• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

U mnie hamowanie na Brembo jest bardziej niż zadowalające ale póki co po 200km od wymiany samych klocków wygląda to tak jak na foto. Dotrze to się?
20231029_114430.jpg20231029_114438.jpg
 
Jakby kogoś ciekawiło to tak wygląda zestaw febiego po 8000km.
20231109_135646.jpg


Elegancko wszystko jest, hamuje całą powierzchnią, jeszcze nie pordzewiała, to aby powierzchowny nalot jest plus pył. Bić żadnych nie ma, kierownica nie lata.

a tak wyglądała ta sama tarcza jak była nowa.
20230318_1629a39.jpg
 
Mógłby ktoś się wypowiedzieć o tarczach wysoko nawęglanych?
Pomijam tarcze nacinane i nawiercane, chodzi mi tyko o wysokie nawęglanie.
Jakie są zalety i czy są jakieś wady?
Różnica np w przypadku Textara nieduża to może warto dołożyć?
Z drugiej strony textar nie ma np do Tourana nawęglanych na tył to może nie warto jednak dokładać przy nie tak ciężkim aucie?
Bardziej są odporne na rdzę lub np bardziej odporne na zwichrowanie?
 
Nie są nawęglane (bo niby jak, tarcza to odlew), jak już to są odlewane z żeliwa z wyższą zawartością węgla. Różnią się głównie odpornością temperaturową na ile dobrze pamiętam. W cywilnym wozie potrzebne to jak dziura w moście, chyba że często grzejesz tarcze do czerwoności.
 
Dzięki za wyjaśnienie. To że są wysoko nawęglane wziąłem z opisu producenta i patrząc na to co napisałeś to pewnie skrót myślowy.
 
Jakie są zalety i czy są jakieś wady?
Takie tarcze są fabrycznie w Civicach sedanach VIII, IX, X :
- zaleta - absurdalna trwałość - grubo ponad 200 000 z przodu i 300 000 z tyłu, bezproblemowy montaż nowych klocków po raz 3, 4, stabilna siła hamowania, powolna korozja - nie ma pęknięć od wewnętrznych łopatek wentylacyjnych, zatem nic nie bije do samego końca
- wada - siła hamowania jednak trochę gorsza, niż miękkich tarcz

Charakterystyczny jest kolor powierzchni ciernej - jest brunatno-czarna i matowa, podczas gdy zwykłe tarcze są srebrne i błyszczące.
 
Każde żeliwo ma wysoką (wyższą niż stal) odporność na rdzę, tutaj to raczej kwestia zabezpieczenia bo są tarcze pokrywane także od wewnątrz specjalną warstwą antykorozyjną. Odporność na ścieranie... aż tak się nie znam, ale żeliwa o podwyższonej odporności na ścieranie zazwyczaj są stopami z dodatkami molibdenu, tytanu etc. więc raczej "niewielki wzrost kosztów" średnio mnie przekonuje.

Nie będę się wykłócał bo metalurgiem nie jestem, ale patrząc na moje zwykłe najzwyklejsze tarcze które mają już 200k to nie przyjmowałbym odporności na zużycie jako cechy wysokowęglowego żeliwa w kontekście tarcz. Raczej kwestia jakości odlewu i jego technologii (czy na szybko czy nie, czy żeliwo miało czas wykształcić odpowiednie właściwości).
 
patrząc na moje zwykłe najzwyklejsze tarcze które mają już 200k
Jeszcze półtora dnia i nie będziesz miał tych tarcz. Nowe już czekają 😁
Tak swoją drogą, miałem różne w swoich autach, były tarcze HC, były zwykłe i różnicy nie widziałem. Wiem, że w niektórych samochodach tarcze HC są wręcz wymagane, ale zgodnie z wymogami oem zamienniki dobrych firm mogą mieć podwyższoną zawartość węgla nie informując o tym na pudełku. Tak jest w przypadku niektórych BMW, gdzie zwykła tarcza potrafi się wichrować po kilku kkm. Znam emerytowanego tokarza, który w Stoczni Gdynia pracował do 70 roku życia, kiedyś opowiadał mi o tarczach hamulcowych, pokazywał na przykładach używanych tarcz i według niego inaczej zbiera się materiał w różnych produktach.
 
