• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Focus 1.5 EB 150 KM - dobór oleju

hasos

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Focus 1.5 EB
Marka samochodu
Ford Focus
Budżet/ile litrów
5 L ok. 200 zł
Styl jazdy
Silnik
1.5 Eco Boost 150 KM
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w20 WSS-M2C948-B
Jaki olej masz obecnie
Castrol
Cześć, chciałbym zmienić olej na inny po okresie gwarancyjnym.
Obecnie mam zalany Castrol 5w20 do silników Eco Boost.
Myślałem nad Ravenolem SFE 5W20 USVO albo Millersem XF PREMIUM C5 ECO 5w20 (trochę negatywnych opinii wyczytałem odnośnie do składu olejów Millersa). Generalnie chodzi mi o najlepszy olej w cenie ok. 200 zł.
Ravenol RAVENOL SFE 5W20 USVO wychodzi ok. 250 zł, trochę dużo. Może znajdzie się coś równie dobrego, ale tańszego.
Nie jeżdżę dużo, w ciągu 5 lat zrobiłem niecałe 40 tys., olej wymieniam raz w roku, bez względu na kilometry. Głównie miasto, latem więcej tras. Mam zamiar pozostawić auto u siebie do końca, więc chciałbym zadbać o silnik.

Druga kwestia: czy polecacie zrobić płukankę przed zmianą z Castrola na nowy olej?
 
Ja tam bym Ci polecił Platinum 5w20 :)
Zajrzyj do działu analiz, olej wygląda bardzo dobrze ;) . Cena tez atrakcyjna jeśli olej wymieniasz raz do roku :)

Płukanka zawsze wskazana :) Po tym przebiegu myć, chyba nie ma co, ale zawsze więcej zleci tego oleju :)
 
Poprę kolegę.


Wg analiz olej "z górką": TBN, VI, dodatki, lepkość - wszystko ma z naddatkiem w stosunku do wymagań, a cenowo wychodzi bardzo fajnie.
 
Pewnie tak, no ale chyba nie jest tak, że Orlen najlepszy i jedyny?
Wiadomo, z tą specyfikacją nie ma w pełni syntetycznego oleju. Ravenol jest najbliżej. A takie inne: Millers, Valvoline, Liqui Molly. Który z nich będzie najmniej mineralny?
 
Jak chcesz tanio i w miarę dobrze to ja bym postawił na SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W-20. Poniżej 200 zł spokojnie je dostaniesz. No i Shell ma bazę GTL więc ciut lepszą niż hydrokrak (czyli większość olei).
 
Tylko po co wydawać więcej ? Myślę że te droższe produkty mimo wszystko nie są "lepsze" .
Co polskie to złe i 100lat za murzynami . Co Ci szkodzi zalać na jeden interwal ? Będziesz niezadowolony to wylejesz i po problemie ;) Przez 10 tyś silnik Ci sie nie popsuje, a masz olej ponad standard normy z wysokim TBN i VI .

Ps mimo ze to oil club i może być to mylne ze polecamy tańsze oleje, ale czasami nie warto płacić więcej za marke 😀😁

Większość bazuje na HC, więc mineralnego oleju bym sie nie spodziewał w tej klasyfikacji lepkości i tej normie .
 
Last edited by a moderator:
Dzięki za polecenia. Pomyślę :)
Wiem, że w 5w20 w zasadzie wszystko poza Ravenolem to HC. Pomyślałem więc, że poszukam czegoś, co ma duży dodatek PAO, ale widzę, że z takimi też trudno.
Najchętniej to bym zalał 5w30, no ale to niezgodne z normą.
 
trochę negatywnych opinii wyczytałem odnośnie do składu olejów Millersa
Różne głupoty ludzie piszą. Nikt nie zna składu w 100%. Millers to są po prostu bardzo przepłacone oleje.

Polecę Orlen 5W20. Mamy światowej klasy rafinerie, nie ma lipy, nie ma kompleksów względem zachodu. To dobre oleje.

Oprócz tego Motorcraft\Formuła.
 
Czyli dla ochrony silnika nie będzie różnicy, czy wleję Ravenol na PAO, czy Orlena? Coś mi się nie chce wierzyć.
 
Czyli dla ochrony silnika nie będzie różnicy, czy wleję Ravenol na PAO, czy Orlena? Coś mi się nie chce wierzyć.
Nie, nie będzie miało różnicy. Pytanie, po co Ci jest PAO? W Twoim przypadku chyba tylko dla lepszego samopoczucia. Ravenol to też nie są oleje ponadprzeciętne.
 
No właśnie nie wiem, czy jest potrzebne :) Wiadomo, szuka się zawsze najlepszej rzeczy z danego przedziału. Poczytałem, że PAO to dobra rzecz, że te oleje są najlepsze. Więc dlaczego nie skorzystać?
 
Więc dlaczego nie skorzystać?
Bo w Twoim przypadku jest to zbędne, żeby specjalnie wydawać dużo więcej na olej. Silnik i tak nie odczuje żadnej różnicy. Nawet nie wiem, ile faktycznie jest tego PAO w tym Ravenolu.

Shell na bazie GTL też jest dobrą alternatywą.
 
No dobrze, czyli wychodzi na to, że w zasadzie nie ma znaczenia, co kupię :)
Orlen odpada, to na pewno. Spróbuję chyba z tym Millersem i zobaczymy.
 
Do Millersa bym również nie dopłacił. Uwierz, oleje aż tak bardzo się od siebie nie różnią, duża większość stosuje gotowe receptury. Istotne są inne kwestie np. stabilność, kontrola jakości itd.
 
Spróbuję chyba z tym Millersem
jak lubisz dopłacać do marketingu i importu to spoko... Orlen oferuje Ci dokładnie to samo. No, ale tak działa marketing, bo co Polskie, to musi być złe... Przykre podejście.
 
Back
Top