• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Dziś miałem pomiary bicia tarcz i z przodu (337 mm) wyszło 0,04 i 0,03 natomiast z tyłu po 0,005. Przy hamowaniu odczuwam drgania na kierownicy od 140 km/h do 60 km/h. Gdzieś wyczytałem, że przy tarczach powyżej 300 mm już od 0,03 może być odczuwalne. Tarcze są nowe, mają zaledwie kilka tys. km przejechanych. Zawieszenie sprawdzone, koła wyważone. Co sądzicie o wyniku pomiaru?
 
Mechanik takie wyniki podał, bicie jest zarówno na letnich jak i zimowych oponach. Więc zastanawiam się, czy wynik 0,04 dla tarczy hamulcowej o stosunkowo dużej średnicy jest ok?
 
Da się wyczuć jakieś rożnice pomiędzy klockami ATE a EBC Green Stuff?
 
@magic27 na pewno dalekie od tego, jaka jest różnica w cenie klocków 😉.
Dużo zależy od samego samochodu, u mnie w Mondeo hamulce i tak są dosyć maślane, także jakiejś znacznej różnicy między klockami nie zauważam, w Brata A4 już różnicę robią, ale trzeba je też lubić, bo dają dosyć mocny initial bite.
Największa różnica jest w przypadku, kiedy fabrycznie masz w samochodzie solidny hebel, jak miałem w S4, czy CLK500, tam zielone robiły już wyraźną różnicę, czerwone były jak dla mnie aż za agresywne, a żółte na zimno potrafiły napełnić zbroję bo hamowały niespodziewanie słabo, w porównaniu do tego, co robiły po rozgrzaniu, bo wtedy przy mocniejszym depnięciu w hamulec mózg stawał.
 
@Damian333 te drgania kierownicy to masz od pierwszego dotknięcia hamulca, jak układ jest jeszcze zimny? Czy może pojawia się dopiero na ciepło jak już trochę pochamujesz?

Ja miałem taki problem, że na rozgrzanym układzoe praktycznie chciało mi wyrwać kierownicę przy hamowaniu, a pomiar tarczy u mechanika wychodził niemal idealnie.
Okazało się, że tarcze krzywią się po rozgrzaniu, a jak ostygną to znowu są proste.
 
@magic27 takie lepsze klocki się przydają i czuć różnice na autostradzie, gdy musisz nagle zahamować z dużej prędkości, w powolnej ślimaczej jeździe w mieście możesz nie poczuć.
U mnie Galfer Sport już ze dwa razy uratowały auto i myślę że zdrowie przy ostrym hamowaniu...
 
@Damian333, bicia bocznego tarcz nie mierzy się na używanej tarczy, jedynie na nowej, przy używanej musiałby zmierzyć grubość po obwodzie z odpowiednią dokładnością- taki sprzęt np zobaczysz na kanale YT firmy ATE (naście tysi zł więc mechanicy nie kupią). Zatem wynik dosłownie nic nie wnosi niestety...

Jak coś nie gra w układzie hamulcowym , te kilka tysięcy km wystarczą żeby nowe tarcze "pogiąć".

PS. Jak tarcze prawie nowe i inne rzeczy sprawdzone typu zawias, ja bym przetoczył na samochodzie - wykluczysz ich problem, aczkolwiek coś musiało spowodować ich ew bicie
 
Last edited:
Przyszedł czas na wymianę tarcz i klocków w Suzuki. Jako, że to wersja Sport za dużego pola wyboru części nie ma. Niby pasują też od Suzuki SX4 ale nie chce mi się szukać sprawdzać czy to to samo. Przejdźmy do konkretów - brać zestaw TRW czy np. Tarcze Febi i klocki Textar. Cenowo wychodzi podobnie. Macie jakieś doświadczenie z tarczami Febiego?
 
bicia bocznego tarcz nie mierzy się na używanej tarczy, jedynie na nowej, przy używanej musiałby zmierzyć grubość po obwodzie z odpowiednią dokładnością- taki sprzęt np zobaczysz na kanale YT firmy ATE (naście tysi zł więc mechanicy nie kupią). Zatem wynik dosłownie nic nie wnosi niestety...
Jakoś w serwisówkach producentów samochodów się mierzy zwykłymi czujnikami zegarowymi. ATE dorabia ideologię do prostych rzeczy, zamiast zająć się jakością swoich (kiedyś niezłych) wyrobów.
 
@Kevin88 jakiej wielkości masz tam tarcze? Jak rozmiar jest niewielki to myślę że nie odczujesz różnicy między tarczami za 150 a za 400zl(Nie piszę tu o korozji). Myślę że wtedy można skupić się na klockach
 
Oglądam katalogi tj 276mm
 
Last edited:
Jakoś w serwisówkach producentów samochodów się mierzy zwykłymi czujnikami zegarowymi. ATE dorabia ideologię do prostych rzeczy, zamiast zająć się jakością swoich (kiedyś niezłych) wyrobów.
czujnik zegarowy nie zmierzy różnic grubości tarczy, co zwykle jest przyczyną "bicia". ASO potrafi przerosnąć wymiana filtra powietrza, a gdzie im tam doktoryzować się nad hamulcami - "wymienić wszystko i do widzenia".

Też nie przepadam za częściami tej firmy, ale akurat kanał na YT mają bardzo merytoryczny.
 
@magic27 To nie jest przypadłość ATE tylko większości zamienników. Załóż klocki o oczko wyższym indeksie np. Galfer 1050, Ferodo DS Performance, EBC Green/Yellow etc.
 
@Kevin88 zerknij na ofertę tarcz i klocków Blue Print albo Metelli.
 
Dlaczego nie? Dla wygodnych 2 czujniki, dla myślących zerujesz w minimum, znaczysz max, p[rzekładka na drugą stronę i to samo. Elementarne zadanie.
jakoś nie widzę żeby którykolwiek mechanik takie cyrki odprawiał, za to zmierzą nic niemówiące bicie boczne, jak w przytoczonym przypadku
 
Back
Top