• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Seicento 1.1 MPI (LPG)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
D

Deleted member 2321

Gość
Witam . Poleci ktoś jakiś olej 10W40 do w/w auta ? Samochód robi codziennie 20km, w weekendy nie raz 300 i więcej . Zdarzy mu sie jechać za granicę . Aktualnie jeździ na Total Quartz 7000 aczkolwiek na zimnym słychać klawiaturę i silnik chodzi głośniej, na Valvoline( 4 wymiany) tego nie było . Silnik w środku nie ma nagaru . Szukam taniej oliwy bo i tak zmieniam 2 razy w roku . Podobno LOTOS 10W40 sprawdza się w tym silniku i jest dość rzadki na zimno ( Sąsiad leje od nowości do golfa 3 diesla i ma pół miliona km i koła sie kręcą :D ) . Auto nie bierze oleju dolewam 200 ml tyle co z niego wyleci . Jakieś podpowiedzi ? Bo raczej wrócę do Valvo ale chciałbym sprawdzić polskie produkty . Mobile i Castrole nie wchodzą w gre i tak rozlewane u nas .
 
Informacja dla zainteresowanych Eurolem :D
Po przejechaniu 960 km mogę już wydać "jakąś" opinie . A więc silnik pracuje jakoś aksamitniej i to nie ten efekt w porównaniu do nowego oleju, słyszalne sie stało bardziej za to już kultowe "klikanie" 1.1 MPI .Auto lzej zapala, dziwne odczucie mam ale przestala mi drzec podłoga przy obrotach rzędu 4tyś obrotów w górę . No i ten minus .. moja miska olejowa nie polubila Eurola :D zaczęła sie pocić :D. Oleju nie wziął na bagnecie tyle samo ile było, kolor oleju ten sam co w bańce .
 
A dlaczego akurat 10W40 co stoi na przeszkodzie zastosowania 5W40? Duzo większy wybór fajnych olejów.

W instrukcji stoi 10W40 z zaleceniem stosowania Selenii 20K . Więc skąd zdziwienie że ktoś chce używać do tego silnika 10W40 to nie wiem.
 
"W tym czasie" tzn w jaki czas masz na myśli?
W prawdzie nie mam instrukcji od swojej pandy ale mam od doblo z 2004 roku. Do silnika 1.2 8V jest zalecany 10W40. Nie sądzę żeby w pandzie było inaczej. U mnie w silniku jest total 7000 i też sobie trochę tarabani z rana jak pisałeś o swoim seju.
 
Sej rok 2003 (brak powłoki teflonowej na tlokach) . Od 2005 roku widzialem ze panda ma juz zalecane 5w40
 
Ogólnie ten olej jest strasznie tłusty że ciężko domyc ręce wodą z plynem do mycia naczyń bo nadal wydają sie być tłuste i śliskie, dla "porównania" wlozylem palucha w Max Life 10W40 i takiego efektu nie było :D

Potrzymam go do jakiś 9 tyś chyba że wcześniej zmieni drastycznie swój kolor, gdzie oleje dotychczas po 10 tyś wyglądały praktycznie jak świeże z butelki tylko lekko brązowe :D

Ogólnie ten olej jest bardzo bursztynowy, gdzie Lotos 5w40 jest aż przezroczysty :D
 
Last edited by a moderator:
Moja panda jest też z 2003 i nawet chciałem wlać jej 5W40 przy ostatniej wymianie ale gostek ze sklepu (mechanik z wykształcenia) mnie odwiodł od tego pomysłu.

Co zaleceń od 2005 roku stosowania 5W40 jest to możliwe ale nie umiem znaleźć potwierdzenia "na piśmie" W Grande Punto które debiutowało w 2005 jest juz zalecany 5W40. Jesli fiat dostosował silnik 1.1 pandy do normy euro 4 to bardzo prawdopodobne, że i zalecenia co do oleju się zmieniły.
 
ale gostek ze sklepu (mechanik z wykształcenia) mnie odwiodł od tego pomysłu.

aż jestem ciekaw, jakich użył argumentów? :D To, że był mechanikiem z wykształcenia i sprzedawał w sklepie o czymś świadczy, a druga kwestia, że PROMIL mechaników ma większe pojęcie o oleju, niż to, że ma być w silniku.
Post automatically merged:

Co zaleceń od 2005 roku stosowania 5W40 jest to możliwe ale nie umiem znaleźć potwierdzenia "na piśmie" W Grande Punto które debiutowało w 2005 jest juz zalecany 5W40. Jesli fiat dostosował silnik 1.1 pandy do normy euro 4 to bardzo prawdopodobne, że i zalecenia co do oleju się zmieniły.

do silników FIRE można lać spokojnie i 0W40. To są jednostki niezajebywalne, chyba, że ktoś chce i trocin z piaskiem nasypie przez korek.
 
Może i można 0W40. Zagladajac na forum fiata odnoszę wrażenie, że 5W40 jest najpopularniejszy. Co do zaleceń to z 15 razy zaglądałem do instrukcji doblo i nie widziałem zapisu, że oprócz oleju 10W40 selenia k na kolejnej stronie zalecany jest też 5W30 A1 API SL . * przy temperaturze poniżej -20 stosować olej selenia performer
 
Zgadza sie ze jest napisane ze w niskich temperaturach zalecają 5w30 . Cieszę się ze mam mechanika który popiera takie "eksperymenty" typu zmiana lepkości i nie wykręca mi kitu że będzie lał olejem z każdej dziury bo nawet sam widzi ze silnik zmęczony nie jest życiem aczkolwiek jego przebieg to dopiero 164 tyś km .
 
Moja panda na liczniku ma 32tys nie mam dokument ów potwierdzających ten przebieg . Właściwie to nie mam żadnych dokumentów. Ale zmieniłem rozrząd i pompa wody była ori 03 w słoneczku. Wersja bieda ale stan autka więcej niż spoko. W ogóle to spadek po córce. Wprowadziła się, a panda została.
 
Ja miałem 3 razy punto 1,2 i grande. Jakieś 280tys km. W sumie to żadnych problemów olejowych nie miałem. Więc po co wkręcam się w analizy, dobory oleju itp sam nie wiem. Ostatnie auto które brało olej to daf xf 95, a osobówka? Nie pamiętam. Chyba Lada 2107.
 
@soszo
@Binas96

Bo prawda jest taka, że silników takich, jak FIRE już jest co raz mniej. Tak samo, jak Fordowskie, benzynowe Duratec, czy Renault K4M, F4P, F4R, F4RT. Takich silników nie opłaca się produkować, bo się nie psuły, oraz eko-terroryzm je zabił.
 
Mimo ze teraz mam BMW to sam bym kupił taka królowa lawet z F4RT

Przedlifta do 2005r dostaniesz za śmieszne pieniądze. Wersje poliftowe są ciut droższe. Polecam. Ja sam mam dylemat, czy druga L II PH II tylko 2.0T, czy L III 2.0T GT, czy Koleos :D
 
Te chyba już mają koło dwumasowe.
 
Te chyba już mają koło dwumasowe.
Tak. Wszystkie wersje 2.0T mają koło dwumasowe. Na szczęście prędzej sprzedasz auto, niż wymienisz. To nie Diesel.
 
Back
Top