• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Wszystko zależy od upartości biegłego i "siły rażenia" ubezpieczyciela (zarówno potencjalnego sprawcy, jak i poszkodowanego). Przez niemalże 10 lat w biznesie odszkodowawczym widziałem już chyba wszystko.
 
Podobno tarcze Jurid są na pierwszy montaż. Znalazłem w dwóch popularnych sklepach internetowych tarcze Jurid za trochę ponad 72 zł jedna tarcza. Tarcze innych producentów są za ponad 400 zł za jedną. Co uważacie o takiej ofercie? Obecnie mam drugie tarcze ATE i znów po 3 tys. się skrzywiły. Mogę mieć oryginalne oplowskie też za ponad 400 zł, natomiast zastanawiam się nad tymi Jurid, warto?
 
Jak dwa komplety tarcz ci się tak szybko pokrzywiły (po 3k km!!), to raczej szukaj innego mechanika do montażu, a nie lepszych tarcz. Wysyłałeś te tarcze ATE na reklamację?
 
Tak, reklamacja uznana. Planuję kupić lepsze klocki, bardziej odporne na wysoką temperaturę. Ma ktoś doświadczenie odnośnie tych tarcz Jurid, bo cena wydaje się dużo za niska żeby były dobre...
 
Jurid ogólnie robi bardzo dobrej jakości asortyment hamulcowy, jedna z topowych firm i często idzie na OEM. Choć tu też uwaga: nie wiem jak w osobówkach, ale w pojazdach użytkowych na OEMowe klocki w Juridzie idzie mieszanka cierna niedostępna na rynku wtórnym. Ja bym zaryzykował, aczkolwiek może być tak że np. ta konkretna pozycja jest kupowana u jakiegoś taniego podwykonawcy, niestety - globalizacja.

Klocki Jurid Ceramic jedynie średnio polecam, skuteczność była wyraźnie gorsza od zwykłego OEM :) Ale na ATE Ceramic też nie raz już podobne głosy słyszałem.


A jakie macie doświadczenia z czarnymi tarczami Rotingera? Bo ja się skusiłem i po pół roku już ruda wychodzi na środkowej części, taka to świetna powłoka.
 
Last edited by a moderator:
Też słyszałem, że generalnie klocki OE mają inną mieszankę niż zamienniki czy nawet oryginały z serwisu, przebiegi robione na pierwszych klockach i wkładanych później oryginałach zdawały się to potwierdzać. Klocki ceramiczne albo się polubi albo nie, one inną charakterystykę i hamują „tępo” zwłaszcza na zimno, ale ogólna skuteczność nie odbiega wbrew pozorom od typowego klocka ze zwykłej mieszanki. Za to są bardziej trwałe i nie zjadają tarcz- Jaguar montował ceramiczne klocki fabrycznie i po 140 tys. km tarcze praktycznie nie miały progów. Gdyby nie to, że dostały wżerów od korozji kiedy auto stało kilka miesięcy z uszkodzonym silnikiem czekając na części to jeszcze by jeździły.
 
Tarcze plus klocki na przód quaro założyłem do S40 pod koniec października i do tej pory zrobiły na aucie 6 tysięcy km. Eksploatacja miejska bo moja dziewczyna jeździ nim do pracy, zakupy itp. Jeździła też kilka razy moją V40 i powiedziała że hamulce w S40 są jak brzytwa. Hamują bardzo skutecznie już od niewielkiego nacisku na hamulec. Klocki nie pylą prawie wcale. Wziąłem je w trasę i odczucia są naprawdę fajne. Zobaczymy jak będą się sprawować przy wyższym przebiegu
 
W trzecim już samochodzie stosuję zestaw: tarcze ATE gładkie + klocki ATE Ceramic. Jestem bardzo zadowolony. Klocki w ogóle nie pylą. Ich charakterystyka niczym się nie różni od klocków normalnych (stosowałem też ATE). Tarcze ścierane są bardzo równomiernie. Polecam. Zdecydowanie pozostanę przy takich zestawach.

Jeśli chodzi o problemy z hamulcami (piszczenie klocków, grzanie tarcz, bicie tarcz po niewielkim przebiegu), to w 90% przypadków kłopoty powodowane były u mnie błędami mechaników - nie czyszczone były piasty przed montażem tarcz, ładowany smar pod tarcze, nie czyszczone prowadnice klocków, nie czyszczone osłony trzpieni jarzma, ładowana tona smaru na prowadnice klocków lub w osłony nie wiadomo po co).
 
Tarcze plus klocki na przód quaro założyłem do S40 pod koniec października i do tej pory zrobiły na aucie 6 tysięcy km. Eksploatacja miejska bo moja dziewczyna jeździ nim do pracy, zakupy itp. Jeździła też kilka razy moją V40 i powiedziała że hamulce w S40 są jak brzytwa. Hamują bardzo skutecznie już od niewielkiego nacisku na hamulec. Klocki nie pylą prawie wcale. Wziąłem je w trasę i odczucia są naprawdę fajne. Zobaczymy jak będą się sprawować przy wyższym przebiegu
Quaro zwykłe czy ceramiczne?
 
Quaro mam na tylnej osi w Alfie (założył poprzedni właściciel przed sprzedażą) i jak narazie nie mam do czego się doczepić.
W najbliższym czasie czeka mnie wymiana hamulcowe z przodu w Swifcie i chyba zdecyduje się na właśnie na Quaro. Dotychczas zawsze zakładalem Textary ale zraziłem sie do nich.
 
Last edited:
Ja planowałem zakup tarcze gładkie Zimmerman + klocki ate ceramic, ale ostatecznie wybrałem mocniejszy zestaw jak na obrazku, montaż za 3 tygodnie.
 

Attachments

  • hamulce.jpg
    hamulce.jpg
    226,7 KB · Odwiedzin: 72
@ashh pisał gdzieś wcześniej że ma zwykłą wersję quaro, a nie ceramiczną.
 
Ja tam złego słowa o tarczach TEXTAR powiedzieć nie mogę. Na poniższych fotkach - pierwsze zdjęcie to przód tarcze TEXTAR + ceramiczne klocki TEXTAR EPAD, zestaw z czerwca 2022 roku. Jak widać rdzy niewiele a i zużycie niewielkie z czym się można zgodzić, że te ceramiczne klocki są zdecydowanie bardziej trwałe i jakoś nie niszczą tarcz. Drugie zdjęcie to tarcza z czerwca 2016 roku a więc ma 8 lat + klocki 2 letnie ATE ceramic. Tu już widać korozja jakaś jest, ale i tak tragedii nie ma jak na 8 letnią tarcze. Zwracam uwagę, że mimo wieku tarcza prawie nie ma rantu Tylne tarcze przejechały prawie 120k km.

ddc13776150ad758073d417079bdffa3.jpg
8db307cfea730a47d795b5843800b164.jpg


Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Co sądzicie o tarczach i klockach Ferodo warto brać je pod uwagę?
 
Klocki jak najbardziej, tarcze niekoniecznie. Z tarcz polecam klasycznie Brembo, Zimmermann, obydwie firmy produkują na pierwszy montaż, co prawda aftermarket już niekoniecznie ta sama jakość ale nic nie poradzimy. Obecnie mam tarcze Brembo, klocki Ferodo i nie mam powodu do narzekań.
 
Co z tarczami Ferodo jest nie tak?
 
Ate tył ze stanadardowym klockiem ate-galfer. Jakieś pięć lat, chyba ;)
W sumie przydałoby sie je czymś pociągnąć. Schodzą bardzo powoli.
Resize_20240330_200057_7894.jpg
 
Back
Top