• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

W jaką firmę wobec tego najlepiej celować jak chce się kupić tarcze i klocki? Coś w miarę dobrego jakość-cena.
 
Monicie mi w głowie :/
ATE + Brembo - NIE.
Textar tarcze - NIE.
To co wybrać?
 
@KamilJB nigdy nie będzie tak , że wszyscy jednym głosem powiedzą wybierz markę xxx. Przecież to tak samo jak z olejami. Musisz sam zdecydować z czyjej porady skorzystać.
 
Przypomniało mi się, że kiedyś używałem tarcz i klocków budżetowej firmy Wertteile, ale rozważę tą Remse
 
Bierz tarcze obojętnie jakie, byle były malowane bo to faktycznie chroni przed korozja. Natomiast klocki ja jestem zakochany w ceramikach. Bardzo wolno się zużywają a przy tym też nie gryzą tarcz, felgi i układ hamulcowy czysty.

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Przypomniało mi się, że kiedyś używałem tarcz i klocków budżetowej firmy Wertteile, ale rozważę tą Remse

I jaki przebieg na nich zrobiłeś ?
Montowałem w sobotę amortyzatory na tył tej firmy 84 zł szt ciekawe ile posłużą..
 
Ja założyłem klocki i tarcze ATE do passata z przodu.

Z ciekawostek ATE jest jedną z nielicznych firm gdzie w pudełku można trafić na klocki z mieszanką z pierwszego montażu, a dobrze wiecie że te fabryczne mieszanki zawsze dobrze hamują i na pierwszych klockach przebiegi robi się najdłuższe ;) I cena jest zawsze przynamniej 2x taniej niż OE, ale z 30% drożej niż Textar Brembo czy Trw.

Jestem właścicielem passata b8, golfa i firmowego arteona i fabryczne klocki i tarcze w tych 3 przypadkach to zwykłe śmieci które powinni zdejmować przy pierwszym przeglądzie.
 
Po czym tak stwierdzasz?
Przerobiłem parę zestawów Textara i klocki są OK. Tarcze po 40k km idą na hasiok. Nie tylko u mnie. Potwierdziło to dwóch kolegów u których tarcze albo sie krzywiły lub szybko się kończyły.
Jedynie w Suzuki mam jeszcze tarcze dobre ale były dawno temu zakładane (2019)jak jeszcze Textar robił dobre tarcze.
 
Szybko się kończyć mogą od ceramicznych klocków bo jedzą tarcze, przez to mniej pylą, a skrzywione bo przegrzane a to wina też klocków, chyba że faktycznie felerne...
Założyłem teraz nowe textary z gelferem do swojego i będę dawał znaka czy wytrzymuje przy mojej mocy i jeździe energicznej.
 
Ceramiczne klocki nie zjadają tarcz, praktycznie wcale. Natomiast dla kiepskich tarcz są bezlitosne i je krzywią.
 
Jestem właścicielem passata b8, golfa i firmowego arteona i fabryczne klocki i tarcze w tych 3 przypadkach to zwykłe śmieci które powinni zdejmować przy pierwszym przeglądzie.
W czym tam jest tam problem poza tylnym układem. Wiem, że klocki tylne z pierwszego montażu przegrzewały tylny układ hamulcowy w passatach b8 i superbach (w układzie hamulcowym 300 mm nie wentylowane tarcze), szczególnie jak na wyposażeniu jest adaptacyjny tempomat. I tak było u mnie, tarcze po pierwszym mocniejszym hamowaniu z tyłu buczały i biły. Nie pamiętam kto to produkował, problem całkowicie rozwiązałem zakładając zwykłe tarcze bosch i klocki brembo xtra. Natomiast o przodzie nie mogę złego słowa powiedzieć, na fabrycznym zestawie zrobiłem ponad 105k. Tarcze były bez rantów, ale na jednej z wewnętrznej strony pojawiło się około 0,5 cm rdzy gdzie klocek nie zbierał tarczy po całości więc wymieniłem komplet.
 
Znajomy założył i zdemontował. Mówił, że hamowanie jakieś dziwaczne gumowate. Po założeniu tradycyjnych klocków od ATE hamowanie wróciło do normy. Tarcze to "wysoko nawęglane" quaro.
 
Last edited:
Ludzie często kładą na tył najtańsze chinole typu Kraft, kamoka bo tył mało hamuje a na przód już coś lepszego typu textar, trw, ATE
Sam założyłem na przód quaro a na tyle mam trw i hamulce sprawują się dobrze
Nigdy nie słyszałem nawet od znajomego który jest mechanikiem od x lat że trzeba dobierać zestawy hamulców tego samego producenta na obie osie
 
Back
Top