• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Golf 7.5 R 2.0 TSI (2018 r.)

KriSSo

Użytkownik
Samochód
Golf 7.5, 2.0 TSI DJHA
Marka samochodu
Golf 7.5 R 2.0 TSI
Budżet/ile litrów
nieokreślony, 5,7 l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TSI (kod silnika: DJHA)
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
Ravenol VSW 0W30
Cześć!

Proszę Was o pomoc w wyborze oleju, który byłby optymalny do modzonego Golfa 7.5 R (stage 2+, czyli 450 KM i 560Nm)

- przebieg auta to 75 000 km, użytkuję od nowości,
- ubytków oleju nie obserwuję, pewnikiem z powodu dość częstej zmiany, co 8 -10 tyś km,
- auto eksploatuję głównie w mieście, raz w miesiącu trasa 600 km, ogółem około 2 tyś km miesięcznie, jazda dynamiczna, ale na torze nigdy nie byłem i nie planuję być,
- samochód garażowany, na mrozach nie stoi.

Dotąd stosowałem na zamianę olej w normie 504/507 Ravenol VSW 0W30, wizyta w ASO zgodnie ze wskazaniem na zegarach, ale pomiędzy interwałami ASO, we własnym zakresie co 8-10 tyś km wlewałem Ravenol RUP 5W40, bez zerowania serwisu olejowego. Jednak coś mi się zdaje, że takie mieszanie raz jeden, dwa razu drugi i z powrotem to nie jest najlepsze wyjście. Myślę, że chciałbym skupić się ostatecznie na jednym oleju na stałe. Pozostać 504/507? Czy przejść na 502? I co wtedy wlewać? Generalnie budżet nie był nigdy priorytetem. Zostawić ten VSW? Dziękuję za poradę.
 
Zasadniczo, obecnie (zima), 103-105*C przy dynamicznej jeździe. Spokojna jazda 93-95 *C. Latem ...... sprawdzę, ale z tego co pamiętam 110*C nie przekraczało, albo wyjątkowo rzadko.
 
@KriSSo czyli trzyma temperaturę bliską serii? W takim razie nie trzeba iść w jakichś super sportowy olej. Polecam stosować płukankę silnika przy każdej wymianie oleju, a ogólnie to oleje raczej się nie powinny pogryźć, jest wymóg mieszalności.
 
Zostań przy 504/507. Nie ma sensu zmieniać normy czy lepkości. Przepłukaj silnik jak pisze @Karopir , może nie za każdym razem ale co drugi jak wymieniasz olej poza ASO i tyle. Co jakiś czas może zalać jakąś długodystansową płukankę żeby wymyć dokładnie co tam się osadzi i przypali i to w zupełności wystarczy. Przy wymianie oleju wlewaj do paliwa jakiś dobry środek czyszczący (LM, Yacco, Motul, BG, Archoil - co tam będziesz miał możliwość kupić), warto zadbać o czystość komory spalania. I w sumie tyle.
 
Ja w oparciu o spore doświadczenia z tymi silnikami (nie tylko moje ale ludzi, którzy profesjonalnie sie zajmują modzeniem takich silników) w przypadku Stage 2 polecam zmienić normę 504/507 na jakieś mocne PAO-syntetyczne 0W40 (ewentualnie 5W40). Z doświadczenia w tym silniku dobrze sprawdzają się Penrite 10tehts premium 0W40, Eurol Synergy 0W40 czy Millers XF longlife 0W40. Polecić mogę też PAO-estrowy Repsol Carerra 0W40 czy Ravenol SSL 0W40 a także VST 5W40.
W zaprzyjaźnionej Skodzie na identycznym setupie (teraz jest 500+) Eurol max łapał 107 stopni w lecie tyle samo co Millers CFS NT+5W40. Jak korzystasz z mocy to zapas lepkości się przyda tym bardziej, że silnik potrafi podleć paliwem. Gdzie auto było robione jak to nie tajemnica?
Ravenol VSW 0W30 to świetny olej i jeśli zostać na 504/507 to albo on albo Eurol FS 0W30, który też bazowo i parametrowo jest niezły i ma lepkość na granicy 0W40 co w tym wypadku ma znaczenie. W tym wypadku jednak poszedł bym osobiści w wyższą lepkość. Starsze TSI dobrze znosiły wysokie popioły przy regularnych wymianach i stosowaniu płukanki ale w przypadku tego silnika bardzo bym nie szalał z popiołami dlatego olej pokroju CFS/CFS NT+ bym sobie odpuścił.
 
Czyli, jednak norma 502, z niżej wymienionych rozumiem, że obojętnie który z nich, wybór raczej zawęzić do ceny i dostępności tak?

1. Penrite 10tehts premium 0W40
2. Eurol Synergy 0W40
3. Millers XF longlife 0W40

RUP'a 5W40 sobie można odpuścić, powyższe sprawdzą się lepiej.

