• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

To te pro albo pro+ ? Wyglądają jak po dwa razy takim przebiegu.
 
Miał ktoś do czynienia z produktami Tomexa? Zwłaszcza chodzi mi o klocki
 

Attachments

  • 20231118_202721.jpg
    20231118_202721.jpg
    522 KB · Odwiedzin: 69
W temacie tarcz nauczyłem się na swoich błędach i swoim portfelu, że jedyne części które do czegoś się nadają na dłuższą metę to jest oryginał. Nie mówię o drogich wyczynowych tarcz od Taroxa, Black Diamonda czy innych bo montaż tego do cywilnej jazdy imo nie ma sensu. Przy klockach aż takich różnic jakościowych zamiennik względem oryginału nie widziałem.
 
Ale Textar to jednak nie byle co.
 
@Kevin88 przerabiałem Textara w beemkach, przeleciało przez te auta po kilka kompletów i wymiękały, reklamowałem, wymieniałem i wkurzałem się, a rekordzista pogiął się po 3 tys. km. Po prostu jakość części zamiennych jest obecnie tak fatalna, że moim zdaniem tylko ori oferuje jakąś przewidywalność i powtarzalność parametrów :(
 
@majki_88 Kiedyś ori części były świetne.Części zamienne lepszych producentów też były bardzo dobrej jakości. Obecnie części zamienne to gównolit. Ori części już też jak się trafi ,nie to co kiedyś. Natomiast kupując ori ciągle ma się największa szanse na dobrej jakości część.
 
No to niezbyt dobra informacja. Do tej pory brałem zawsze ATE lub Zimmermanna a wybierając Textara miałem wrażenie że to jest najlepszy z zamienników. Aby się nie wichrowały, niższy przebieg przeżyję. Po powierzchni tarczy widzę że klocek jest dosyć agresywny. Może to jest przyczyną szybszego zużywania tarcz. Od wewnętrznej jest niecały milimetr gdzie klocek nie zbiera.
 

Attachments

  • 046D8922-263A-4156-B752-E6337400EF22.jpeg
    046D8922-263A-4156-B752-E6337400EF22.jpeg
    1,3 MB · Odwiedzin: 110
Kupiłem na przód nowy zestaw klocków plus tarcze o średnicy 337 mm firmy ATE , po 3 tys. km przy hamowaniu już były dosyć znaczne drgania na kierownicy. Tarcze mierzone i na zimno w normie. Było podejrzenie, że gorące tarcze są krzywe, jednak mechanik nie mógł tego udowodnić bo nie udało mu się dokonać pomiaru na rozgrzanych. Tarcze były reklamowane i reklamacja została uznana jako "błąd statystyczny". W samochodzie zostały zamontowane ponownie nowe tarcze ATE bo był pilny wyjazd na południe Europy a nie było innych dostępnych. Po ok. 3 tys. km znów czuć coraz większe drgania na kierownicy i na wiosnę będę je reklamował. Mechanik twierdził, że przede mną ktoś wymienił cały komplet na ATE i też się wykrzywiły i reklamacja też została uznana i mechanik już nie chce nikomu zakładać ATE. Polecał Pagid ale nie ma w tym rozmiarze. Jakie byście polecili tarcze? Jestem nawet skłonny je wymienić drożej w ASO byle już nie czuć tych drgań, tylko czy w ASO będzie lepiej?
 
Bardzo dużo Remsy się sprzedaje i klienci są zadowoleni, jeszcze nie widziałem żadnej reklamacji, ani złego słowa nie słyszałem. Sam położyłem komplet na przód do Almery, są jadowite ale mało jeździ więc narazie sam o trwałości się nie wypowiem.
 
@Damian333 moja rada, oryginał kup w ASO, a wymianę zostaw mechanikowi. Do tego pomiar bicia piast oraz weryfikacja stanu jarzm i zacisków jeżeli auto jest stare albo po dużym przebiegu.
 
Ja kupiłem OEM Bmw wytrzymały rok biją jak wściekłe kasy w huj teraz kupie Daco albo Protechnic i mogę wymieniac co 6 miesięcy i wyjdę na tym lepiej !
 
@sprajt2 Ja montowałem u teściów w passacie B5 FL na tyle, tarcze, klocki i zacisk, wszycho chodzi, nie piszczy, nawet nie brudzi jakoś mocno
 
Ja mam w A5 tarcze maxgear z przodu i z tylu, w TT z tylu i w Tipo matki z przodu, również wszystko ok.
Ciekawy jestem jak u innych sie sprawuja.
 
Na tył do Almery położyłem tarcze Kraft i klocki Sakura, bo tańszych już nie było. Podejrzewam że to ten sam chinol co Maxgear, narazie też jest git.
 
@Damian333 bicie może też być skitkiem jakiś błędów montażu przez mechanika. Może tam ciśnie między tarcze a piastę jakąs miedźkę albo coś...
 
@sprajt2 Miesiąc na tym śmiga i nic o hamulcach nie wspomina to chyba jest OK. Jedyny minus to tak, że od razu z klocka uwalil się kabel od czujnika.
 
@sprajt2 jak wiesz mam zestaw ashika i też jest ok. Jak nie jesteś rycerzem ortalionu i nie hamujesz co chwila od 100 do 0 to myślę że różnicy między tanimi a drogimi tarczami nie zobaczysz (no może poza zabezpieczeniem antykorozyjnym)
 
Back
Top