• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

@Damian333
A ja polecę TRW odkąd w marcu założyłem skończył się problem z biciem.
Auto 1800 kg, automat a tarcze przód 285 także dostają wycisk.
Hamuje to przyzwoicie, tarcze w przeciwieństwie do poprzednich nie są "popalone", oczywiście jak to TRW pyli na czarno.
Moja ocena jest zasadniczo pozytywna, gdyby auto nie było wołem roboczym to bym narzekał na wyglad kół, ale mam to gdzieś.
@MC Subi
Dlatego o ile na niewentylowanym tyle zdarza mi się mieć jakieś gorsze tarcze, to z przodu zawsze przynajmniej średnia półka
 
@sprajt2 jak wiesz mam zestaw ashika i też jest ok. Jak nie jesteś rycerzem ortalionu i nie hamujesz co chwila od 100 do 0 to myślę że różnicy między tanimi a drogimi tarczami nie zobaczysz (no może poza zabezpieczeniem antykorozyjnym)
Niestety zobaczysz. Kiedyś do żony Golfa kupiłem najtańsze tarcze i klocki na Allegro - z czystej ciekawości, bo wymiana prosta, szybka i we własnym zakresie. Po 5000km zaczęły hamować skokowo - miejscowe przegrzanie tarcz nastąpiło.
 
Bede informowal, poki co w A5 tarcze maxgear maja ponad 3 lata, okolo 30tys km i na razie co jest wszystko ok.
 
Ja robie tak wrzucam sobie w wyszukiwarke danego sklepu. I wybieram markowe w najlepszej cenie. Czesto okazuje się, że brembo czy textar jest tanszy od noname.
 
Ktoś ma pomysł od czego mogły uszkodzić się gumki przeciwpyłkowe przy tłoczkach hamulcowych? Kompletnie spraciałe i popękane Rozpadają się w palcach, głównie od dolnej strony zacisku. Reszta jest dalej miękka i cała. Przy poprzedniej wymianie klocków kilka miesiecy i 3tys km temu były w idealnym stanie a jedyne z czym miały kontakt to brake cleaner i textar hydratec. Czy guma z której są wykonane mogła tak zareagować na temperaturę? Możliwe że klocki parę razy się zapaliły. Chyba, że to przez brake cleanera, ale niby jest bezpieczny dla takich rzeczy.
Przyczyna są promienie ultrafioletowe odbite od podłoża, w słoneczny letni dzień. Podobnie dzieje sie z z korkami zamykającymi profile.
 
Chciałbym poprawic hamulce i myslalem nad zakupem lepszych klockow do wyboru mam:
green stuff 480zl
GALFER SPORT FDHP 1050 540zl
RED STUFF 610 zl
FERODO DS PERFORMANCE 630zł

do tego jakies tarcze zwykle np ATE lub Brembo Xtra. Ktos ma jakies porownanie tych klockow? Zalezy mi na lepszym hamowaniu bez rozgrzewania i lepsza czulosc hamulca odrazu po nacisnieciu
 
Brembo Xtra + Ferodo DS lub Galfer/SDT, nawet klocki Brembo Xtra też nie są takie złe, jeśli są dostępne.
Póki co Brembo Xtra to jedyne tarcze których nie zajechałem, są wysokonawęglane.
 
Która firma obecnie posiada dobra powłokę antykorozyjna w miejscu nie ściernym? Zimermann na tyle po 4 latach sama rdza gruba. Ponoć Ate ma ok ale do mojego auta są produkcji made in prc. Obawiać się?
 
Tarcze Textar i TRW mają powłokę antykorozyjną, a z budżetowych tarcze firmy ABS
 
ATE też ma i co z tego skoro tak jak napisał @MC Subi po zimie jedna rdza. I chyba niestety obecnie wszystkie tarcze tak mają.
 
Trw tak samo gnije jak ATE, ale nie widać tego przez gigantyczne pylenie i tak wszystko czarne. Ta powłoka to wygląda jak 10 mikronów podkładu.
 
Ile promili polskich samochodów jeździ autostradą 230?

A wracając do hamulców to nie jest dobry test, bo po odpuszczeniu tarcza dalej się kręci i chłodzi. Prawdziwy test to shamować do 0 i nie odpuścić hamulców- to wytrzymują tylko dobre tarcze.
 
@pawelus Brembo, chociaż dobra powłoka antykorozyjna na aftermarketowych tarczach to raczej oksymoron.
 
@a1410 jeden taki jechał autostradą i nie dał rady wychować nawet z dobrymi tarczkami, teraz przebywa w ZEA 🙄
 
Nie wiem czy by się na te firmy połaszczył, choc po takim debilu to i można by się spodziewać że tarcze z płyty OSB wystrugał 😉
 
Przecież i tak limitem jest przyczepność opon, bo zawsze przy awaryjnym hamowaniu uruchamia się ABS. Najbardziej gówniane części, ale homologowane, zawsze zapewnią wystarczający współczynnik tarcia.
 
Back
Top