• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Fuchs Titan GT1 XTL 5W-40 C3

lantar8

Użytkownik
Samochód
BMW seria 1 2.0d
Olej raczej niczym się nie wyróżnia. Ale czy dzięki bazie XTL Fuchs okaże się lepszy od innych olejów w tej półce cenowej?
 

soszo

Użytkownik
A kto twierdził, że to GTL?

O takie coś znalazłem na szybko z netu, a jeden z wersów jest z naszego forum ;)

XTL Fuchsa to odpowiednik GTL Shella

jest to olej w technologii GTL nazywany przez Fuchsa XTL.

Tam nie ma i nie było PAO to technologia GTL prawie jak PAO i nie ustępuje mu w wielu rodzajach baz PAO a te nie są jedne i te same.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Nie weryfikowałem tego, prawdę pisząc.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza została sfinansowana ze składek. Dziękujemy serdecznie @STREAM-HD , @bcdrm , @siapek , @bluebox , @soszo , @stixman , @ayway , @lantar8 oraz Adrianowi Rutkowskiemu i anonimowym ofiarodawcom.

fuchs-xtl-5w-40-c3.jpg


fuchs-xtl-5w-40-c3-ir1.jpg


fuchs-xtl-5w-40-c3-ir2.jpg


Lepkość: SAE 5W-40
Klasa jakości: API SM/SN, ACEA C3
Aprobaty: GM Dexos2, MB 229.31
Dopuszczenia: MB 226.5, Renault RN0700/0710, VW 505.00 i 505.01, Fiat 9.55535-GH2/S2/T2

1. Lepkość oleju wg deklaracji SAE 5w40 jest spełniona. Parametry nominalne lepkości są wysokie (14.6 cSt w 100°C i 90 cSt w 40°C).

2. Indeks lepkości VI wynoszący 170 - parametr typowy, poprawny dla tej grupy olejów.

3. Pakiet dodatków przeciwzużyciowych oparty o ZnDDP (cynk i fosfor). Ilość typowa dla klasy jakościowej ACEA C3. Wapń jest głównym dodatkiem zapewniającym "czystość silnika". Obecność niewielkiej ilości Boru i Magnezu zapewniają dyspersję zanieczyszczeń oraz uzupełniają wapń w zakresie utrzymania czystości silnika. Olej może być stosowany w silniach wyposażonych w filtr cząstek stałych GPF.

4. TBN 7,4 mgKOH/g co wartością typową dla olejów midSaps. Jednak wysoka wartość TAN wynosząca 3.02 może zmniejszać skuteczność neutralizowania kwaśnych produktów spalania.

5. Widmo FTIR jednoznacznie wskazuje, że olej oparty jest o bazy HC (VHVI). Z całą pewnością nie posiada dodatku grup IV i V. Możliwa niewielka domieszka olejów bazowych grupy I i II.

Podsumowanie: Olej dedykowany samochodom wyposażonym w wolnossące i turbodoładowane silniki z zapłonem iskrowym i samoczynnym wyposażone w trójdrożne katalizatory i filtry cząstek stałych.

Może być stosowany w silnikach diesla grupy VW wyposażonych w pompowtryski (norma 505.01).
Zaletą jest cena, która kształtuje się znacznie poniżej 80PLN/4L.
 
Last edited by a moderator:

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
To po części moja wina. Przez długi czas po internetach krążyły informacje, że XTL to Fuchsowy GTL, nawet na BITOGu o tym wspominano roztrząsając XTL i co zacz. Były nawet informacje, że to mieszanina estrów i GTL.

Teraz, skoro już mamy analizę oleju na tej bazie jesteśmy mądrzejsi.
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
VW Polo TDI
Trudno tu kogoś winić, ta informacja docierała do wszystkich XTL miała być odpowiednikiem GTL.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Nie było dowodów, nie było potwierdzenia, to powstawały teorie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

rob_roy

Użytkownik
Samochód
Puszka 307 z TUJ3P w sosie Eurol
Olej z gatunku "pan grubszy" :)

Złóżmy różne informacje z Fuchs.com:
XTL is an innovative formulation technology with optimized fluidity properties and unique viscosity-temperature behavior.
TITAN GT1 SAE 5W-40 Premium Performance, fueleconomy engine oil with new XTL®-Technology.

Czyli trzeba przyjąć interpretację: skoro nie jest jawnie napisane, że z gazu, to jest to, co biorą wszyscy (asfalt?)

Pozdrawiam,
 

soszo

Użytkownik
Już o to pytałem i zostało poprawione. Czemu analiza zamieszczona jest jeszcze raz, i z takim opisem to nie wiem.
 
Last edited:

fabian88

Użytkownik
Samochód
BMW E60 530d
Pomimo niskiej ceny spodziewałem się czegoś więcej, chociażby xtl=gtl
W podobnej cenie mamy wiele dobrych Polskich olejów.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
VW Polo TDI
Dziwiłem się podczas zalewania tego Fuchsa ,że ma taką inną bardzo szklistą powłokę byłem przekonany, że to właśnie inna baza XTL tworzy tą szklistą powłokę a tu nic innego jak polimer w większej ilości.
 
Last edited:

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
Ogólnie mówiąc olej ma świetną cenę, ale wypadałoby dorzucić te 20 - 30zł do solidniejszego produktu?
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
VW Polo TDI
Ja bazuje od zawsze na olejach HC i zamiast dokładać do droższych po prostu częściej wymieniam olej,ale jeśli masz ochotę dołożyć parę groszy do innego oleju to czemu nie.
Ten Fuchs to typowy przedstawiciel olei HC.
 

razdi342

Użytkownik
Samochód
Polo SEDAN 1.4 16V (BBY)
Jak odróżnić gtl od hc? W analizach nie wygląda to tak samo? Przynajmniej tak wywnioskowałem z analiz Shell. Tam chyba tylko temperatura krzepnięcia wskazywała, że to może być gtl.

Wysłane z mojego JNY-LX1 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Tak, np. po temp. krzepniecia. Jako ciekawostka GTL04 ca. -30°C, natomiast VHVI04 ca. -15°C.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Stosuje sie z reguly roznego rodzaju mieszanki, temp. krzepniecia zbija dodatkowo PPD.
 
D

Deleted member 2321

Gość
Te same oliwy ;)
 

Attachments

  • Screenshot_20201123-171610.png
    Screenshot_20201123-171610.png
    377,7 KB · Odwiedzin: 209
Top