Już bez przesady. Ludzie takie mieszanki robią co się tobie nie śniły. Fakt faktem że podobno najlepiej kłaść na jedną oś tarcze i klocki jednego producenta, ale obie osie te same zestawy to jeszcze nie słyszałem.
Ja to wiem tylko na bank idą inne mieszanki na ate a inne pod ich marka bo by nie był gelfer tak polecany. Pozatym kupiłem gelfera 1050 za 600zl ostatni komplet, a normalnie kosztuje 1200zl
Jeśli mowa o podstawowych Ferodo Premier to tak, hamują bdb, ale mocno pylą i często piszczą na dohamowaniu jak złapią temperaturę. Jazda po mieście w upalny dzień = pisk przy zwalnianiu. Kaczorek79 potwierdza też z doświadczenia. Mój znajomy też ma takie i też piszczy.
@CallMeDezy serio nie słyszałeś że na obydwie osie dawać to samo? Dopuszczasz w takim razie by w inne newralgiczne miejsca wymiany dawać różne części? np amortyzatory różnych producentów? Dwie różne wycieraczki na szyby? itd?
Również mogę potwierdzić tę przypadłość występującą po mocnym rozgrzaniu hamulców. Efekt pisku znikomy ale dał się wyłapać. Po demontażu kolców okazało się iż nacięcie na klocku zawalone było startą mieszanką.
Stary Ferodo Premier na miedzi w czerwonych pudełkach to był o niebo lepszy. Ta nowa mieszanka ma za dużo żelaza co prawda siła hamowania jest bardzo dobra ale wibracje klocka przy dohamowywaniu drażnią.
@Szuiram76 nie słyszałem żeby ktoś kiedykolwiek mówił o tarczach i klockach jednego producenta na przód i tył. Jak ci się zużyją klocki na jednej osi to wymieniasz komplet na całym aucie, żeby wszystko było jednego producenta? Amortyzatory i sprężyny dokładnie tak samo - jedna oś komplet. Jakieś łączniki, gumy, łożyska, tuleje, sworznie i inne pojedyncze elementy dla mnie mogą być różnych producentów dopóki są nowe i spełniają swoją funkcję.
Oczywiscie ze przynajmniej klocki hamulcowe powinny byc o zblizonych parametrach hamowlania co wiąże się z tym że najłatwiej dobrać klocki jednego producenta. Takie są podstawy, spytaj sklepy i warsztaty specjalistyczne wszyscy Ci potwierdza.
W wielu autach założenie jakiś badziewnych klocków na tył kończy się przegrzaniem przodu w szybkim tempie i wymiana całego zestawu.
Czyli co, na przód Brembo tarcze dobrać klocki również Brembo? Nie kupować ATE?
Textar na tył też zastąpić Brembo tarcze + klocki?
Czy może wrzucić Textar przód i tył cały komplet ?
U siebie w Hondzie udało mi się skompletować zestaw oem za śmieszna kasę pod zaciski 2 tłoczkowe i tarcze 320mm. Tarcze oem są świetnej jakości plus oem klocki Textar. Poprzedni zestaw przegrzałem na torze i tarcze pomimo tego że zeszklone i mają 7lat są bez korozji i rantow ani bicia. Do tego miałem klocki Black Diamond Predator Fast road na obu osiach. To ciągle dobrze hamuje ale już nie tak jak kiedyś. Nauczka nie używać za dużo hamulców na torze
Ja tam bym powiedział, że 90% zakupów hamulców to tarcze firmy A i klocki firmy B na obu osiach i niemało całych kompletów jeden firmy. Ludzie przeważnie czytają, że takie klocuszki z takimi tarczami są zajebiste i biorą to samo na przód i tył. Jak ktoś siedzi głęboko w temacie hamulców to wtedy sobie może mieszać wydajność / skuteczność między osiami bo wie co wybiera, ale tak to nie widziałem, żeby "kowalscy" kładli jakieś mixy A B C D na osie.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.