• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Te klocki już były cienkie? Wydaje mi się że mogły by jeszcze trochę pojeździć 🤔
 
Czujniki już zaczęły się przecierać czyli ze 3mm zostało ale poza tym wszystkie klocki są oberwane po końcach z centymetr, nie widać za bardzo na zdjęciu.
 
Panowie, jako, że w Toyocie mojej rzeczywiście klocek jest w słabym stanie muszę zakupić nowy zestaw.
Na tył wrzucam klocki + tarcze Textara.
Mam wątpliwości co robić z przodem.
Z tarcz mam do wyboru na przód: Brembo, ZIMMERMANNa. Tańszych nie biorę pod uwagę.
I zostaje klocek: Brembo, ATE, również ZIMMERMANNa, Jurid. Co mogę wymiksować żeby to ładnie hamowało?
 
Kiedyś tu pytałem o to jakie klocki mniej pylą. Informacja dla potomnych - Road House Made in Spain można powiedzieć, że nie pylą wcale w porównaniu do TRW.
 
To zależy czy referencja dotyczy klocka do tego samego samochodu. Właśnie z jednej fabryki w Hiszpani wychodzą klocki Remsa, Road House i TRW i myślę że mieszanka idzie dokładnie to sama, ale można to łatwo sprawdzić.
 
U mnie jutro do Meganki wlatuje nowy płyn. Od nowości nie zmieniany, czyli 6 lat. O jakieś 3 lat za długo, ale testery wody nie pokazywały w układzie. Wymiana metodą odsysania. Nie wiem, czy to lepsze od klasycznej, czy nie.
 

Attachments

  • IMG_0086.jpeg
    IMG_0086.jpeg
    749,7 KB · Odwiedzin: 51
Last edited:
Tak, wiem, że przy zaciskach może coś być. Jak w zbiorniczku nic nie ma, więc wody nie ma w ogóle, albo śladowe ilości. Jakby było dużo wody to i by była w zbiorniczku. Z hamowaniem też byłby problem. Żadnych problemów nie zauważyłem. Zmieniam płyn profilaktycznie bez względu, czy on dobry jeszcze, czy nie. Minęło 6 a nawet 7 lat i trzeba zmienić. Koszt nieduży. Prawidłowo to powinno się zmieniać płyn co 2 lata bez względu na jego stan. Jak widać wlatuje OE płyn. Nie wiem kto im robi płyn, ale to też tanie sprawy, więc po co kombinować z innymi płynami.
 
Last edited:
Panowie, jako, że w Toyocie mojej rzeczywiście klocek jest w słabym stanie muszę zakupić nowy zestaw.
Na tył wrzucam klocki + tarcze Textara.
Mam wątpliwości co robić z przodem.
Z tarcz mam do wyboru na przód: Brembo, ZIMMERMANNa. Tańszych nie biorę pod uwagę.
I zostaje klocek: Brembo, ATE, również ZIMMERMANNa, Jurid. Co mogę wymiksować żeby to ładnie hamowało?
Nie zawsze cena idzie z jakością.
 
Zgadzam się, sam się pozytywnie zaskoczyłem tarczami Febi oraz negatywnie zaskoczyłem klockami ATE, które hamują dużo gorzej niż klocki TRW, które za to pylą potężnie 😁
 
@KamilJB sugeruje tarcze Zimm + klocki Ate, skoro tylko taki wybór masz...
 
No do Toyotki mam dosyć mały wybór.
Myślę jeszcze nad klocki ATE + tarcze Brembo.
 
Ja założyłem klocki i tarcze ATE do passata z przodu. Zrobiłem na razie około 10 000 km i brak bicia, nie widać korozji, brak jakichkolwiek problemów, pisków itd. Klocki mają taką samą mieszankę jak klocki które był założone w fabryce VW robione przez Galfer czyli- GA 7504 FF, wykonanie było takie samo, nawet shimy z tyłu klocka. Jedynie brak na nich napisów VW. Natomiast ta mieszanka jest spoko jako OE, nie niszczy zbytnio tarcz, można wykręcić niezły przebieg, nie trzeba nic rozgrzewać. Z tyłu mam klocki Brembo Xtra i te z kolei hamują koła dużo bardziej, hamulec 3/4 na granicy przyczepności na suchym, to ABS szybciej mi łapie na tylnej osi niż na przedniej na ATE. Do tego modelu już wiem że większość producentów w zamienniku robi klocki o wyższym współczynniku tarcia. Brembo, Textar ich mieszanki mają oznaczenie GF; TRW i REMSA GG, albo nawet HG nie pamiętam dokładnie, opisywałem tu kiedyś w jednym z postów. Więc sprawdź sobie najlepiej jaki producent jakie ma oznaczanie na klocku do Twojego samochodu i dobierz pod siebie. Jeżeli chcesz z efektem "staje dęba" po dotknięciu to bierz coś co ma GG, albo GF, ale będą szybko "jeść" tarcze, albo weź FF, może przelatasz 2 komplety klocków na jednej tarczy i reakcja na nacisk będzie bardziej liniowa.
Oznaczenia, pierwsza litera współczynnik tarcia na zimno, druga po rozgrzaniu:
C - mniej niż 0,15
D - 0,15 - 0,25
E - 0,25 - 0,35
F - 0,35 - 0,45
G - 0,45 - 0,55
H - więcej niż 0,55

Z ciekawostek ATE jest jedną z nielicznych firm gdzie w pudełku można trafić na klocki z mieszanką z pierwszego montażu, a dobrze wiecie że te fabryczne mieszanki zawsze dobrze hamują i na pierwszych klockach przebiegi robi się najdłuższe ;) I cena jest zawsze przynamniej 2x taniej niż OE, ale z 30% drożej niż Textar Brembo czy Trw. Większość referencji klocków dla ATE robi włoski Galfer, ja w sumie nie spotkałem w ich pudełkach żeby robił dla nich inny producent, ale w życiu ATE to ja założyłem może z 5 kompletów.
 
Last edited:
Zdecydowałem się na przód: klocki ATE 13.0460-5535.2 + tarcze Brembo 09.E229.11
Tył: zestaw Textar

dzięki :)
 
Jakim cudem taki galfler 1050 ma GG i wrzuca ta sama mieszankę do ate za połowę tej ceny?
 
Z doświadczeń z civic viii mogę powiedzieć, że klocek OEM ate robi 3x większy przebieg od ate z intercarsu, a do tego nie pyli wcale. Poza tym w ori jest komplet blaszek, smar i śruby, a w ate nie ma nic oprócz klocków.
 
Nie pamiętam co miałem w maździe na pierwszy montaż, ale klocki pyliły strasznie i raz przegrzały mi się na autostradzie. Wymieniłem ten badziew na EBC przy przebiegu 60k km. Fabryczne tarcze faktycznie się bardzo wolno zużywały, ale już po malym przebiegu miały bicie i musiałem je wymienić po 100k km, bo wyrywało kierownicę z rąk.
Nie zawsze to co idzie na pierwszy montaż jest takie super.
 
Back
Top