• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford fokus 1.5 ecoboost - dobór oleju

tomdyl

Użytkownik
Samochód
Ford fokus 1.5 ecoboost
Marka samochodu
Ford fokus mk3 lift
Budżet/ile litrów
250 PLN/5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.5 ecoboost
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
wss-m2c948-a 5W20 lub A5/B5 5W20
Jaki olej masz obecnie
wss-m2c913-c, A5/B5 millers ee performance 5w30
Dzień dobry.
Przejrzałem forum i nie natknąłem się na podobny dylemat z olejem do ecoboosta 1.5.
Samochód użytkuję od nowości.
W żadnym dotychczas posiadanym samochodzie nie męczył mnie tak temat oleju jak obecnie.
Od zakupu auta mam dylemat jaki olej powinien być zalany. W 2017 ASO dało mi wybór pomiędzy 5w20 i 5w30 (Castrol magnatec). Wybrałem 5w30 i taki leję do dzisiaj. Po ostatnim przeglądzie gwarancyjnym wlałem zamiast Castrola Millers Oils EE LONGLIFE Eco 5w30 i na takim jeżdżę do dzisiaj. Tzn. obecnie millers ee performance 5w30. Obecny przebieg to 73 tys. Olej wymieniany po 4 tys. od nowości a następnie co 7÷9 tys. Przeczytałem ostatnio wyniki ww millersa i zaniepokoiłem się czy przypadkiem nie zajeżdżam swojego silnika. Proszę o poradę co wlać. ASO obstawia 5W20 wg wss-m2c948-a. Niezależnie serwisy Forda radzą pozostać na 5W3O. Osobiście też tak czuję. Styl jazdy mam dynamiczny i często silnik jest kręcony wysoko. Dłuższe przejazdy autostradą również nie są rzadkością.
Pozdrawiam Tomek
 
OE to zwykły olej bez wodotrysków. Baza HC, nic nadzywaczjnego. Masz na forum moją analizę tego oleju. Przy obecnej cenie nie warto. Ja go kupowałem za jakieś 120 zł wtedy...
 
Wracam jak bumerang ale....
Próbowałem sobie wyrobić własne "niepodważalne" zdanie co do oleju który lada moment chcę kupić.
Przewertowałem forum (nie tylko olejowe) podzwoniłem po serwisach w tym do "znajomego" z czasów gwarancji w ASO.
Na koniec kapnąłem się, że w firmie mamy kilka mondeo i fokusów z 1.5 ecoboost.
Znowu jestem w kropce.
Gość z ASO jak i kilu z niezależnych radziło zostać na 5W30.
W parametrach oleju i specyfikacjach poza SAE i WSS-... raczej nie są biegli.
Zgodnie twierdzą, że zmiana u forda na 5W20 to ekologia i spełnienie nowych norm emisji, spalania itp.
Cały czas mówimy o 1.5 ecoobost z suchym paskiem rozrządu (dzięki @Blue66 wiem, że jest suchy bo wymiana jeszcze przede mną).
Odpadł mi więc dylemat/zawahanie, że olej ma wpływ na pasek. Nie ma!
Naczytałem się o wspaniałym Amsoil Signature Series 5w20, o Shell Helix Ultra SP 0W20.
Są to bez wątpienia doskonałe oleje.
Czy jednak są niezbędne dla 1.5 ecoboost? Większość z użytkowników ww lepkości ma konieczność uzupełniania oleju między
i tak skróconymi interwałami. To jest kurcze droga impreza. Nie dolałem kropli oleju od 73 tyś. kilometrów.
Zmieniam co ok. 8 tyś. Lubie grzać autostradą oscylując blisko 200 km/h. W mieście jeżdżę dynamicznie.
Wskazówka obrotomierza ma co robić.
Chcę dobrej ochrony a nie mniejszego spalania i dolewek.
W firmie dwa mondeo miały wymieniane silniki na gwarancji. Nie wiem jak były użytkowane. Przebiegi poniżej 100kkm.
Serwis ASO olej Castrol 5W20. Interwał pewnie 20kkm.

Chciałbym po prostu dobry olej z ochroną przeciw LSPI, dla turbo benzyny 1.5 ecoboost 4 cylindry w specyfikacji SAE 5W30,
ale spełniający dodatkowo API SN PLUS lub wyżej. Myślę, że mogę sobie odpuścić A5/B5.

Z tego co znalazłem to tylko Amsoil Signature Series 5w30 spełnia powyższe warunki. Ale wracamy znowu do ceny....naprawdę warto? Jest jeszcze Midland Avanza 5W30, Millers XF premium 5W30 LSPI (nie spełnia A5 a więc w wogóle żadnej normy wg forda)....
I tak można w kółko. Gdybym tyle nie czytał to pewnie lałbym dalej Millersa ee performance 5w30 i był szczęśliwy.
Dajcie ostatni strzał wg waszej wiedzy a mojego "chcenia"
Sorry za przydługi post.
 
Last edited:
Mam taki sam silnik, będę używał Amsa SS 5w20, może spróbuje tego cudownego Fuchsa 0w20 jak będzie pomyślna analiza forumowa, ale generalnie Ams SS 5w20 to bardzo optymalny olej do tego silnika.
 
@Szuiram76 będziesz czy używasz? Na czym jedziłeś dotąd? Jaki masz przebieg? Jaki pobór oleju między interwałami? Co przemawia za wymienionym olejem w Twoim przypadku?
 
