• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Focus MK2 2008 1.6 TDCi 90KM (KAT)

JohnJohn

Użytkownik
Samochód
Ford Focus II 1.6 TDCi 90KM
Cześć,

auto jeździ 90% po mieście, dziennie ok 40 km, odcinki po ok 10 km. Bez duszenia, gdzie nie trzeba ;)
Silnik jest fabrycznie bez DPF, przebieg 210 tys. Poza wypadniem z Fanfaro, jeździ na Motorcraft i Castrol Prof.
Monimalna ilość oleju 3,5 - 3,8 L.

Utrzymałbym Motorcraft - zakładając, że dziedziczy dobre właściwości po Formula F. - to jest punkt wyjścia.
Punkt max to Ravenol FDS 5W30 USVO - nie przesada?
Czy ewentualnie, jako dobra opcja pośrednia mógłby być / sprawdził by się Shell Helix Ultra 0W30 A5/B5?

orientacyjne ceny:
Motorcraft - 105 PLN / 5L
Shell - 115 PLN / 4L
Ravenol - 150 PLN / 4L

Przewinął mi się też Eurol, ale Fortence 5W30 patrząc po tym, jak przetestowali go RU, nie budzi zaufania (za duży rozjazd pomiędzy deklaracjami i wynikami testu).
 
Jeżeli Motorcraft to w kanistrze jak Formula F, jest robiony przez BP.
Motorcraft XR byl robiony przez Mitan Oil, to juz nie musi byc ten sam olej.
Dorzuc jeszcze Formule F jako "wzór" oleju do Forda.

Pozdrawiam,
 
Ford Formuła F 5W30. Ewentualnie Shell Helix Ultra 5W30. OEM Forda to bardzo spoko olej.

Sprawdź smoka.
 

Cena, mocno poniżej 100 PLN za 4L (a nawet poniżej 80PLN...).
 
Jest dwumasa (FF 2 po lifcie), nie ma DPF w wersji 90KM.
Co do oleju orlen/lotos nie chodzi o to żeby było jakoś najtaniej, chodzi o to żeby było rozsądnie dobrze.
Faktycznie widzę na bańce Motorcrafta BP coraz bardziej mi się podoba.

Shell Helix 5W30 to taki zwyczajny ;) stąd ten pomysł na Shell Helix 0W30 A5/B5 żeby coś nowego do tematu wniósł - ma teoretycznie trochę inną bazę - coś by to dawało w praktyce, czy np. byłby bardziej stabilny, odporny itp. i czy by się nie pogryzł z Fordem?
0W30 jest też trochę bardziej lepki 10,5/57,11 wg karty i ma temp płynięcia -60 (5W30: 9,62/52,51).
 
@Zielony34 ja mam focusa 1.6 TDCi 2005r. 90KM i dwumasa siedzi w nim. Nie wiadomo od czego zależy ale trzeba po vinie sprawdzać czy dany egzemplarz ma dwumasę czy nie.
Ford formula F ma niefajny NOACK dlatego proponuję nasz rodzimy Orlen Maxexpert F.
Niestety te silniki dużo pchają oparów w odmę.
 
ja mam focusa 1.6 TDCi 2005r. 90KM i dwumasa siedzi w nim. Nie wiadomo od czego zależy ale trzeba po vinie sprawdzać czy dany egzemplarz ma dwumasę czy nie.
w tym silniku jest tak mały moment obrotowy, że to żaden problem, jak padnie, to się sztywne koło zakłada i po problemie.

Shell Helix 5W30 to taki zwyczajny
to napisz może, czego oczekujesz, aby był "nadzwyczajny"? Bo chyba się pogubiłem. Masz porządną bazę GTL + świetny pakiet + rewelacyjną powtarzalność produkcji Shella. Czego oczekujesz więcej?

i czy by się nie pogryzł z Fordem?
a dlaczego ma się pogryźć, jak masz silnik PSA... Co ma do tego Ford? Zwykły, prosty Diesel na CR. Żadne cuda.

10,5/57,11 wg karty
kartami się nie sugerujemy, bo to wartości uśrednione. W praktyce, mogą mieć inne parametry w obrębie norm.

i ma temp płynięcia -60 (5W30: 9,62/52,51).
No ale na Syberii mieszkasz? ;) Ostatniej zimy, nie pamiętam, żeby doszło do -15 stopni, nawet przy gruncie.
 
@Zielony34
Konsultuję, czy pomiędzy Morotcraftem a Ravenolem, jest coś solidnego/ciekawego pośrodku - stąd pojawił się shell 0W30.

Shell Helix 5W30 - temp. płynięcia około -40C, mimo wysokiej pompowalności wątpię żeby to było GTL właśnie z powodu tej temperatury., przy 0W30 (-60) wątpliwości raczej mniej.
Raczej się nie zanosi na testy na Syberii ale przy -10 spodziewałbym się łatwiejszego rozruchu na 0W30.
No chyba, że to GTL nic by nie wniosło do jazdy typu taksówka domowa, ale wydaje mi się że mogłoby. ;)
 
PSA do tego silnika zaleca total 5W30 ecs, total 0W30 ineo First. No i jeszcze 5W40 i 10W40.
 
przy -10 spodziewałbym się łatwiejszego rozruchu na 0W30.
Będzie taki sam, jak na... 10W40. Przy sprawnym układzie elektrycznym, raczej większej różnicy nie zauważysz.

Myślę, że naj;eszym wyborem będzie Ford Formuła F 5W30, lub Shell Helix Ultra 5W30. Temperatura krzepnięcia jest w tym wypadku mniej ważna, tym bardziej, że jeździsz po mieście, gdzie średnia temperatura i tak jest wyższa. Wybór 0W30 jest w jakimś stopniu uzasadniony i tutaj super wyborem będzie ELF FT 0W30, lub również Shell. Ale to już raczej kwestia gustu i wydaje mi się, że 5W30 będzie optymalną lepkością.
 
@JohnJohn naprawdę skup się bardziej na niskim NOACKU bo w tych silnikach problemem jest zawalanie dolotu. Mówię to z własnego doświadczenia ;) Zaraz wrzucę fotkę jak wyglądał kolektor dolotowy po 250k km. Jeżdżone głównie na ford formula f. No i przy okazji wymień sobie odmę żeby minimalizować efekt zalepiania kolektora.
WhatsApp Image 2020-05-16 at 12.19.49.jpeg
 
Last edited:
pięknie :D, tylko z Noack jest taki problem, że mało kto się nim chwali albo bada - jest oczywiście Ravenol, który w tym względzie ściga się z Amsoil a reszta to czarna dziura albo wartości rzędu 13... Albo jak ten shell 0w30 niski noack ale wartości łaskawie nie podaje , także kwestii gustu działu marketingu pozostawili ocenę, co to jest "niski".
Czyściłeś kolektor czy wymieniałeś? Zastanawiam się czy nie założyć jakiegoś łapacza oleju z odmy, widzę, że na dolocie zaraz przed kolektorem poci się uszczelka, także dolot jest pewnie już dobrze nasmarowany ... ;)
 
Back
Top