 może Lotosa 5W40 . Też właśnie słyszałem że są luzno pasowane . Aczkolwiek tam wlewali od 15W40, później 10W40 a na samym koncu 5W40 ( Panda )
 
Mi akurat mechanik mówi ze nie wie w jakim stanie mam panewki itd i czy nie zacznie chlac oleju mimo przebiegu 150 tysięcy
 
Przecież 10W40 od 5W40 możne w ogolę nie różnić się lepkością w 100 stopniach czyli podczas pracz lepkość oleju na obu będzie zbliżona. Różnią się za to lepkością w niższych temperaturach czyli na 5W40 będzie lżejszy rozruch i olej szybciej zacznie odpowiednio smarować plus kwestia o któej wspominałem duzo wiekszy wybór przyzwoitych olejów.
 
Tak więc myślę przejść na ten 5w40 . Jaki na początek ? Wymiany były pilnowane, plukanke i tak zastosuje aczkolwiek nie wiem czy LM czy Archaoila 2820 ?
Lotos/Specol na początek ?
 
cytrynowiec napisał:
Na początek Lotos/Specol 5w40 jak najbardziej wystarczy.

Jak one mają sie do Valvoline Max Life 10w40 ? Lub Totala 7000 na którym obecnie jeździ . One w skladzie mają molibden i bor w przypadku totala
 
Back
Top