Millers 5w30 lspi normą forda na Amerykę 946 api SP tak samo Amsoil nie ma europejskich norm forda 948 czy 913 ale za to ma API SP według mnie to jest najważniejszy parametr który ma pakiet przeciw zjawisku lspi. Tego millersa ee co używasz jest analiza poczytaj.
 
mój 1.5 ecoboost wyjechał z fabryki na oleju 5w20, potem też lałem tylko 5w20, od kilku interwałów natomiast 0w20. Moja instrukcja obsługi nie przewiduje w tym silniku innego oleju niż 5w20. Wiadomo że producent optymalizuje silniki pod niższe lepkości i nie jest to podyktowane tylko i wyłącznie ekologią i niższym spalaniem, co poniekąd też następuje (w skali całej floty). Ja zauważyłem, że jak na początku jeździłem na tym 5w20 z normą 948-B to przy interwale 9 tys. km musiałem dolewać ok. pół litra albo i więcej oleju, ubytki zaczynały się praktycznie od razu, powoli i systematycznie. Po zrezygnowaniu z normy 948-B oleju nie dolewam w ogóle.
Tzn. do 7-9 tys. ubytku nie ma wcale, potem nieznacznie mi poziom zaczyna spadać, ale to już i tak czas na wymianę więc nie dolewam tylko zmieniam.
Jak masz spać spokojniej to zostań na tym 5w30 czy tam 0w30, tylko zastosuj olej z formulacją przeciwko LSPI, stosuj do każdej wymiany płukankę postojową, zmieniaj olej max co 8 tys. km, zrób raz na jakiś czas jakąś dłuższą trasę i będzie ok.
 
@SACZI Zaraz zaraz ja tu się nie muszę Tobie tłumaczyć,druga sprawa w kolko walkujecie żeby stosowac jak najnizsza lepkosc w tym przypadku 0w20,5w20 w moim watku jak poruszylem temat wyboru oleju tylko i wylacznie 5w30 to jednym glosem wszyscy mowia ze zle robię,a ja właśnie zastosowałem 5w30 millersa lspi api sp i nie żałuję tak samo autor stosuje 5w30 przez 70k i co wybuchł mu silnik.
 
@tomdyl w czasie gwarancji na Castrolu 5w20 z normą zalecaną - tu trzeba było dolewać oleju po kilku tys. km - co najmniej 1 litr przed kolejną wymianą. Potem zalałem raz Millersa XF Premium 5w20, przez 11k km nie trzeba było dolewać.
następnie Amsa OE + Archoil 9100 ; tu koniecznie było dolanie (ok 300ml) po 8k km, wymiana oleju po 9k km, następnie używałem Amsa SS 5w20 przez 11k km. Teraz mam Shell 0w20, przejechane na razie 3k km, gdy dobije do 9k km znów wracam do Amsa SS 5w20. Obecny przebieg 85k km
 
Film i to w technikolorze :p
 
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Wybieram Millers Oils XF Premium LSPI 5W30 z plukanką AR2820.
Chciałeś oleju do EB z normą dla EB a wybierasz olej przeznaczony jako "Idealny do samochodów Opel / Vauxhall oraz producentów azjatyckich, w tym Lexus, Nissan, Suzuki, Toyota." , który nie ma tej normy.
Zdradzisz nam co Cię do tego skłoniło oprócz magicznego LSPI na opakowaniu towaru?
Wyszukiwarka Millersa też nie wskazuje nawet alternatywnie tego oleju....
Jak wiesz sam używałem Millersa i nie mam nic przeciwko temu olejowi, ale jestem ciekawy co Cię skłoniło do takiego konkretnego wyboru?
 
A czy ten millers w porównaniu do amsoila jakie ma normy,mowa o 5w30 tu i tu 946,to samo się tyczy 5w20 amsoil polecanego tutaj i czy on jest idealny do eb
 
@Szuiram76
Od samego początku liczyłem na "doradztwo" w doborze oleju 5W30 spełniającego choć jedną z norm forda.
5W30 dlatego, że:
- jeżdżę na takim od opuszczeniu salonu
- nie miałem dotąd żadnych problemów z silnikiem
- nie dolewam ani kropli od wymiany do wymiany
- Styl jazdy (to jest akurat subiektywne odczucie) utwierdza mnie w stosowaniu lepkości 5W30.
A najbardziej wkurza mnie podejście forda. Nie zmienili silnika od wprowadzenia na rynek 1.5 ecoboost.
Nie przeszedł żadnych modyfikacji więc dlaczego nagle zmienili normę?
Myślałem, że jest to może związane z mokrym paskiem rozrządu - taki jest w 1.0 EB. Ale w moim aucie pasek jest suchy!
- zdania mechaników czy mam obecnie (po 73k) zmieniać olej na 5W20 są podzielone 50/50.
Idźmy dalej. Myślałem, że wss-m2c-048b zapewnia ochronę przed LSPI ale nie zapewnia. Gdzie jest więc wyższość tego oleju?
Pewnie gdybym od początku jeździł na 5W20 to nie zadałbym tutaj tego pytania tylko pilnował bagnetu, dolewał w razie potrzeb
i ewentualnie szukał ochrony przed LSPI w tej klasie lepkości.
Ale mam 5W30 i stąd moje dylematy.
 
liczyłem na "doradztwo" w doborze oleju 5W30 spełniającego choć jedną z norm forda.
Tak się przerzucacie numerkami licząc na znalezienie formulacji minimalizującej LSPI, pojęcia za bardzo o tym nie mając, bo treści norm forda nie są powszechnie dostępne ...
No, ale nikomu się tłumaczyć nie trzeba ...
 
Back
Top