• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Seicento 1.1 MPI (LPG)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
D

Deleted member 2321

Gość
Witam . Poleci ktoś jakiś olej 10W40 do w/w auta ? Samochód robi codziennie 20km, w weekendy nie raz 300 i więcej . Zdarzy mu sie jechać za granicę . Aktualnie jeździ na Total Quartz 7000 aczkolwiek na zimnym słychać klawiaturę i silnik chodzi głośniej, na Valvoline( 4 wymiany) tego nie było . Silnik w środku nie ma nagaru . Szukam taniej oliwy bo i tak zmieniam 2 razy w roku . Podobno LOTOS 10W40 sprawdza się w tym silniku i jest dość rzadki na zimno ( Sąsiad leje od nowości do golfa 3 diesla i ma pół miliona km i koła sie kręcą :D ) . Auto nie bierze oleju dolewam 200 ml tyle co z niego wyleci . Jakieś podpowiedzi ? Bo raczej wrócę do Valvo ale chciałbym sprawdzić polskie produkty . Mobile i Castrole nie wchodzą w gre i tak rozlewane u nas .
 
cytrynowiec napisał:
A to o lepkość chodzi czy o skład? Analiza Shella już jest w odpowiednim dziale.

O skład .
Czy po prostu taki Lotos mimo że jest HC i ma coś boru będzie lepszym wyborem niż max life ale z większą ilością molibdenu ?

Myślałem jeszcze żeby do 10w40 wlać archaoila 9100
 
Nie oczekuj za taką kasę że znajdziesz syntetyką pełną gębą, ale z dobrą temp. zapłonu czy niezłym noackiem, jak najbardziej, i taki jest Lotos. Dodając AR9100 zwiększasz zakres ochrony dużą dawką boru, ale też czystości w silniku. W porównaniu do Maxilife imho dużo lepszy wybór. O profitach płynności Pływak już wspominał.
 
A dolanie przykładowo 100 ml archaoila 9100 da jakiś efekt ? Czy trzeba wlac praktycznie 200ml
 
Lej spokojnie 5W40. Ja u dziadka w tym silniku przerobiłem 10W40, 5W40 i 0W40, co najlepsze 10 i 5W trzeba było dolewać, a 0W nic nie pije, a niektórzy mówili że z każdej strony będzie sikało olejem :)
 
Helix Ultra jest wydaje mi się zbednym wydatkiem w tym 1.1. Fiatowskie benzyny, szczególnie tego pokroju, to silniki, które ciężko zabić. Specol, Lotos, Shell Helix HX7\8, Orlen Calssic Synthetic, Gulf GX, Total 9000, Eurol - obojętnie. Ja ostatnio skłaniam się ku Shellowi, jak czytam analizy z niemieckiego i rosyjskiego forum. Raczej dbają o powtarzalność produkcji, co pokazuje również analiza Ultra tutaj na forum naszym. Nawet ten pół-syntetyk HX7 wypada bardzo dobrze i sam po płukance na 2000km będę go wlewał zamiast Max Life'a 5W40. Później prawdopodobnie poleci HX8 5W40. Tobie polecam to samo. Możesz dolać Archoila, jak najbardziej i możesz na przykład co trzecią wymianę oleju zrobić płukankę LM.

Fiatowska linia FIRE do której zalicza się Twój 1.1 to takie 1.9SDI w benzynie :D Żeby zabić ten silnik, to trzeba chcieć. Wiem, co się w samochodach służbowych wyrabiało z 1.2 - 60KM w Pandach, wiem, co się wyrabiało w służbowych 1.1 w Seiko. Tam nikt nie dbał o olej i lało się Selenię 10W40. Wymiana? Jak się komuś przypomniało, że pasowałoby akcję serwisową na olej zrobić... Od zawsze mam wielki szacunek do Fiata za ich benzyny.
 
Kusi mnie wlać coś taniego i nawet nie wiem czy nie zostać na tej 10 silnik śladów zuzycia nie ma . Jedynie co na totalu potrafi mi klawiatura sie odezwać na zimno
 
Binas96 napisał:
Kusi mnie wlać coś taniego i nawet nie wiem czy nie zostać na tej 10 silnik śladów zuzycia nie ma . Jedynie co na totalu potrafi mi klawiatura sie odezwać na zimno
Przejdź na 5W. Shell HX8 wychodzi tanio i dobrze, Popatrz w jakich pieniądzach byłby Meguin ewentualnie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
O ktorym Meguinie piszesz? Ewentualnie Meguin High Condition 5W-40, w Polsce na szybko znalazlen na Allegro, ale troche przesadzaja z cena...
 
poziom1989 napisał:
O ktorym Meguinie piszesz? Ewentualnie Meguin High Condition 5W-40, w Polsce na szybko znalazlen na Allegro, ale troche przesadzaja z cena...

Super Leichtlauf.

Meguin na Allegro to gruba przesada. "Kolega z Berlina" nawet z przesyłką ma chyba taniej. Ewentualnie Shella HX8, lub Specola. Te silniki nie są wymagające i chyba nawet solidniejsze, niż moja konstrukcja... Tam nawet rozrząd jest bez kolizyjny, jak się pasek zerwie, to na poboczu zakładasz nowy i jedziesz dalej :D
 
Wedlug mnie nie ma sensu stosowac w tym silniku oleju na 100 % PAO. Ewentualnie w sporcie, termicznie nadmiernie obciazonej jednostki napedowej lub jezeli dany pojazd sie porusza, gdzie temperatury spadaja ponizej < -30°C lub dluzsze interwaly, lecz nie do jazdy cywilnej, w tym przypadku, konkretnie do tej jednostki napedowej wystarczy wysokiej jakosci VHVI.
 
dla tego napisałem, że chyba nie ma potrzeby stosowania Ultra 5W40.
 
poziom1989 napisał:
Ten Shell jest na GTL.

ale GTL to też jest można powiedzieć, grupa IV. Syntetyk, ale nie pełny syntetyk, bo pełnym mozna nazwać PAO. Nawet tutaj była rozmowa o tym w dziale o GTL.
 
poziom1989 napisał:
http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=90#p923

Czyli to mnie się pomyliło, zwracam honor.

To patrząc czysto na względy ekonomiczne, ultra jest olejem średnio opłacalnym do tego silnika.
 
poziom1989 napisał:
Takze mozna go zastosowac! To nowoczesna receptura.

Nie zaprzeczam! Chodziło mi raczej o kwestie finansowe.
 
poziom1989 napisał:
Nasz partner @pablogarage ma go w ofercie.

ale co ma w ofercie? Ultra, czy Meguina? Jakiś link do oferty? Chętnie sam popatrzę.
 
Back
Top