Tarcze z Civica nie można spiłować pilnikiem- ślizga się jak po szkle. Czy są żeliwne to nawet nie wiem, nie wykluczam, że to staliwo.
 
civic po 10 latach zardzewieje, ale za to ma tarcze z kryptonitu z wytrzymałością na 200 lat, poważnie to piszesz ???
 
Tak się składa, że
civic po 10 latach zardzewieje, ale za to ma tarcze z kryptonitu z wytrzymałością na 200 lat, poważnie to piszesz ???
Tak się składa, że ja Civicami od lat jeżdżę (zawsze zaczynając od nowych), a nie czytam bajek miłośników niemieckiej wizji świata. Dlatego gdy w VW kończy się 3 silnik, w civicu jeszcze nawet nie zdążysz wymienić tarcz. Piszę o 4d, bo ufo to już angielska jakość.
 
Załóżcie sobie wątek o Hondach i się tam wysmetniajcie zamiast robić OT w kolejnym wątku
Trzymając się wątku 😏, co jak co, ale hamulce w UFO to spowalniacze, nawet na dobrym zestawie. Planuję założyć większe zaciski z Accord lub Type R żeby jakoś okiełznać tego diesel'a. Pierw muszę zarżnąć obecne tarcze.
 
hondziaże bez spiny, ja nie wyśmiewam hondy, nawet myślę o civicu IX w dieselu. Natomiast bajki o materiale z kosmosu, z którego są ponoć zrobione tarcze już trzeba napiętnować, niestety...
 
Tarcze z Civica nie można spiłować pilnikiem- ślizga się jak po szkle. Czy są żeliwne to nawet nie wiem, nie wykluczam, że to staliwo.
Jeżeli są wysokowęglowe, to raczej nie staliwo bo to ma mniej węgla w składzie z natury swojej chociaż z drugiej strony marketing wszystko łyknie.

Mam wątpliwości w kwesti "super tarcze za parę złotych więcej" bo jeżeli to niestandardowy materiał to trzeba zamówić osobno, ekonomia skali kopnie księgowego w cztery litery bo takich tarcz z natury będzie mniej niż lanych masowo ze zwykłego żeliwa. O ile więcej węgla w tarczy jestem w stanie zrozumieć przy niewielkiej podwyżce ceny bo to kwestia doboru zawartości węgla, o tyle w tarcze wysokoodporne na ścieranie czy ze staliwa już mi ciężej uwierzyć.
 
Apropo tarczy o większej zawartości węgla. Przestudiowując temat wybrałem Textar z serii Pro +. Auto ponad 2 t więc łatwo odkształcić tarczę. Puki co jest ok. Przejechane 4 tys km.
 
hondziaże bez spiny, ja nie wyśmiewam hondy, nawet myślę o civicu IX w dieselu. Natomiast bajki o materiale z kosmosu, z którego są ponoć zrobione tarcze już trzeba napiętnować, niestety...
A gdzie tam, nikt się nie spina. Są samochody lepiej i gorzej wykonane. W jednych nie żałowano na materiale a w innych zaoszczędzono, takie czasy. Nie ma tam żadnego materiału z kosmosu, nikt tak nie twierdzi, to są zwykłe d#powozy. Na pewno jednak coś jest w tym co pisze @MC Subi w kwestii jakości. Hondy z europejskich fabryk nie prezentują już takiej, producenci podzespołów też inni, nie ważne czy to tarcze hamulcowe czy coś innego.
 
Apropo tarczy o większej zawartości węgla. Przestudiowując temat wybrałem Textar z serii Pro +. Auto ponad 2 t więc łatwo odkształcić tarczę. Puki co jest ok. Przejechane 4 tys km.
40k km i tarcze pójdą na hasiok.
 
Back
Top