• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Co sądzicie o tarczach i klockach Ferodo warto brać je pod uwagę?
Z mojego doświadczenia, klocki Ferodo zawsze piszczały na dohamowaniu. Tarcze raczej nie są ich produktem, tylko pakują.
 
Jako posiadacz klocków Ferodo potwierdzam z doświadczenia, piszczą. I znajomy który też założył też piszczy na dohamowaniu :D
Mowa o zwykły Ferodo Premier
 
Zwracam uwagę, że mimo wieku tarcza prawie nie ma rantu
emoji41.png
Zmierz ich grubość, bo rant nie jest żadnym wyznacznikiem. Przykładowo na przodzie w V40 klocki są dopasowane co do milimetra do tarczy i nie ma fizycznej możliwości, żeby powstał rant.
 
@ashh
Mam założone zwykłe quaro na przedniej osi, z tyłu siedzi TRW w S40
W V40 nie wiem co siedzi bo nie przyglądałem się dobrze hamulcom. Jak będę miał okazję to sprawdzę, ale z tego jak to hamuje raczej spodziewam się niskiej półki komponentów
 
Ja w jednym V40 mam klocki TRW i tarcze Febi, w drugim mam tarcze rotingera nacinane i nawiercane oraz klocki ATE. Ten ze zwykłymi tarczami Febiego hamuje znacznie lepiej. V40 ogólnie nie słyną z dobrych hamulców 😛
Podobno pasuje pompa hamulcowa od jakiegoś Iveco.
 
Ja nie narzekam na hamulce w S40 ani w V40 chociaż czuć że eska hamuje znacznie lepiej mimo że to wolnossak. Febi mimo że to pakowacz to jest uważany za dobrą półkę części bo kupując tą markę jeszcze ani razu się nie zawiodłem
 
Robię swap hamulców u żony w Mito. Zaciski już przyszły, handlarz w gratisie zostawił nowe klocki Brembo (mają na oko przejechane ze 100 km), po Świętach biorę tarcze Febi i montaż. Ogólnie tarcze do tego modelu są dość drogie i z malowanych Febi jest w najniższej cenie.
 
Ja pierwszy swap jaki zrobiłem to w mamy fordzie ka ru8. Tam fabrycznie jest układ z seicento i pandy czyli niewentylowane tarcze 240 mm przód. Wsadziłem zaciski od fiata marea 1.9 jtd 105 km, pod tarcze 256 mm wentylowane. Jest to max rozmiar który wchodzi pod felgi 14 cali. Wszystko pasuje plug and play, nawet przewody, kupiłem tylko dwa zaciski + tarcze i klocki z TRW, pompy hamulcowej nie ruszałem. Teraz musi uważać bo przy hamowaniu przedni zderzak trze po asfalcie ;) Niby te rozmiary są śmieszne (256mm) ale to auto waży 900 kg i z jakiej prędkości się nie hamuje jest bardzo duży zapas, ale żadne opony 14 cali nie wyrabiają. W tej chwili vredestein T-Trac 2 175/65R14. Abs potrafi się załączyć od razu i przy 140. Ona nigdy tego nie wykorzysta, ale chciałem samemu zrobić pierwszy prosty swap hamulców. W poprzednim aucie kia ceed zwiększałem skuteczność przez zastosowanie lepszych tarcz/klocków czyli z fabrycznych założyłem zimmerman sport nawiercane z klockami ferodo premier. I teraz już wiem że skuteczność po prostu dużo bardziej rośnie przy zastosowaniu większego układu hamulcowego. Takie "tuningowe" części jakoś dużo bardzo tej skuteczności nie podnoszą.
 
Na szybko licząc
1. Marea tarcze lite 256 na wentyle 256 od jtd plus Ferodo DSP
2. Stilo tarcze 256 na 284 od jtd
3. BMW e46 tarcze 286 na 300
4. BMW f20 tarcze 284 na 312
5. Corsa C tarcze 240 na 260
6. Golf VII tarcze 288 na 312
7. Mito tarcze 256 na 281
 
Poprawka tam z Marea 1.9 jtd 105 km tarcze są 257 mm dokładnie, takie zakładałem.

W leonie żony też myślałem już o swapie przodu, fabrycznie jest 280 mm i nie podejdą 312 mm. Oprócz jarzm/zacisków, trzeba zmienić zwrotnice, tam wchodzą też ciut grubsze amory. Więc za dużo zachodu i kasy. Założyłem tarcze bosch i klocki remsa i jest lepiej niż wystarczająco, te remsy muszą mieć chyba współczynnik GG bo dużo ostrzej biorą niż poprzednie ATE.
 
Przyjrzałem się wczoraj na słońcu swoim hamulcom w V40. Z przodu siedzą klocki daco a tarcze nie wiem jakiej marki ale pewnie też niskiej. Z tyłu klocki są marki abe a tarcze no nome bo nie widać żadnego logo producenta
 
Ferodo tylko racingowe linie, linia konsumencka jest słabej jakości. Dużo narzekań na piszczenie, często także strasznie pylą. Tarcze nie wiem jak, ale sądząc po cenie i narzutu logo "Ferodo", pakuje to jakiś chinol po taniości.


Ja nie narzekam na hamulce w S40 ani w V40 chociaż czuć że eska hamuje znacznie lepiej mimo że to wolnossak. Febi mimo że to pakowacz to jest uważany za dobrą półkę części bo kupując tą markę jeszcze ani razu się nie zawiodłem
Jak Febiego zwykle można polecić, tak hamulce odradzam, podobnie Valeo. Bardzo nietrwałe.

A jakie macie doświadczenia z polskim Steinhofem? Słyszałem naprawdę bardzo dobre opinie od flot jeżdżących na nich, aczkolwiek spotkałem się z jedną opinią o zmianie jakości w ostatnim czasie i z ciekawości dopytuję.
 
@xevirix Nie wiem niestety bo nigdy nie kupowałem hamulców tej firmy . Natomiast ATE drugi raz już nie kupię :)
 
@tomek evo W ATE nie podoba mi się hamowanie. Tak jak wcześniej pisałem ,trzeba mocno bardzo wciskać pedał hamulca ,żeby mocniej zahamować ,nawet jak podjeżdzam wolno do świateł i delikatnie dotykam pedał hamulca to nie hamuje jak ,,brzytwa,,. Wolę jednak hamulce gdzie jak lekko wcisne to auto odrazu ,,staje dęba,,. Zwłaszcza przy hamowaniu awaryjnym nie jestem ich ,, pewien ,, 😉dodatkowo mocno pylą ale to chyba jak większość hamulców na rynku 👍
Tarcze też mam ATE jak coś.
 
Ja mam tarcze Metelli, klocki EBC Green Stuff, skuteczność hamowania dla mnie super, mam fajny lekko zadziorny initial bite, dają fajny feedback przy mocniejszym hamowaniu. Tarcze, pomimo że jedne z tańszych, przód cztery i tył dwa lata na samochodzie i wyglądają świetnie. Przednie już kwalifikują się do wymiany, ale tylne kompletnie zero korozji, ani na piaście, ani na rancie tarcz, fabryczny lakier trzyma się jak zły.
 
Back
Top