jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
UWAGA! Edycja (23.03.2021) - okazało się że badany olej był starszej formulacji z normą A3/B3. Opis i ocena poprawione żeby to uwazględnić.
Gulf Formula G 5W-40
Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @soszo , @Dariusch , @tomikin , @fabian88 , @Jones , @bluebox oraz anonimowych osób. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Podsumowanie:
Olej to raczej standard dla normy A3/B3 jeżeli chodzi o dodatki. Oficjalnie spełnia wymogi norm VW 502/505 może być więc stosowany w okresie gwarancji tam gdzie taka norma jest dopuszczona. W użytku pogwarancyjnym polecamy olej raczej do silników benzynowych, zarówno z pośrednim jak i bezpośrednim wtryskiem. Ze względu na niski TBN olej raczej nie polecany do diesli wymagających normy B4 (nawet jeżeli jest dopuszczona B3).
Olej ewidentnie formułowany z myślą o samochodach niemieckich koncernów, producent zresztą wprost deklaruje przeznaczenie oleju dla silników MB i VW.
Po 24 godzinach w zamrażalniku Celsjusza:

Opakowanie:

Gulf Formula G 5W-40
Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @soszo , @Dariusch , @tomikin , @fabian88 , @Jones , @bluebox oraz anonimowych osób. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA A3/B3
- API SN
- Merceds-Benz 229.3, 229.5
- VW 502.00/505.00
- Porsche A40
- Renault RN0700/0710
Opis:
- Olej spełnia kryteria SAE 40. Lepkość w 100 stopniach Celsiusza w połowie przedziału
- Indeks lepkości VI: 169 - dość nisko, olej nadal zapewni odpowiednia ochronę jednak zalecamy ostrożność w silnikach o dużych wymaganiach termicznych, spadek lepkości w ponadstandardowych temperaturach może być już zbyt duży
- Pakiet dodatków standardowy, bez żadnych ekstrawagancji. Sensowna ilość podstawowych pierwiastków, niewielka ilość uniwersalnego boru, molibden w ilościach śladowych
- TBN – 8,8 w ramach wymogów dla normy A3/B3 (>= 8.0). Zapewni odpowiednią ochronę dla starszych silników z wymogami normy A3/B3, jednak raczej unikałbym stosowania w dieslach które mają także normą B4 wpisaną w wymagania
- Wg MSDS olej całkowicie bazuje na bazach (HC)
- Olej po 24 godzinach w zamrażalniku zgęstniał, jednak nie stracił akceptowalnej płynności. Widoczna utrata przejrzystości jednak stosunkowo niewielka
Podsumowanie:
Olej to raczej standard dla normy A3/B3 jeżeli chodzi o dodatki. Oficjalnie spełnia wymogi norm VW 502/505 może być więc stosowany w okresie gwarancji tam gdzie taka norma jest dopuszczona. W użytku pogwarancyjnym polecamy olej raczej do silników benzynowych, zarówno z pośrednim jak i bezpośrednim wtryskiem. Ze względu na niski TBN olej raczej nie polecany do diesli wymagających normy B4 (nawet jeżeli jest dopuszczona B3).
Olej ewidentnie formułowany z myślą o samochodach niemieckich koncernów, producent zresztą wprost deklaruje przeznaczenie oleju dla silników MB i VW.
Po 24 godzinach w zamrażalniku Celsjusza:


Opakowanie:


Last edited: