• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Golf 7.5 R 2.0 TSI (2018 r.)

KriSSo

Użytkownik
Samochód
Golf 7.5, 2.0 TSI DJHA
Marka samochodu
Golf 7.5 R 2.0 TSI
Budżet/ile litrów
nieokreślony, 5,7 l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TSI (kod silnika: DJHA)
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
Ravenol VSW 0W30
Cześć!

Proszę Was o pomoc w wyborze oleju, który byłby optymalny do modzonego Golfa 7.5 R (stage 2+, czyli 450 KM i 560Nm)

- przebieg auta to 75 000 km, użytkuję od nowości,
- ubytków oleju nie obserwuję, pewnikiem z powodu dość częstej zmiany, co 8 -10 tyś km,
- auto eksploatuję głównie w mieście, raz w miesiącu trasa 600 km, ogółem około 2 tyś km miesięcznie, jazda dynamiczna, ale na torze nigdy nie byłem i nie planuję być,
- samochód garażowany, na mrozach nie stoi.

Dotąd stosowałem na zamianę olej w normie 504/507 Ravenol VSW 0W30, wizyta w ASO zgodnie ze wskazaniem na zegarach, ale pomiędzy interwałami ASO, we własnym zakresie co 8-10 tyś km wlewałem Ravenol RUP 5W40, bez zerowania serwisu olejowego. Jednak coś mi się zdaje, że takie mieszanie raz jeden, dwa razu drugi i z powrotem to nie jest najlepsze wyjście. Myślę, że chciałbym skupić się ostatecznie na jednym oleju na stałe. Pozostać 504/507? Czy przejść na 502? I co wtedy wlewać? Generalnie budżet nie był nigdy priorytetem. Zostawić ten VSW? Dziękuję za poradę.
 
DNUA tylko 504, ten drugi to jakaś literówka się wkradła, bo nie mogę namierzyć silnika.
 
@tomek evo sprawdzałem w workshopdacie, dla silnika DJHA w 2018r tylko normy 504 i 502. 508 nie przewiduje w ogóle.

bf6939af478f4798abf92a27e2d8da8d.jpg


Tak mam w instrukcji. A na wlepce Q16.
 
Czyli VW508 instrukcja też przewiduje. Ciekawe, dlaczego workshopdata nie ma takich danych, bo dla innych silników widziałem, że podają.
 
Ale teraz tak patrzę (na foto, które wkleiłem też to widać), że z olejem silnikowym nie mieszać ŻADNYCH dodatków smarnych.
 
Ale teraz tak patrzę (na foto, które wkleiłem też to widać), że z olejem silnikowym nie mieszać ŻADNYCH dodatków smarnych.
To taki zapis ogólny, którym nie należny się przejmować. Przecież dodatków sa tysiące więc nie ma możliwości wpisania, ze ten bedzie działał właściwie a inny będzie szkodził.
Post automatically merged:

Czyli VW508 instrukcja też przewiduje. Ciekawe, dlaczego workshopdata nie ma takich danych, bo dla innych silników widziałem, że podają.
Nie przejmuj się ASO też się gubią :)
 
Fuchs Titan Race PRO S 5w30

Używam tego oleju w identycznym samochodzie o tym samym kodzie silnika tylko z parametrami 430/540nm i na prawdę daje radę. Temperatury przy mocnym upalaniu w lecie max 108 stopni, przy normalnej jeździe 96-102. Wymiana co 5-6k km. Kilka osób tutaj na forum polecało mi go właśnie i postawiłem na ten olej 😉

A z Penrite co byście tutaj mogli polecić? 10tenths? Czy raczej Penrite nie ma co w tym przypadku brać pod uwagę?
 
Zdecydowanie 10tenths Racing 5W30 jest wart rozważenia. Tylko cena wysoka a i z dostępnością różnie bywa. Ten Fuchs to świetny olej pytanie tylko czy SAE30 wystarczy.
 
Widzę, że jest dostępny podobny, FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40

To lepiej może ten? Cena też niezła, bo 6 litrów Ravenola RUP 5W40 wychodzi 100 zł drożej. Chyba, że RUP jest na tyle lepszy, że warto dołożyć.
 
Temperatura zapłonu tego Titana jest niska jak na olej "RACE" Moim zdaniem, to może być problemem w silniku o tak wysokiej mocy / wysokim wysileniu.

Edit:
FUCHS TITAN RACE PRO S 5w40 - Temperatura zapłonu 195 (Źródło - sprzedawca oleju)
Mobil 1 ESP 5W30 - Temperatura zapłonu 242 (Źródło analiza Oilclub.ru)
 
Last edited:
To inna metoda...

Oprócz tego ten paramert jest stosunkowo niestabilny. Więc nie zawracajcie sobie nim głowy, chyba, że ktoś lubi cyferki. Nawet olej mineralny o wysokiej lepkości osiągnie niezły wynik.
 
Starsze TSI dobrze znosiły wysokie popioły przy regularnych wymianach i stosowaniu płukanki ale w przypadku tego silnika bardzo bym nie szalał z popiołami dlatego olej pokroju CFS/CFS NT+ bym sobie odpuścił.
1. Czy taki olej Meguin Super Leichtlauf 5W40 sprawdzi się tutaj, czy też ma za dużo popiołu? Czy to w ogóle dobry olej do podkręconego TSI?
 
a co się dzieje z 0w30 504/507 że chcesz zmienić na 5w40?
 
1. Czy taki olej Meguin Super Leichtlauf 5W40 sprawdzi się tutaj, czy też ma za dużo popiołu? Czy to w ogóle dobry olej do podkręconego TSI?
Wg. mnie to nie jest zbyt dobry pomysł z tym olejem do TSI bo to pakiet zdecydowanie pod starsze silniki. Dla mnie najlepsza opcja do tego silnika to Repsol Master Racing 0W40 + AR9200V2.
 
a co się dzieje z 0w30 504/507 że chcesz zmienić na 5w40?

Zasadniczo nic się nie dzieje, latałem na VMP i było wszystko okej. Jednak czytam, że jeśli DJHA nie ma fabrycznie GPF, to można śmiało lać przyzwoity 5W40 w normie 502 i W40, zwłaszcza, że po sofcie warunki pracy silnika bywają „trudniejsze”. To poszedłem za trendem. Jakkolwiek, ten VMP z C3 - żadnych zastrzeżeń. Temperatury łapał ten olej do 105-106 stopni w stresie i w ciepłe dni. No i w sunie sam już nie wiem.
 
@KriSSo

w tej normie są też bdb oleje 0w40, Ravenol też ma takie na PAO, Meguin też. Z przyzwoitych cenowo jest Shell Helix Ultra 0w40, a już górna półka to Mobil FS 0w40 - bardzo dobry olej.
 
@wroclaw
1. Tylko że w przypadku Ravenola SSL 0W40 tych popiołów jest więcej (1.21) niż np. w Penrite lub Ravenol VST.
2. Ten Shell spoko bo ma API SN+ więc testowany pod LSPI, tymabrdziej że silnik nie ma seryjnej mocy tylko 450 koni. Jednakże to GTL i nie wiem jak to się ma do PAO.
3. Więc jeżeli by się chciało mieć większą lepkość to najlepsza opcja to chyba Ravenol RUP bo 5W40, ACEA C3 więc pod LSPI mniejsze ryzyko. Ale tą samą rolę spełni Ravenol VMP bo też ACEA C3. Pytanie tylko czy przy tej mocy 5W30 wystarczy
 
Back
Top