JohnJohn
Użytkownik
- Samochód
- Ford Focus II 1.6 TDCi 90KM
Cześć,
auto jeździ 90% po mieście, dziennie ok 40 km, odcinki po ok 10 km. Bez duszenia, gdzie nie trzeba
Silnik jest fabrycznie bez DPF, przebieg 210 tys. Poza wypadniem z Fanfaro, jeździ na Motorcraft i Castrol Prof.
Monimalna ilość oleju 3,5 - 3,8 L.
Utrzymałbym Motorcraft - zakładając, że dziedziczy dobre właściwości po Formula F. - to jest punkt wyjścia.
Punkt max to Ravenol FDS 5W30 USVO - nie przesada?
Czy ewentualnie, jako dobra opcja pośrednia mógłby być / sprawdził by się Shell Helix Ultra 0W30 A5/B5?
orientacyjne ceny:
Motorcraft - 105 PLN / 5L
Shell - 115 PLN / 4L
Ravenol - 150 PLN / 4L
Przewinął mi się też Eurol, ale Fortence 5W30 patrząc po tym, jak przetestowali go RU, nie budzi zaufania (za duży rozjazd pomiędzy deklaracjami i wynikami testu).
auto jeździ 90% po mieście, dziennie ok 40 km, odcinki po ok 10 km. Bez duszenia, gdzie nie trzeba
Silnik jest fabrycznie bez DPF, przebieg 210 tys. Poza wypadniem z Fanfaro, jeździ na Motorcraft i Castrol Prof.
Monimalna ilość oleju 3,5 - 3,8 L.
Utrzymałbym Motorcraft - zakładając, że dziedziczy dobre właściwości po Formula F. - to jest punkt wyjścia.
Punkt max to Ravenol FDS 5W30 USVO - nie przesada?
Czy ewentualnie, jako dobra opcja pośrednia mógłby być / sprawdził by się Shell Helix Ultra 0W30 A5/B5?
orientacyjne ceny:
Motorcraft - 105 PLN / 5L
Shell - 115 PLN / 4L
Ravenol - 150 PLN / 4L
Przewinął mi się też Eurol, ale Fortence 5W30 patrząc po tym, jak przetestowali go RU, nie budzi zaufania (za duży rozjazd pomiędzy deklaracjami i wynikami testu).