• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

A ja klocki w połowie zjechane wyrzuciłem.
 
Ludzie zwyczajnie często szukają czegoś na kilka miesięcy przed złomowaniem fury itp.
 
Jeździ ktoś na tarczach Delphi? Do Golfa są zastanawiająco tanie - 76 zł szt Myślę jeszcze nad Metelli za 96 zł szt, Hella 108 zł szt i Textar 114 zł szt.

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Montowałem komplet Delphi Tarcze + klocki w Suzuki Baleno jeżdżącym na TAXI i były ok.
 
Metelli bym odpuścił, miałem w kilku autach klocki i w 406 mam nadal tarcze z klockami z tyłu, według mnie jakość jest mizerna. Poszedłbym albo tanio czyli Delphi, albo dobrze czyli Hella lub Textar.
 
Jestem tego samego zdania. Bierz Delphi lub Pagida znaczy się Helle.
 
Hella Pagid robi dobre tarcze, ale w wersjach Pro, które są malowane. Pozostałe referencje bez pokrycia farbą i bez dopisku Pro, to zwykły tani chińczyk w pudełku Hella.
 
a Quaro? Może być?
 
Quaro są dobre, półka cenowa trw i nie pylą zbytnio. Mam założone na przodzie w S40 i w porównaniu do innych hamują dość skutecznie bo nawet jak się muśnie delikatnie hamulec to auto mocno zwalnia
 
Montowałem komplet Delphi Tarcze + klocki w Suzuki Baleno jeżdżącym na TAXI i były ok.
Montowałem tarcze Delphi w VW POLO , dobrze wykonane, byłem zadowolony.
 
Metelli bym odpuścił, miałem w kilku autach klocki i w 406 mam nadal tarcze z klockami z tyłu, według mnie jakość jest mizerna. Poszedłbym albo tanio czyli Delphi, albo dobrze czyli Hella lub Textar.
Co jest nie tak z Metelli? Jak na razie to jeden z moich faworytów ceny/jakości 😯
 
Ja w życiu się nie spotkałem aby dany klocek hamował dobrze albo wcale. Skoro mamy oryginalny towar posiadający homologacje i deklarację producenta więc ... ?
 
No to nie pisz że wcale albo ujmij to w cudzysłów.
Klocki oznaczone ECE R90 wykazują właściwości różniące się o maksymalnie 15% od modeli zgodnych ze standardem OE.

Taki przykład: producent samochodu wymaga klocka o współczynniku FE. Użytkownik zakupił sobie 12 letnie auto w którym siedzą właśnie klocki FE. Po ich zużyciu założył klocki mają współczynnik GG który gryzą tarcze aż miło. Tak powstają mity że te klocki są do dupy i nie hamują, a te są ok.
Udzielając swojej odpowiedzi napisz jakie parametry klocków w danym modelu auta są wymagane. A nie twierdzisz że coś jest do bani.

FE; FF; GF; GG - każde z nich z będą odpowiednie do przykładowego auta ale siła hamowanie będzie bardzo się różnić.
Jakbyś użytkował jedno auto bardzo długo to zauważyłbyś jak na przestrzeni lat parametry cierne klocka od tego samego producenta uległy poprawie.
 
Jaki zestawik na przód polecacie do 300 konnego sedanika? Tarcza 330mm, zaciski brembo 4ro tłoczkowe? Gładkie delphi,textar i do tego klocki z wyższej póki typu ebc czy cos tego pokroju czy nawiercane rotingery/zimmerany z tymi lepszymi klockami? Jazda głowie górskie trasy, miasto i poza miastem pedał gazu w podłoge jak jest tylko możliwość.
 
Zimmerman Sport + Galfer Sport lub EBC Yellow to takie minimum - myślenie o delphi , textar, hella lub podobne to niesmaczny żart do takiej jazdy...
po zastanowieniu; jak tak mocno ciśniesz to może lepiej od razu tarcze z półki wyżej jak Dark Performance lub DBA , klocki Hawk?
 
Last edited:
Klocki Hawk HPS 5.0 to największy killer na jakim jeździłem, mam to też pomontowane w autach klientów z grubymi mocami +500 i hamuje to bajecznie



Obecnie jeżdżę na Galferach 1050 poprawiona wersja FDHP i do cywilnego wozu używanego okazyjnie do agresywnej jazdy jest ok
Post automatically merged:

Żadnych rotinger 🤮 zimmermann sport z pomiarem bicia i montaż na cacy, będziesz zadowolony
 
To nie jest tak że ja jeżdżę jak wariat 😂 Po prostu bardziej agresywnie, co też pozwala na taką jazdę 400nm i 1500kg wagi samochodu. Obyczaje twoje propozycje i pewnie zamówię. Widziałem u chłopaków tarcze z Dark performance i juz skorodowane po 3 miesiącach jazdy ale to było 3 lata temu to być może zmienili coś w swoich produktach
Edit:
EBC yellow 800zl , galfer 1050 1200zl, hawk 5.0 nie produkują dla moje wersji.
 
Last edited:
Nic nie zmienili, te pseudo nawiercane i nacinane g*wna które są pozycjonowane jako ultra race performance nadają się do leżenia w pudełku.


Jedyne tarcze, na które wydał bym większe siano to DBA
 
Back
Top