• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

fiat tipo 1.4 t jet olej 5w30 c3

cudanakiju

Nowy użytkownik
Samochód
Fiat Tipo 1.4 t jet 120 km
Marka samochodu
Fiat tipo
Budżet/ile litrów
budżet nie ograniczony potrzeba 2.9 litra
Styl jazdy
Silnik
1.4 t jet 120 km
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie bierze
Jakiego oleju wymaga instrukcja
selenia 5w40
Jaki olej masz obecnie
bardahl 5w30 c3
witam

mam takie pytanie czy można jeździć fiatem tipo z silnikiem 1.4 t jet na oleju 5w30 norma c3,
nowy mechanik i zamiast 5w40 c3 wlał 5w30 c3 i mówi mi że taki lepszy i tak się zastanawiam
czy może się coś stać czy można użytkować ten silnik z tym olejem, dla mnie nie problem zmienić olej jeszcze raz i mechanika
tylko czy ten tydzień mogę jeździć autem do pracy czy muszę na rower wskoczyć.

Pozdrawiam
 
Spokojnie możesz jeździć, jeśli producent dopuszcza taką lepkość.

Swoją droga, chyba pierwszy raz spotykam się z tym, że mechanik poleca lepkość niższą.
 
Pewnie że można cały interwał , ja poczciwym 1.8t bfb przejechałem jeden interwał na 5w30 Specola i nic sie nie stało.
 
Nie można. Producent zaleca 5W40 C3, więc ma być 5W40 C3. Nawet w przypadku dolewki nie jest dopuszczone zastosowanie 5W30.

Czy się stanie coś złego, jeżeli przejeździsz jeden interwał na C3? Moim zdaniem nic złego się nie stanie. Jednak długoterminowo, może mieć to jakieś skutki uboczne (zwiększone zużycie oleju, szybsze zużycie panewek etc.)

Więc ja bym zmienił po jednym interwale na właściwy
 
Mojej cioci znajomy do Tipo ale z 1.4 95KM leje od pierwszej wymiany Mobil 5W50 co 10 tys. km
 
Spokojnie możesz jeździć, jeśli producent dopuszcza taką lepkość.

Swoją droga, chyba pierwszy raz spotykam się z tym, że mechanik poleca lepkość niższą.
ja tam gdzieś kiedyś widziałem że ta druga cyfra jest od wysokich zakresów temperatury pracy oleju czyli jeśli katujesz silnik i do sportowych samochodów są oleje 5w50 5w60 ale jeśli ktoś spokojnie jeździ to takie 5w30 podobno obniża spalanie, a z drugiej strony te zalecenia producenta po coś są choć czasem dają 30 kkm to jakiś kosmos, ogólnie to zmienię na 5w40 tylko chciałem tydzień na tym 5w30 przejeżdzić
 
Tydzień czy dwa pojeździsz to nic się nie stanie.

Ale później lepiej wlej wymagane 5W40.
To silnik o dość starej konstrukcji i lubi stosunkowo wyższe lepkości.

Zresztą nasz forumowy fiaciarz @Speedmaniac41 napewno ci coś dobrego poleci.
 
ja tam gdzieś kiedyś widziałem że ta druga cyfra jest od wysokich zakresów temperatury pracy oleju czyli jeśli katujesz silnik i do sportowych samochodów są oleje 5w50 5w60
Bzdura. Sportowe oleje mają inne formulacje, niż oleje cywilne.

to takie 5w30 podobno obniża spalanie
Kolejna bzdura. Nie sugeruj się tym.

ogólnie to zmienię na 5w40 tylko chciałem tydzień na tym 5w30 przejeżdzić
Jeśli jest tak, jak pisze kolega @Speedmaniac41 to zmień na 5W40, ale nie musisz tego koniecznie robić teraz, natychmiast. Tutaj istotną sprawą jest też to, jakie HTHS ma olej. Myślę, że nie masz kompletnie się czym przejmować i panikować. Spokojnie dociągnij do interwału powiedzmy 7-8 tysiecy i wtedy zmień olej.
 
Stąd Tipo wolałbym kupić nowe na wyprzedaży rocznika, niż od kogoś takiego.

Koniec końców Mobil 5W50 jest dobrym olejem i jest wymieniany co 10 tys.km poza tym ten silnik ma tyle lat i taką konstrukcję, że nie wiem czy olej co ma w 100 stopniach koło 17 cSt zaszkodzi mu na dłuższą metę.

Astra którą teraz mam u niej też jeździła wiele lat na 5W50 Mobila. W Corsie też na nim jeździłem kiedyś xD
 
Wymienia olej i tyle. Wg mnie to raczej nie wpłynie w znaczny sposób na ten silnik. Część ludzi leje do tych silników 5W50.
Tylko to nie jest rozmowa o 1.4 tylko o 1.4T. Do 1.4T jakie wariacje są zalecane nie wiem.
 
Koniec końców Mobil 5W50 jest dobrym olejem i jest wymieniany co 10 tys.km poza tym ten silnik ma tyle lat i taką konstrukcję, że nie wiem czy olej co ma w 100 stopniach koło 17 cSt zaszkodzi mu na dłuższą metę.
Masz rację, jestem w stanie się pod wieloma tymi względami z Tobą zgodzić. Jednak pytanie - jaki powód? Ja na przykład mam plan zejścia z lepkością w starym silniku.

Astra którą teraz mam u niej też jeździła wiele lat na 5W50 Mobila. W Corsie też na nim jeździłem kiedyś xD
Tak, bo wiesz, te silniki to tak na prawdę, nie oszukujmy się, ucierpią tylko w przypadku kompletnego braku już nawet nie oleju, ale po prostu - środka smarnego.

Silniki FIRE to dla mnie majstersztyk, uważam OSOBICIE, PRYWATNIE, że tutaj faktycznie ciężko jest spowodować poważne konsekwencje, nawet nie trzymając się zaleceń producenta. Ale jak już się wypowiadamy w dziale doboru, to trzymajmy się pewnych, że tak powiem, standardów. A sam wiesz, doskonale patrząc na moje wypowiedzi, że jak też przy DCI cholernie "luźno" podchodzę do tematu...
Post automatically merged:

Tutaj przed 2012r bardziej bym się M32 martwił, niż olejem...
 
16v nie mniej od 8v.
 
Jednak pytanie - jaki powód?

To nie ona decyduje tylko mechanik. Mechanicy potrafią mieć swoje przyzwyczajenia. Podejrzewam, że też może mieć dojście do tego oleju dobre. Sam olej wydaje mi się więcej niż dobry.

Ale jak już się wypowiadamy w dziale doboru, to trzymajmy się pewnych, że tak powiem, standardów.

Ja tylko piszę, żeby autor tematu nie wpadał w panikę, że nagle zatrze mu się silnik, bo ma wlane 5W30.
 
Akurat 1.4 w Tipo i Bravo to nie jest FIRE tylko StarJet 🤓 niemniej silnik super, sam mam we Fiacie 500 1.4 100KM i uwielbiam go 🙂
 
@cudanakiju
Nic ci się złego nie stanie, ponieważ różnice między sae30 a 40, nie są spektakularnie duże. Jeśli jeździsz spokojnie nie masz się czym przejmować. Problemy się pojawią przy ekstremalnym obciążeniu i korzystaniu maksymalnej mocy.
Po prostu jeżdżąc na niższej lepkości niż rekomendowana w ujęciu całego życia silnika o ileś tam procent możesz (ale nie musisz) skrócić czas życia jednostki. Dużo zależy od stylu jazdy i interwałów wymiany oleju.
 
Back
Top