• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

@Anon Ferodo DS i EBC Yellow będą z wymienionych najlepsze ale cena może być słona. Poza tym Jurid, Remsa, Textar, Galfer, TRW, sprawdzą się i nie kosztują fortuny.
 
@Michalos12 Poza mega pyleniem Boscha w sumie zastrzeżeń nie miałem ale to dawno było.
 
@Michalos12 Poza mega pyleniem Boscha w sumie zastrzeżeń nie miałem ale to dawno było.
W Audi klocki Bosch pokrzywiły mi tylne tarcze Zimmerman Sport. Po przebiegu 30 tyś tarcza była bardzo nierówna. W tym samym czasie na przodzie były Brembo Xtra i tarcze idealnie gładkie
 
@MarcinM-Lbn trochę dziwne z tymi klockami. Bosch uchodzi za "miękki" klocek.
 
@Anon ja u siebie mam tarcze Zimermana Sport i przód klocki Glafer 1050 tył klocki Stoptechy. Powiem ze jest duża różnica względem fabrycznego zestawu . Czuć to ze przy delikatnym nacisku pedału hamulca samochód mocno zwalnia.
Klocki przód to koszt ok 750 płn a tył ok 350 pln . Nie pylą tzn zdecydowanie mniej niż fabryczne. Tarcze idealnie gładkie .
Przy niższym budżecie polecam Brembo Xtra .
 
@Kevin88 I tak jest, mam Boscha w Hyundaiu z przodu, pylą strasznie, po przebiegu 16 tkm zjedzone 1/4 klocka. Auto ma 76 tkm, jak dojadę te klocki to będę szukać zestawu tarcze i klocki, bo już wyczuwam rant na tarczy.
 
@Anon polecam Galfer 1050 lub Hawk HPS 5.0.
Bardzo dobre klocki, ogarniają też mocne traktowanie, a nie trzeba ich "dogrzewać". Do tego Hawki HPS5.0 nie "zjada" szybko tarcz. Ja mam w ciężkim X5 M50d te klocki na przodzie i na tyle, i na pewno nie są gorsze od oryginalnych BMW. (Na przodzie z tarczami Bremo, na tyle z OEM BMW)
 
@Jacek Cz klocki Hawk HPS lub Ceramic do Audi są dostępne tylko na tył. Na przód nie potrafiłem odszukać żadnej oferty w sklepie. Cena klocków Hawk na tył jest chora bo 3x droższe niż Stoptech, EBC, BlackDiamond. Są droższe niż przednie Galfery czy Stoptechy. Także ja z tego powodu odpuściłem ten model.
 
@Anon , zdejmij klocek , osłonkę blaszkę i zobacz co jest oznaczone . U mnie OEM Hondy to Jurid , u kolegi w CR-V klocki Bosch ale wytloczki Ferrodo z przody , a z tylu Testar.
Moze zwyczajnie załóż takie jaki są zamontowane, chyba ze chcesz zdecysowanie poprawić parametry to bierz EBC Yelow, bo przewyzszaja patametrami wszystkie inne marketowe wraz z tymi z ASO.


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex upominam Cię po raz kolejny. Proszę stosować się do zasad gramatyki języka polskiego. Tłumaczenie, że piszesz z telefonu, masz jakieś "dys", to nie tłumaczenie, każda klawiatura ma wbudowany słownik, a i google nie gryzie. Zanim dodasz kolejny post, poświęć chwilę, przeczytaj go raz jeszcze i upewnij się, że jest wolny od błędów i napisany w miarę akceptowanie stylistycznie. W innym wypadku będę zmuszony zacząć częstować Cię ostrzeżeniami za nieprzestrzeganie regulaminu:
Posty i wypowiedzi należy redagować zgodnie z zasadami gramatyki języka polskiego
Ponieważ problem wynika tylko i wyłącznie z Twojego lenistwa.
 
@Bodex te co mam obecnie były zakładane jeszcze w ASO w Niemczech, hamowanie pierwsza klasa, nie mogę złego słowa o nich napisać natomiast strasznie pylą i to mi najbardziej przeszkadza, dwa razy w tygodniu obowiązkowo na myjni spłukanie felg.
@Jacek Cz klocki Hawk HPS 5.0. Ok ale podobno nie posiadają jakiś certyfikatów i w razie kolizji ubezpieczyciel może stwarzać problemy z roszczeniami o ile sprawdzi klocek, druga sprawa, nie sprawdzałem, jak @MarcinM-Lbn napisal nie ma ich do A4 B9 3.0 na przód, więc sprawa zamknięta.
@MarcinM-Lbn chyba wezmę te Galfer 1050 na przód i tył choć poczytam jeszcze o Ferrodo DS, EBS Yellow podobno lubią piszczeć a to tez nie przejdzie. Stoptech pierwszy raz słyszę o firmie.
 
Stoptech pierwszy raz słyszę o firmie.
Mało znany producent wśród cywilnych użytkowników pojazdów, tak samo jak mało kto słyszał o układach Baer, bo mają w ofercie przede wszystkim wyczynowe układy.
Każdy słyszał o Brembo, bo jest jak Castrol, ostry marketing i wszędzie się wcisnęli, od hamulców do wyczynowych modeli pojazdów, po sporty motorowe, ale nie są jedyni :)
 
Panowie,
Szukam dobrych klocków do normalnej jazdy dla Audi A4 B9 3.0 i SQ7 4.0, rozważam : Oryginał VAG, EBC Yellow, Galfer - brak do SQ7 tylko do A4, Ferrodo DS, ATE, Textar, Zimmerman.
Klocki będą pracować z oryginalnymi tarczami, druga wymiana.
Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. Dziękuje.

ebc yellow zdecydowanie najlepiej by hamowały, ale lubią piszczeć i strasznie pylą - cecha sportowego klocka, tarcze też szybko "zjadają"

przy ferrodo jedynie premier i ds mają homologację, wszystko powyżej już nie - odnośnie ubezpieczalni,

ate i galfer ok, oem wiadomo ok (pamiętaj, że każdy klocek przy końcu żywota pyli zdecydowanie bardziej niż nowy, ja np jak klocki zaczynają pylić wymieniam na nowe),

zimmermann - chiński badziew ze świetnym marketingiem, takie doświadczenie, po wymianie u kumpla oem klocków na zimmeramnn (właśnie na tarczy 400mm w audi) zaczęły się cyrki więc nie polecam, poza tym cały zestaw tego producenta również zupełnie nie poradził sobie w s4/a4
 
@przemek530d dziękuję za info.
Słyszałem, że Zimmerman idą na pierwszy montaż w Audi ale nie wiem ile w tym prawdy.
Do zwykłej jazdy po mieście nie potrzebuję EBC Yellow, a skoro pylą i piszczą to zdecydowanie odpadają.
Szukam standardowych klocków z wyższej półki.

Raczej pójdę w kierunku:
Przód - Galfer FDHP 1050, EBC RED, ATE Original.
Tył - EBC RED lub ATE Original.
 
To jak szukasz standardowych klocków to weź ATE i po sprawie.
 
Nie sugerowałbym się też argumentem, że jakiś producent robi na pierwszy montaż. Nawet kupując oryginał w ASO otrzymamy inny produkt niż to, na czym samochód wyjechał z fabryki. Każdy aftermarket, nawet od producenta robiącego na pierwszy montaż, będzie czym innym
 
@Anon W Audi na pierwszy montaż był Textar.
 
Back
Top