• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Jakim cudem taki galfler 1050 ma GG i wrzuca ta sama mieszankę do ate za połowę tej ceny?

Cały świat na tym stoi, żeby robić jak najtaniej, a sprzedać jak najdrożej z wykorzystaniem marketingu :cool:
 
@KamilJB należało dać to samo przód i tył, ale wolno Ci za kilka miesięcy narzekać na nierównomierne zużycie lub złą pracę hamulców...
 
Już bez przesady. Ludzie takie mieszanki robią co się tobie nie śniły. Fakt faktem że podobno najlepiej kłaść na jedną oś tarcze i klocki jednego producenta, ale obie osie te same zestawy to jeszcze nie słyszałem.
 
Cały świat na tym stoi, żeby robić jak najtaniej, a sprzedać jak najdrożej z wykorzystaniem marketingu :cool:
Ja to wiem tylko na bank idą inne mieszanki na ate a inne pod ich marka bo by nie był gelfer tak polecany. Pozatym kupiłem gelfera 1050 za 600zl ostatni komplet, a normalnie kosztuje 1200zl 😎
 
Gdybyście mieli wybrać pomiędzy Ferodo a Jurid, to co byście wybrali?
 
Jeśli mowa o podstawowych Ferodo Premier to tak, hamują bdb, ale mocno pylą i często piszczą na dohamowaniu jak złapią temperaturę. Jazda po mieście w upalny dzień = pisk przy zwalnianiu. Kaczorek79 potwierdza też z doświadczenia. Mój znajomy też ma takie i też piszczy.
 
Potwierdzam, w wielu autach Ferodo Premier piszczą przy dohamowaniu. Jurid coraz gorzej dostępny i chyba skupili się głównie na produkcji pod oem.
 
U mnie OE jurid pod nazwą brembo parę postów wcześniej jest zdjęcie wyrwanych wszystkich 4 klocków z przodu... (Na zdjęciu jeden)
 
@Bochcio , a na tych potrafisz odszyfrować współczynnik tarcia:
View attachment 22607
Niestety, nie widzę tej mieszanki w aktualnym katalogu. Może została już wycofana z powodu zawartości miedzi itp. Nie mam pojęcia.
1715033544677.png

1715033637295.png
 
@CallMeDezy serio nie słyszałeś że na obydwie osie dawać to samo? Dopuszczasz w takim razie by w inne newralgiczne miejsca wymiany dawać różne części? np amortyzatory różnych producentów? Dwie różne wycieraczki na szyby? itd?
 
Jedna oś to samo, jak z oponami, na tył często dają ludzie tańsze klocki
Potwierdzam, w wielu autach Ferodo Premier piszczą przy dohamowaniu. Jurid coraz gorzej dostępny i chyba skupili się głównie na produkcji pod oem.
Dziwne u mnie nie piszczą i pylą na jasno, Textar za to odwrotnie!
 
Potwierdzam, w wielu autach Ferodo Premier piszczą przy dohamowaniu.
Również mogę potwierdzić tę przypadłość występującą po mocnym rozgrzaniu hamulców. Efekt pisku znikomy ale dał się wyłapać. Po demontażu kolców okazało się iż nacięcie na klocku zawalone było startą mieszanką.
Stary Ferodo Premier na miedzi w czerwonych pudełkach to był o niebo lepszy. Ta nowa mieszanka ma za dużo żelaza co prawda siła hamowania jest bardzo dobra ale wibracje klocka przy dohamowywaniu drażnią.
 
@Szuiram76 nie słyszałem żeby ktoś kiedykolwiek mówił o tarczach i klockach jednego producenta na przód i tył. Jak ci się zużyją klocki na jednej osi to wymieniasz komplet na całym aucie, żeby wszystko było jednego producenta? Amortyzatory i sprężyny dokładnie tak samo - jedna oś komplet. Jakieś łączniki, gumy, łożyska, tuleje, sworznie i inne pojedyncze elementy dla mnie mogą być różnych producentów dopóki są nowe i spełniają swoją funkcję.
 
Oczywiscie ze przynajmniej klocki hamulcowe powinny byc o zblizonych parametrach hamowlania co wiąże się z tym że najłatwiej dobrać klocki jednego producenta. Takie są podstawy, spytaj sklepy i warsztaty specjalistyczne wszyscy Ci potwierdza.

W wielu autach założenie jakiś badziewnych klocków na tył kończy się przegrzaniem przodu w szybkim tempie i wymiana całego zestawu.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 
Czyli co, na przód Brembo tarcze dobrać klocki również Brembo? Nie kupować ATE?
Textar na tył też zastąpić Brembo tarcze + klocki?
Czy może wrzucić Textar przód i tył cały komplet ?
 
Last edited:
Wrzuc Textara cały zestaw i z głowy.

U siebie w Hondzie udało mi się skompletować zestaw oem za śmieszna kasę pod zaciski 2 tłoczkowe i tarcze 320mm. Tarcze oem są świetnej jakości plus oem klocki Textar. Poprzedni zestaw przegrzałem na torze i tarcze pomimo tego że zeszklone i mają 7lat są bez korozji i rantow ani bicia. Do tego miałem klocki Black Diamond Predator Fast road na obu osiach. To ciągle dobrze hamuje ale już nie tak jak kiedyś. Nauczka nie używać za dużo hamulców na torze

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 
nie słyszałem żeby ktoś kiedykolwiek mówił o tarczach i klockach jednego producenta na przód i tył
Ja tam bym powiedział, że 90% zakupów hamulców to tarcze firmy A i klocki firmy B na obu osiach i niemało całych kompletów jeden firmy. Ludzie przeważnie czytają, że takie klocuszki z takimi tarczami są zajebiste i biorą to samo na przód i tył. Jak ktoś siedzi głęboko w temacie hamulców to wtedy sobie może mieszać wydajność / skuteczność między osiami bo wie co wybiera, ale tak to nie widziałem, żeby "kowalscy" kładli jakieś mixy A B C D na osie.
 
Last edited:
Przemyśl tarcze Textara. Jakość sporo spadła.
 
Back
Top