• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Seicento 1.1 MPI (LPG)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
D

Deleted member 2321

Gość
Witam . Poleci ktoś jakiś olej 10W40 do w/w auta ? Samochód robi codziennie 20km, w weekendy nie raz 300 i więcej . Zdarzy mu sie jechać za granicę . Aktualnie jeździ na Total Quartz 7000 aczkolwiek na zimnym słychać klawiaturę i silnik chodzi głośniej, na Valvoline( 4 wymiany) tego nie było . Silnik w środku nie ma nagaru . Szukam taniej oliwy bo i tak zmieniam 2 razy w roku . Podobno LOTOS 10W40 sprawdza się w tym silniku i jest dość rzadki na zimno ( Sąsiad leje od nowości do golfa 3 diesla i ma pół miliona km i koła sie kręcą :D ) . Auto nie bierze oleju dolewam 200 ml tyle co z niego wyleci . Jakieś podpowiedzi ? Bo raczej wrócę do Valvo ale chciałbym sprawdzić polskie produkty . Mobile i Castrole nie wchodzą w gre i tak rozlewane u nas .
 
Pamietam ze silniki FIRE to był przełom technologiczny pod kątem produkcji i automatyzacji produkcji. Chyba najpopularniejsze 1.0/1.1/1.4 w latach 90 w modelach Uno/Tipo.
 
Jeszcze 900 z Uno.

Seria FIRE została opracowana przy współpracy z Ferrari.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
No co prawda to prawda ale silników FIRE chyba zabić sie nie da, no może 1.4 jak nie patrzymy na olej . Tylko słabą kulturę pracy mają silniki FIRE ..
1.1 SPI jest w miare cichy a z wielopunktem już klekoty :D
 
Witam Panowie . Jak myślicie wydłużyć interwał ? Ostatnio robie 3-4 tyś km miesięcznie . 85 % autostrada, 15% miasto/zabudowany . Czy może lać Platinuma/Specola/Lotosa co taniej ? :D
 
lać Platinuma/Specola/Lotosa co taniej ?
lać, co tańsze i nadal zmieniać co 10 tysięcy. Ja w tej kwestii, sam wiesz, jestem mocno ortodoksyjny.
 
Nie wydłużaj interwału. Przy cenie tych smarowideł nie ma sensu szkłem tyłka wycierać.
 
Moim zdaniem jest to po prostu piston slap tylko mało ludzi o tym mówi . 2003 rok nie miał pokrytych tlokow teflonem . Druga opcja nikomu nie udalo sie tak ustawić zaworów aby na zimno bądź ciepło nie klekotal :D
Mój klekocze dopóki nie rozgrzeje sie do temp roboczej, co dziwne zimny start tez jest cichy ale przez 2-3 minuty :D

Dobra wleje po raz kolejny Eurola bądź zrobię kolejne podejście do marki Specol :D
 
Cześć . Z racji że Seicento ma już u mnie dni policzone . Może zrobimy mały test olejowy ? :D
Jakieś propozycje co tam wlać ? :D
 
To jak będziesz próbował go sprzedać, to nie kombinuj.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Myślałem żeby wlać tam jakieś 0w30 :D
Tak z czystej ciekawości jak sie zachowa :D
Bądź 20w50 :D
Bo 0w40 raczej różnicy mu nie zrobi :D
 
Wlej 5W50 😁 i nabywca będzie zadowolony. Być może.

Chyba u mnie następny w pandzie będzie właśnie taki.

Klepać na zimno pewnie będzie bo luzy zaworowe 0.4 mm i podwyższone obroty musza dawać taki efekt.
 
Ale w Pandzie nie masz hydrauliki na zaworach?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
No właśnie na Super Lite cisza na zimno, jak sie rogrzewal coś tam klekotal ale jak złapał temp swoją to cisza jak makiem zasiał i przez 12 tyś ta sama akustyka . Na HX 8 już przy 9 tys chodził głośniej i troszkę twardziej szczerze mówiąc i dolalem go z 400 ml :D

Z 5w50 co tam zalać . Może Gulfa 5w50 ? :D
Czy Super Lite 5w50 ? :D

Gulf chwalebne PAO :D
 
Back
Top