• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Mondeo MK5, 2.0 TDCi 180KM, 4x4

rychlakdesign

Nowy użytkownik
Samochód
MONDEO MK5, 2.0 TDCI 180KM, VW GOLF VII 2.0 TDI 150KM
Ostatnio do moich samochodów zalewałem oleje marki Millers. Byłem zadowolony, także się tego trzymałem. W wolnej chwili zacząłem sobie przeglądać oleje, które spełniają normę Forda do tego silnika WSS M2C950-A.

Czy ktoś z doświadczonych kolegów mógłby popatrzeć w karty techniczne olejów (w załączniku) i podpowiedzieć, który olej "na papierze" jest najciekawszy? A jeszcze lepie, który w praktyce będzie najlepszy :) Przeglądając kartę mojej ulubionej marki Millers widzę, że niektóre parametry dość mocno odstają od konkurencji (np. indeks lepkości 157, temp. krzepnięcia -42). Ten Millers ma też wyższą lepkość w temp. 40 st. C w porównaniu z innymi (to lepiej czy gorzej?).

Jak ktoś coś poradzi, będę bardzo wdzięczny za poświęcony czas. Zaczynam dopiero zgłębiać tematy olejowe, także jeszcze nie do końca wiem na co mam zwrócić największą uwagę.

Dziękuję z góry.
 

Attachments

  • ENVIRO+ C2 0W-30 (FULL SYN.).pdf
    250,8 KB · Odwiedzin: 393
  • EUROL_FDE_PL_E100025_PI.pdf
    152,1 KB · Odwiedzin: 275
  • Millers_Oils_0W30_ford.pdf
    195,9 KB · Odwiedzin: 299
  • RAVENOL_VSF_SAE_0W-30 (1).pdf
    118,5 KB · Odwiedzin: 380
@rychlakdesign dlatego kartami się nie sugeruj. Nie każdy podaje wartości rzeczywiste dla konkretnej partii.

Oleje: Total Quartz Ineo FDE 0W-30, Petronas 7000E, Fuchs ECO-FE.
 
@poziom1989 dzięki za podpowiedzi. Wybacz pewnie podstawowe pytanie. Zastanawia mnie jeszcze parametr lepkości w 40C i indeks lepkości (VI). Wymieniony przeze mnie Millers ma ten parametr lepkości ~57,4 cSt, Penrite Enviro ~55 cSt. Standardowy Castrol, wymieniony Total i większość w tej normie ma ok. 45 cSt. Czy lekko podwyższona lepkość w 40C ma jakieś większe znaczenie? I jeszcze indeks lepkości, w Millers Oils jest on na poziomie 157 (dużo niższy niż pozostałe). W większości (Castrol, Total itd.) jest on zbliżony do 200.

Im więcej czytam w tematach olejowych, to chyba mniej wiem :) Z tego co piszesz, to nawet patrząc w karty z danymi nie mamy pewności czy zgadza się to z olejem, który jest już opakowaniu.
 
Świat się kończy, polecają Petronasa :D A na serio to nie są złe oleje, szkoda że mocno kojarzone z Selenią ze względu na wspólnego wytwórcę.

Ja do listy @poziom1989 dorzucę jeszcze Rockoil Carbon Synthesis F 0W-30 i Mobil Super 3000 Formula F 0W-30.

@rychlakdesign - dane na kartach zgadzają się z tym co jest w butelce, trzeba tylko brać pod uwagę że są to dane uśrednione dla procesu produkcyjnego, który ma tolerancję błędu inaczej żadna butelka nie przeszłaby kontroli jakości :)

Lepkość w 40 stopniach jest z punktu widzenia użytkownika nieistotna, podobnie jak VI. 40 stopni masz w silniku który już pracuje, raczej nieczęsto zdarzają się temperatury które tak rozgrzeją olej w silniku który nie pracuje. Z kolei VI pokazuje tylko jak bardzo zmienia się lepkość między 40 i 100 stopniami dla danego oleju.
 
Last edited:
Back
Top