• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Bosch zaleca użycie smaru w miejsce styku klocka z jarzmem czy zaciskiem. A prowadnic się nie smaruje, mają być oczyszczone dokładnie.
 
Widocznie u każdego producenta mogą być różnice...
 
Tylko ATE nie smarujesz. Swoją drogą to pasty ATE mogę z czystym sumieniem polecić.
 
Sworzni prowadzących przy układach TRW również nie.
 
Jak wrócę do domu do wrzucę serwisowke gdzie jest pokazane aby smarować 😁 może też @Kaczorek79 coś powie o trw
 
Układ ATE, gdzie sworzeń wchodzi w gumową prowadnicę nie wymaga smarowania, ale... Żaden specjalista nie mówi o tym, że nowe gumki prowadzące sworzeń są fabrycznie wewnątrz pokryte jakimś suchym smarem a'la talk i wtedy sworzeń ma swobodę poruszania się w takiej gumce. Kilka lat pracy takiego zacisku i zaczyna się robić ciasno, wszelkie zamienniki, jak Autofren, Seinsa, ERT, mają nowe gumki zupełnie czyste, niepokryte niczym, tylko tępa guma i bez smarowania chodzi to kiepsko, chyba, że ktoś pod gumki tak skrobał otwory w zacisku, że mają nadwymiar, to wtedy jakoś prowadnice na sucho pracują. Zestawy naprawcze ATE są mało dostępne i każdy mechanik kupuje zamienniki wyżej wymienione. Trzeba je smarować, od lat tak robię i nigdy nie było z tym problemu, warunkiem jest użycie syntetycznego smaru, żeby nie reagował z gumą, idealnie nadaje się do tego smar silikonowy, zwykły najtańszy w spraju np Moje Auto, psiknąć po razie w gumową prowadnicę oraz na sworzeń i wpada paluszkiem jedno w drugie. Efekt poślizgu utrzymuje się długo, niekiedy przez całe życie klocków ok 2-3 lat.
Układy TRW i Bosch mają prowadnice, gdzie metalowy sworzeń wchodzi w metalowy otwór jarzma i całość jest zabezpieczona rozciągliwą gumką. Tam w środku ma być smar i to grubo, bo nawet w nowym układzie jest. Najlepiej jakiś niezawierający metali, ja stosuję Textar cera-tec, natomiast w niektórych zaciskach TRW jest w prowadnicy na sworzniu osadzona gumka, która ma za zadanie tłumić drgania (zaciski układu TRW lubią stukać na nierównościach) i wtedy trzeba stosować smary syntetyczne, żeby z czasem gumka nie puchła. Można tam użyć smaru do tłoczków.
 
1624008151987.png
1624008151987.png
@poziom1989 to schemat z serwisówki jak widać prowadnice smarujemy.
@Kaczorek79 Co do systemu ATE to ja przy wymianie lub czyszczeniu zmywaczem gumek prowadnice smaruję smarem do tłoczków a potem wycieram dokładnie szmatką i zostaje wtedy bardzo cienka warstwa, bo tak jak mówisz zamienniki są inne niż oryginał i na sucho nie pracuje tak jak powinno.
 
@Kuba Smar do tłoczków może być, też kiedyś tak robiłem, ale wygodniej mi teraz psiknąć silikonem. To jest nawet chyba ten sam skład, tylko stężenie mniejsze i nie pozostawia nadmiarów.
 
A jak on na temperaturę? Prowadnice nim smarujesz czy coś jeszcze przy hamulcach?
 
Tylko gumowe prowadnice i sworznie wkręcane. Wystarczy jedno krótkie psiknięcie i wchodzi, jak w masło. Tam nie ma temperatur, które mogą zaszkodzić, wszak to zwykła guma z NBR.
 
@Kaczorek79 a jakiej firmy zestaw naprawczy zacisków polecasz ?
 
Autofren, Seinsa, ERT, jeden producent, trzech pakowaczy. Czasami można dostać z ATE lub TRW odpowiednio pod dedykowany układ hamulcowy i wtedy gumki pasują perfekcyjnie.
 
Frenkit nie mam w ofercie hurtowni, ale widzę, że też produkcja Hiszpania, więc pewnie to samo.
 
To jeden grzyb tak jak i blaszki. Bierz co tańsze.
 
Pytano mam dot klocków do Citroena C4, bo jak wiaodmo ile komentarzy tyle opinii. Temat nawet ten przeczytałem i nadal mam mętlnik w głowie 🤣🤣 Wybrałem trzech producentów co mam dostępnych na miejscu, mocno polecane w hurtowi Quaro Ceramic (mam mieszane uczucia, ale niby są bardzo fajne i nie pylą), Textar i Ferodo. Co myślicie? Które najlepiej wybrać? Czy może lepiej wziąc od nich numer i kupić coś innego na internecie?
 
Wyślij VIN to podam numer katalogowy klocków. Osobiście polecam TRW, Bosch i Metelli. Z tym że Bosch i TRW mocno pylą, ale dobrze kleją.
 
Dziękuję bardzo, ale udało się trafić ATE w cenie Boscha więc wziąłem je ;)
 
Back
Top