• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Panowie jakie tarcze + klocki polecacie do Brembo 330mm w Giuliettcie QV? Poprzedni zestaw (OEM) się zużył i trzeba wymienić ;) Nie musi hamować lepiej niż seria, najważniejsze jest, aby nie piszczało
 
Tak między Bogiem a prawda, aby nie piszczało to bardziej liczy się montaż niż firma. Jak ktoś zrobi to porządnie to i tanie zestawy nie będą piszczały. Ja mam teraz założona ashike i nie piszczy. Zobacz jak wyglądają OEM (czy są dodatkowe podkładki itp.) jak zamiennik będzie miał je również w zestawie to nie powinno być problemu.
 
Tarcze Zimmermann klocki Remsa lub Textar
 
W poprzedniej miałem Zimmermanny i piszczały jak cholera. Temat był gdzieś tutaj opisywany.

Ktoś montował Rotinger? Zwykłe Rotingery, nie te nawiercane.
 
No a ja miałem Zimmermanny Sport Coat Z i nie piszczały. Teraz na tylnej osi mam klocki Brembo na tarczach OEM i piszczą - zgadzam się - montaż jest bardzo ważny.
 
Tak myślałem dzięki, najwyżej po ok. 1kkm jeśli się nie zmieni to rozbiore ponownie.
A jakie wybrałeś tarcze/klocki? Też mnie to w mojej f30 czeka.
 
Panowie jakie tarcze + klocki polecacie do Brembo 330mm w Giuliettcie QV? Poprzedni zestaw (OEM) się zużył i trzeba wymienić ;) Nie musi hamować lepiej niż seria, najważniejsze jest, aby nie piszczało
A czemu nie chcesz Brembo założyć? Np. z serii Xtra?
 
Nie mówię, że nie chcę. Każda propozycja cenna. Jakie klocki do nich polecasz?
 
Zakładałeś je osobiście?
Nie - mój majster na regenerowanych zaciskach zakładał. Klocki piszczą przy powolnym manewrowaniu na parkingu - przy szybkiej jeździe już nie, więc m.in. przez to nie będę na razie robił poprawek - poza tym planuję wymianę tylnych piast, więc wszystko nowe wejdzie na wiosnę jak dożyję :) .
 
W poprzednich autach jak mechanicy wymieniali mi klocki to często zdarzało się że np. po roku zaczynały piszczeć, dodatkowo nie równo się zużywały. Teraz gdy klocki wymieniam sam, daje nowe blaszki, gumki i jak zachodzi potrzeba to prowadnice. Dodatkowo czyszczę dokładnie zacisk i jarzmo i używam odpowiedniego smaru ( bo wcześniej to i miedzianym majstry dawali ) . Teraz nie mam problemu nawet z najtańszymi klockami i tarczami. Dodam że np prowadnice, gumki i blaszki mocujące klocek kosztowały mnie 40zl za komplet na tył, więc cena nie jest jakaś duża, a taki zestaw wystarczy na 10lat użytkowania samochodu.
 
Panowie jakie tarcze + klocki polecacie do Brembo 330mm w Giuliettcie QV? Poprzedni zestaw (OEM) się zużył i trzeba wymienić ;) Nie musi hamować lepiej niż seria, najważniejsze jest, aby nie piszczało

Ja z własnego doświadczenia bym założył znowu OEM.
Da się wyrwać czasem w dobrej cenie zestaw tarcz. Kwestia cierpliwości.
Klocki ORI udało się za 186zł, więc cena git malina.
 
@Haris_Pilton przód textar tarcze klocki tył Brembo, z wizualnego porównania uważam że Brembo lepiej wykonane i tańsze.

Przejechałem już 1,5kkm i nadal prawa strona nie łapie całego klocka dziwne przy wymianie opon na zimówki będę musiał to rozkręcić jeszcze raz ale podejrzewam problem w tloczkach które pasuje zregenerować bo są skorodowane.
 
Klocki piszczą bo wpadają w drgania , należy krawędź natarcia zeszlifować 4mm pod kątem 45⁰.

Moje faworyty to tarcze Zimmermann Sport i klocki EBC lub Hawk .
Trwałość równa lub lepsza OEM .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Nie zawsze szlifowanie pomaga, a w przypadku zacisków wielotłoczkowych Brembo klocki są zawsze szlifowane fabrycznie (ja przynajmniej innych nie spotkałem) a mimo to bardzo dużo osób narzeka na piszczenie
 
Zgadza się, jeśli mówimy o klockach półwyczynowych kompozytowych to one muszą pracować w temperaturze do jakiej zostały zaprojektowane , jeśli klocki torowe będą używane w mieście to się nie rozgrzewają i kompozyt odkłada się na tarczy , tarcza jest zeszkliwiona potocznie mówiąc i to powoduje takie zachowanie .
Idzie zapominają też wstępnie docierać zestawy , siada i jadą zamiast zrobić cykl docierania , który sam w sobie generuje spora temperaturę zestawu , one mają się docierać w wysokich temperaturach a nie jako zimne.
Owszem blaszki , paski kleju amortyzującego pomagają .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Apropo Zimmermanna, jestem po wymianie kompletu klocków i współpracują świetnie z tarczą Zimmermann Sport. Nic nie piszczy. Klocki zmienialem sam wiec pasty zostaly zastosowane a jarzma oczyszczone. Polecam
 
Klocki piszczą bo wpadają w drgania , należy krawędź natarcia zeszlifować 4mm pod kątem 45⁰.
No dobra, a jeśli klocki piszczą tylko jak się dobrze rozgrzeją to znaczy że wpadają w drgania tylko jak są ciepłe? Mam taką sytuację u siebie na tylnej osi (tarcze Textar Pro i klocki Galfer Sport HP 1050) dopóki układ jest zimny jest cisza jak makiem zasiał, ale gdy się rozgrzeje to przy delikatnym hamowaniu słychać pisk...
 
Back
Top