Gdzie auto było robione jak to nie tajemnica?
CompSport Bielko-Biała
 
Mozesz alternatywnie wybrac: Amsoil Signature Series 0W-40 lub Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40. A jak cena nie gra roli spojrz na Redline 5W-40 i na ten bym postawil.
 
Czyli, jednak norma 502, z niżej wymienionych rozumiem, że obojętnie który z nich, wybór raczej zawęzić do ceny i dostępności tak?

1. Penrite 10tehts premium 0W40
2. Eurol Synergy 0W40
3. Millers XF longlife 0W40

RUP'a 5W40 sobie można odpuścić, powyższe sprawdzą się lepiej.


CompSport Bielko-Biała
U Patryka to ok.
Ja bym osobiści lał Repsola Carrera 0W40 z dodatkiem Archoil AR9200V2. RUP-a też jak najbardziej brał bym pod uwagę. Każdy z ww. olejów, które padły powyżej będzie ok.
 
Równie dobry, a tańszy będzie Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40.
 
To ja jeszcze namieszam w głowie autorowi wątku i polecę Mobil 1 esp x3 0w40. Jeśli już idziemy w oleje nie patrząc na normy VW, to taki mocny midsaps mógłby się dobrze sprawdzić, zwłaszcza, że jest to jeden z nielicznych olejów dopuszczonych do najmocniejszych Audi RS z normą VW511 i Porsche C40.
 
:eek::eek: Mily Państwo (jak mawiał Kryszak). Dziękuję uprzejmie za tak liczny odzew. Jakkolwiek, jestem na końcu jeszcze głupszy, niż byłem w pierwszym poście :eek::eek:.

Chciałbym jednak utrzymać specyfikacje VW, w tym aprobaty, czyli albo zostawić 504 (VSW, VMP, FS0W30), albo ostatecznie wskoczyć na 502 (to może SSL, VST, Eurol Synergy 0W40 czy Millers XF longlife 0W40). Nigdy też jakoś specjalnie nie żałowałem na olej pieniążków, ale cena adekwatna do produktu też jest miło widziana. Ot, przykład taki: SSL 0W40 wychodzi ok. 250 zł a RUP 5W40 ok 380 zł i czy warto dopłacić - silnik "odczuje" tę różnicę w cenie, czy nie ma sensu? Przypomnę, wymieniam oliwę co 8 do 10 kkm, nie później.

Po prostu robi się tych olejów za dużo do wyboru i mętlik. No nic, dzięki za porady. Któryś z podanych wybiorę. 🤝👍
 
Jakkolwiek, jestem na końcu jeszcze głupszy, niż byłem w pierwszym poście
Na tym to polega ;) Prawdopodobnie każdy polecony olej przez kolegów wcześniej będzie dobry, więc można wybrać np. ten który ma najładniejszą etykietę albo najfajniejsza nazwę, ewentualnie cenowo jest bardziej korzystny.
 
@KriSSo Auto po modyfikacjach, gwarancja pewnie poszła się czesać, więc teraz jakkolwiek patrzenie na aprobaty nie ma większego sensu. I tak zmieniasz olej co 8-10 kkm, a 504/507 opiera się w dużej mierze o testy olejów Long Life, z kolei 502 jest tak mało wymagająca, że spełni ją prawie każdy olej 0/5w40. Dla przykładu taki Mobil 1 x3 0w40 ma oficjalne zatwierdzenie Mercedesa 229.51 i 229.52, czy właśnie Porsche C40 albo VW 511 i z tego co mi wiadomo, jest on obecnie używany w ASO Porsche do silników o grubej mocy wyposażonych w GPF. Starsze Porsche bez GPF są zalewane Mobilem FS 0w40.
 
Tak na dobra sprawę Ty masz nieseryjny silnik z mocno podniesioną mocą wiec po gwarancji bym sobie jakoś specjalnie aprobatami głowy nie zawracał tylko skupiał się na odpowiedniej lepkości, odpowiednich parametrach i odpowiednich właściwościach oleju. A na normę/aprobatę 502/505 to bym wogóle nie patrzył - jeśli już to w 0W40/5W40 na to czy jest MB 229.5 jak już bardzo ma być jakiś punkt odniesienia do norm producentów.
Jak budżet nie jest problemem to bym dołożył nawet do RUP-a (choć jego cena jest naprawdę wysoka) ale masz też Repsola Carrera 0W40 dokładnie zbadanego i wychodzi dużo taniej od RUP-a a wg. mnie ta sama półka. Z SSL, Eurola, Millersa i kilku innych 0W40 też będziesz zadowolony. Mobil 1 X3 0W40 też nie jest złym pomysłem ale to jest jednak moim zdaniem nie tak wysoka półka jak Repsol czy RUP.
 
Back
Top