• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Focus MK2 2008 1.6 TDCi 90KM (KAT)

JohnJohn

Użytkownik
Samochód
Ford Focus II 1.6 TDCi 90KM
Cześć,

auto jeździ 90% po mieście, dziennie ok 40 km, odcinki po ok 10 km. Bez duszenia, gdzie nie trzeba ;)
Silnik jest fabrycznie bez DPF, przebieg 210 tys. Poza wypadniem z Fanfaro, jeździ na Motorcraft i Castrol Prof.
Monimalna ilość oleju 3,5 - 3,8 L.

Utrzymałbym Motorcraft - zakładając, że dziedziczy dobre właściwości po Formula F. - to jest punkt wyjścia.
Punkt max to Ravenol FDS 5W30 USVO - nie przesada?
Czy ewentualnie, jako dobra opcja pośrednia mógłby być / sprawdził by się Shell Helix Ultra 0W30 A5/B5?

orientacyjne ceny:
Motorcraft - 105 PLN / 5L
Shell - 115 PLN / 4L
Ravenol - 150 PLN / 4L

Przewinął mi się też Eurol, ale Fortence 5W30 patrząc po tym, jak przetestowali go RU, nie budzi zaufania (za duży rozjazd pomiędzy deklaracjami i wynikami testu).
 
Ja wymieniałem bo nagar rozszczelnił mi kolektor na łączeniu.
Niski NOACK ma nasz Orlen Maxexpert F.
Ja teraz go zastosuje.
Jeśli chodzi o oct to podstawą jest najpierw wymiana odmy a później możesz dokładać OCT tylko żebyś nie miał problemu z zamarzaniem w zimie:)
 
@poziom1989 dobra baza hc nie jest zła więc ta, która podeslaleś może być rzeczywiście tą z Maxexperta f :)
Ten silnik jest naprawdę pancerny ale wymaga oleju z niskim NOACK i będzie służył dlugo:)
Mój już nalatane ma 362k km. Przy 180k robiony chip na 123 konie niecale 300Nm i dwumas jeszcze jest oryginalny tak jak i sprzęgło :) wtryski również od nowości te same nie regenerowane.
 
Była tutaj dyskusja o 5w30 i 0w30 shella. W artykule ponizej shell udowadnia, że jego 0w30 lepiej utrzymuje lepkosc na ciepło niż ten sam ich olej 5w30. Dotyczy to shell ect, nie wiadomo czy wszędzie się sprawdza, ale ciekawe.
 
W Shellu AF, technologia PurePlus (potencjalny GTL) to nowinka i rarytasik...
Udało mi się znaleźć jedno miejsce, które deklaruje, że go faktycznie ma za jedyne 130 PLN / 4L... Cała reszta oferowanego AF to ActiveCleansing (czyli HC) i tu ceny faktycznie oscylują w okolicy PLN 90 / 4L.

W kwestii ćwiczenia "poszukuję czegoś w zamian Motorcrafta":
w kategorii eco - nadal pozostaje Motorcraft + cała reszta Lotosów, Orlenów itd..
w kategorii "może coś lepszego po środku jakość/cena": Shell Helix Ultra A5/B5 0W30 - baza GTL - tu trochę eksperyment 0W30 (choć w karcie @100C cst 10,5)
w kategorii najwyższej: Ravenol FDS.


Swoją drogą, szkoda mi było nie skorzystać z tej "wyjątkowej" okazji zrobienia analizy używanego oleju Fanfaro.
Wszak powszechnie wiadomo, że Fanfaro to zło. ☠️
Jak myślicie, co z niego zrobiło 9000 km jazdy miejskiej? Będzie zaskoczenie roku, "kupa" śmiechu, totalna zagłada, nic nie będzie...? (WL nie podpowiada) ;)
 
Last edited:
Ta cena u tego sprzedawcy nie ma nic wspólnego z Pure Plus. Kupowałem tam rok temu za te same pieniądze Active Cleaning. Znów będę miał zagwozdkę, a myślałem, że już wychodzę na prostą z moimi dylematami doboru oleju :rolleyes:

Napisałem maila do sprzedawcy z zapytaniem czy coś się zmieniło we formulacji AF w ostatnim czasie.

I zapytałem też Shell Polska o to samo. Zobaczymy czy ktoś odpowie.
 
Last edited:
Kilometry sobie powoli lecą i niebawem będzie przejechane 9400 km na Ravenolu. Będzie to ten sam przebieg co na poprzednim, analizowanym Fanfaro. Bez pośpiechu będę wybierał kolejny olej.
Stąd pytanie, czy ktoś aktualnie jeździ na Castrol Magnatec SS 5W-30 A5 i planuje analizę?
Drugie pytanie, czy w A5 pojawiło się coś ciekawego w międzyczasie?

Motor bez zmian ;) 1.6 TDCi 90 KM (TWC)
Eksploatacja bez zmian: 90% miasto.
Ilość oleju: 3,8 L (bańki 4L pasują najbardziej).
 
Shell AF oprócz nie posiadania bazy GTL ma również niską jak na syntetyk temperaturę zapłonu, wg. kart poniżej 200C... czyli kiepsko.
Szukając oleju też do Forda zaleję u siebie w Volvo właśnie Castrola SS A5. @jerseyAdmin chwalił tę serię w swojej Kiance. W tym roku Formuła F już nie jest praktycznie nigdzie dostępna, a ten nowy Motorcraft A5 nie ma jeszcze analiz.
 
wg. kart poniżej 200C... czyli kiepsko.
Nie patrz na to. 192st w kartach ma m.in Mobil 3000 fe czy Eurol Fortence, a w rosyjskich analizach wyszło ok 230st.
Drugie pytanie, czy w A5 pojawiło się coś ciekawego w międzyczasie?
Jeśli ma być ford ...913 to Millers EE Performance ECO wspomniany Fordmotorcraft A5. Reszta to same nieciekawe starocie ;)
Trudno będzie znaleźć coś lepszego od Ravenola FDS. Mnie tam Magnatec A5 jakąś "aksamitnością" pracy silnika nie zachwycił. Ani solo ani z dodatkiem AR9400. Nie mam żadnych zarzutów do castrola ale po prostu plusów też nie widzę po przejściu z totala NFC.
 
Last edited:
Millers o którym wspominasz jest najdroższą opcją, ze względu na podniesienie cen po Brexicie i produkcję poza EU, co wiąże się z dodatkowym cłem i podatkami, których wcześniej nie było. Cena + fakt, że jest to olej na bazie HC, jak wszystkie millersy EE sprawiają, że oprócz wiary w działanie technologii nanodrive, te oleje w sumie niewiele się różnią od innych, a są po prostu dużo droższe. Ja na Formule F z AR9400 nie zaobserwowałem drastycznych zmian w stosunku do Amsoila SS ASL. Castrol mnie korci, bo poleca go Volvo w instrukcji, sprzed 14 lat, kiedy nie było jeszcze systemów SS i nikt w BP jeszcze nie wpadł, żeby tak nazywać olej 😜
 
Back
Top