• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Seicento 1.1 MPI (LPG)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
D

Deleted member 2321

Gość
Witam . Poleci ktoś jakiś olej 10W40 do w/w auta ? Samochód robi codziennie 20km, w weekendy nie raz 300 i więcej . Zdarzy mu sie jechać za granicę . Aktualnie jeździ na Total Quartz 7000 aczkolwiek na zimnym słychać klawiaturę i silnik chodzi głośniej, na Valvoline( 4 wymiany) tego nie było . Silnik w środku nie ma nagaru . Szukam taniej oliwy bo i tak zmieniam 2 razy w roku . Podobno LOTOS 10W40 sprawdza się w tym silniku i jest dość rzadki na zimno ( Sąsiad leje od nowości do golfa 3 diesla i ma pół miliona km i koła sie kręcą :D ) . Auto nie bierze oleju dolewam 200 ml tyle co z niego wyleci . Jakieś podpowiedzi ? Bo raczej wrócę do Valvo ale chciałbym sprawdzić polskie produkty . Mobile i Castrole nie wchodzą w gre i tak rozlewane u nas .
 
A jakby wlać jednak tego Mobila 5w50 ? :)
Jakieś przeciwwskazania ?
nie znam sie ale sie wypowiem
nie ma przeciwwskazany
tyle ze za bardzo nic nie zmienisz
może być tak że na zimnym popychacze się odezwą
a dźwięk się zmieni na bardziej basowy ale głośność ta sama tylko inna częstotliwość
 
Do siebie ciężko wybrać olej :D
A co do Mobila to mam go @poziom1989 za darmo :) więc dlatego pytam . Gdybym nie trafił na jakiegoś "lewego" Totala to nie zakladalbym tematu . A Platinumem płukalem silnik po operacji otwarcia pokrywy :) Więc teraz szukam czegoś odpowiedniego . Platinum ma za niski tbn jak dla mnie
 
Przed trasą na Niemcy musze zmienić oliwę więc z tych do wyboru .. Człowiek niezdecydowany . Mobila odpuszczam skoro taka "nagonka" to będzie do Renaty . A więc ?

Eurol Super Lite 5w40
Shell Helix Ultra 5W40 (tu sie obawiam, blisko mu do W30)
Lotos 5W40 ( Skromnie z ZDDP moim zdaniem)
Total/Elf 5W40
Valvo Max Life 5w40
 
Dla mnie Eurol albo Shell. Z doświadczenia to Shella więcej ubywa w porównaniu do Super Lita ( sprawdzone na 2 silnikach w tym w jednym Fiatowskim). Porównaj sobie parametry i ceny i zobacz co Ci najbardziej odpowiada. Lotos za swoje pieniądze też jest niezłym olejem i bardziej go polecam niż Elfa/Totala.
 
Moim zdaniem, jeśli nie masz kłopotu z cieknącymi uszczelniaczami wału, wyeliminuj Max Life z listy.
A dlaczego? Ja mam silnik suchy i górę po uszczelnieniu, oraz 7260km bez dolewki oleju po powrocie na Max Life. Uważam, że zasługa płukanki jest tylko w połowie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Tak dla podkreslenia, praktycznie wszystkie nowoczesne oleje zawieraja juz dodatki, ktore pomagaja utrzymac uszczelnienia w dobrym stanie.
 
Oczywiście, że tak, ale Max Life robi to chyba najlepiej.
 
Pod katem marketingu napewno.

To dziala na podobnej zasadzie jak wielu stosuje np. Mo a sie tym nie chwala.
 
Nie wiem, czy pod kątem marketingu - u mnie działa. Będzie testowane jeszcze na Meguinie 0W40, ale póki co, olej sam się broni - 7200km bez dolewki.
 
Tutaj też potwierdzam "wyjątkowe" właściwości Maxlife w spalaniu oleju. U mnie w Ibizie przy wadzie fabrycznej z pierścieniami (silniki BBY, BKY) najmniejsze spalanie jest właśnie na Maxlife 5w40. I obecnie na takim jeżdżę trzecią wymianę. W spalaniu (testowaniu) porównuje do Totala Quartz 5w40 oraz Elfa 10w40. Może mała grupa reprezentatywna ale jakiś punkt odniesienia już jest.
 
Jeśli chodzi o mnie to wypowiadam sie tylko o spalaniu. Analizy (nie najnowsze jakieś )na ruskim forum potwierdzają że to przyzwoita oleiwa, w szczególności do "starszych" konstrukcji więc jakieś ziarno prawdy na moim przykładzie musi być. Tak czy inaczej z ciekawości przy następnej wymianie przetestuje coś innego, żeby zobaczyć czy to oby nie ten marketing niweluje mi spalanie i łata dziury w silniku :)
 
Subiektywnie mając max life 10W40 w silniku podczas wycieków zalalem pod max na bagnecie i starczyło na 10 tyś, na Totalu podczas wycieków dolalem dobre pół litra :D
Może być to zbieg okoliczności ale mniej sie lało z tego silnika ;)
Więc te właściwości "raczej" ma jak pisze @Zielony34
 
Piszemy o spalaniu czy o domniemanych dodatkach na uszczelnienia ?

Jedno wcale nie wyklucza drugiego. Może doszczelnić sparciałe uszczelniacze zaworowe, a może doszczelnić dół silnika, który zaczynał popuszczać dopiero pod obciążeniem w specyficznych warunkach.

Jednak, jak kiedyś rozmawialiśmy - prawdy o składzie nigdy się nie dowiemy.
 
Tutaj sie klania temat wplywu oleju bazowego na uszczelnienia.

Chce przypomniec, ze robi sie tutaj zbyt duzy off-topic.
 
No to czas na wymiane :D
 

Attachments

  • IMG_20191129_125234.jpg
    IMG_20191129_125234.jpg
    3,5 MB · Odwiedzin: 293
Sam się zastanawiam nad tym olejem do 1.8T
 
Back
Top