• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

fiat tipo 1.4 t jet olej 5w30 c3

cudanakiju

Nowy użytkownik
Samochód
Fiat Tipo 1.4 t jet 120 km
Marka samochodu
Fiat tipo
Budżet/ile litrów
budżet nie ograniczony potrzeba 2.9 litra
Styl jazdy
Silnik
1.4 t jet 120 km
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie bierze
Jakiego oleju wymaga instrukcja
selenia 5w40
Jaki olej masz obecnie
bardahl 5w30 c3
witam

mam takie pytanie czy można jeździć fiatem tipo z silnikiem 1.4 t jet na oleju 5w30 norma c3,
nowy mechanik i zamiast 5w40 c3 wlał 5w30 c3 i mówi mi że taki lepszy i tak się zastanawiam
czy może się coś stać czy można użytkować ten silnik z tym olejem, dla mnie nie problem zmienić olej jeszcze raz i mechanika
tylko czy ten tydzień mogę jeździć autem do pracy czy muszę na rower wskoczyć.

Pozdrawiam
 
@Speedmaniac41 idąc tym tokiem rozumowania, to Fordowski Ecoboost ma "tyko" dodane turbo i GDI do bloku Durareca HE, który z kolei jest "tylko" wzbogaconym o zmienne fazy rozrządu Zeteciem. Owszem, StarJet jest wzbogaconym silnikiem FIRE, a TurboJet jest uturbionym StarJetem. Mówienie że to wszystko to FIRE, to moim zdaniem trochę za duże uproszczenie. ;)
 
Możesz dokończyć interwał o ile mocno nie ciśniesz silnika. Ale instrukcja dla tej jednostki przewiduje tylko jedną lepkość i normę i tego bym się trzymał przy następnej wynianie. Mechanik swoje może mówić, ale jak się coś stanie z powodu złego oleju to umyje ręce i najwyżej skasuje za naprawę.

Na przyszłość lej wyłącznie 5W-40 Acea C3 albo z fiatowską normą T2 w tej lepkości.
 
Czemu akurat tutaj Fiat wskazuje na normę C3 dla tego silnika. Coś nimi konkretnego kierowało? Czy starsze konstrukcje miały A3/B4 w instrukcji? Pytam z ciekawości.
 
@alexaa nie wiem jakie są teraz najnowsze odkrycia w tej materii ale swego czasu było tak, że oleje mid/low SAPS pozwalały na dociągnięcie tych kosmicznie wysokich przebiegów między wymiarami oleju z możliwie najlepszym skutkiem, stąd sądzę że Fiat je zaczął traktować jako "domyślne" do wszystkiego. W autach z bezpośrednim wtryskiem, na pewno miało by też znacznie że taki olej spala się "czyściej" niż full saps, a tak można tylko domyślać się że mniej dodatków ma na celu mniejszy wpływ na zmianę lepkości przy bardzo długich interwałach jakie przewiduje producent.
 
Back
Top