jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Gulf Formula ULE 5W-40
Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @Leo , @hary979 , @Robert1 , @STREAM-HD , @bluebox , @michalm83 , @artunero , @DWojtek , @Konjio oraz anonimowych osób. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Analiza nie dostarcza praktycznie żadnych wiadomości nt kompozycji oleju. Skład chemiczny wg. analizy pokazuje, że jest on raczej podstawowy i typowy dla tej klasy olejów. Posiadane aprobaty i parametry podane na stronie producenta, pozwalają przypuszczać, że mamy do czynienia z olejem spełniającym dość surowe normy producenckie potwierdzone aprobatami - głównie MB229.51.
Jest to olej dedykowany współczesnym silnikom benzynowym i wysokoprężnym z lub bez doładowania, wyposażonym w trójdrożne katalizatory spalin i filtry cząstek stałych. Norma VW505.01 pozwala zastosować olej w silnikach z pompo-wtryskiwaczami.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Opakowanie:
Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @Leo , @hary979 , @Robert1 , @STREAM-HD , @bluebox , @michalm83 , @artunero , @DWojtek , @Konjio oraz anonimowych osób. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C3
- API SN
- Volkswagen 505.00/505.01
- MB-Approval 229.51
- Porsche A40
- Ford WSS-M2C917-A
Opis:
- Olej spełnia wymogi dla SAE40 (12,5-<16,3 cSt), zbadana lepkość jest w dolnym zakresie przedziału
- Indeks lepkości 177, na umiarkowanie wyższym poziomie; lepkość nie będzie się nadmiernie zmieniała wraz ze zmianami temperatury
- Pakiet dodatków dostosowany do wymagań oleju klasy midSAPS. Dodatki przeciwzużyciowe oparte klasyczny Cynk i Fosfor, który został ograniczony ze względu na wymogi ochrony układów oczyszczania spalin. Nie wiadomo jak traktować śladowe ilości Boru i Tytanu - zanieczyszczenia po wcześniejszych analizach, błąd laboratorium, czy jednak dodatki funkcjonalne? Pakiet detergentów, klasyczny - oparty o wapń i niewielkie ilości magnezu. Z całą pewnością nie jest to receptura minimalizująca występowanie zjawiska LSPI
- TBN 6,8 - wartość nawet dzisiaj nietypowo niska, ale spełnia wymóg ACEA C3 (TBN min 6). Należy jednak pamiętać, że dzisiejsze paliwa są nisko siarkowe, więc nie wymagają od oleju nadzwyczajnych właściwości neutralizujących kwaśne produkty spalania.
- Nie podejmujemy się określenia baz oleju ze względu na brak takiej wzmianki w SDS produktu. Na podstawie parametru utleniania można stwierdzić brak lub bardzo niewielkie dodatki estrowe.
Analiza nie dostarcza praktycznie żadnych wiadomości nt kompozycji oleju. Skład chemiczny wg. analizy pokazuje, że jest on raczej podstawowy i typowy dla tej klasy olejów. Posiadane aprobaty i parametry podane na stronie producenta, pozwalają przypuszczać, że mamy do czynienia z olejem spełniającym dość surowe normy producenckie potwierdzone aprobatami - głównie MB229.51.
Jest to olej dedykowany współczesnym silnikom benzynowym i wysokoprężnym z lub bez doładowania, wyposażonym w trójdrożne katalizatory spalin i filtry cząstek stałych. Norma VW505.01 pozwala zastosować olej w silnikach z pompo-wtryskiwaczami.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Opakowanie:
Last edited: