• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Attachments

  • 20220912_180944.jpg
    20220912_180944.jpg
    798,8 KB · Odwiedzin: 164
  • 20220912_180932.jpg
    4,6 MB · Odwiedzin: 89
jak na przebieg 34k km to bardzo słabo chyba że robiłeś go przez 10lat
odpowiadając na pytanie to nie jest normalne
 
@Kevin88
Rozwiałeś mi zamiar kupna i zostawie stare Hondy. Ciekawe teraz jak będą klocki jechać..... pytanie czy napewno są Textar , czy tylko mechanik tak powiedział, a może podmienil w pudełkach jakąś rzepę , stala praktyka tych Bad meistsr .

120 tys km , 21.4mm. Wym minimalny 21mm
860b20d27ec6a9629f8c1d169d01b5da.jpg


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
A tak zawsze chwaliłem Textara.
@Jones Zestaw założony w 2019 czyli 3 lata.
 
Textar robi dobre klocki, tarcze niekoniecznie. Każdy ma jakiś swój klucz doboru zestawów hamulcowych, ja np. nie kupuję kompletu od jednego poducenta. Dlaczego? Ano bo producent nie jest w stanie zagwarantować takiej samej jakości wszystkich wyrobów, np Textar specjalizuje się w mieszankach ciernych, klocki są niezłe, tarcze produkuje nie wiem jakaś inna firma z holdingu? Podobnie Zimmermann słynie z tarcz, klocki też sprzedaje ale czy są równie dobre jak tarcze? Brembo tez produkuje lepsze tarcze i układy hamulcowe niż klocki. Więc jeśli tarcza Zimermann, Brembo nie kupuję od nich klocków, wolę Textar, Remsa, Judrid, Ferodo czy TRW ( tez lepsze klocki niż tarcze, podobnie ATE, JURID ). Od każdego producenta to co ma najlepsze. Pomijając, że nawet duzi miewają od czasu do czasu wpadki.
 
Textara mam też założonego na tylnej osi w Audi i Suzuki i jest OK. Tylko ten przód mnie zaciekawił. Z ciekawości zobaczę tarcze na poprzedniej osi w Suzuki(klocki TRW tarcze nie wiem jakie ale wnioskuje ze również TRW).
 
Ja mam Textara tarcze teraz + TRW klocki. Sporo jeżdże, więc efekty powinienem mieć szybko.
 
Według mnie najlepszy zestaw to tarcze zimmerman i klocki ferodo DS.
 
@Noel w aucie ojca na obu osiach mam założone klocki i tarcze zimmermann - nie mam im nic do zarzucenia.
 
Ja nie twierdzę, iż trzeba od razu coś im zarzucać, to by było bez sensu. Napisałem, dlaczego nie korzystam z całego zestawu od jednego producenta, bo lepsze rezultaty uzyskiwałem dobierając oddzielnie, to wszystko. Każdy wybiera według własnego klucza, nic więcej :)
 
Textar Pro po około 2 latach i 14tys przebiegu ...pierwsze naloty korozji pojawiły się po około 10 miesiącach. Hamowanie bez zastrzeżeń tylko mocno pylą.
b96ba859fb5ad2a7597c4becc23f4d8e.jpg
b6144a160e1a8b90369d4386623ec7ed.jpg


Wysłane z mojego moto g(50) przy użyciu Tapatalka
 
@fabian88 Tarcze są na przedniej osi? Nie ma problemu z biciem? Pytam ponieważ, często czytam na różnych forach, że na przód do bmw tylko tarcze OEM, reszta wcześniej, czy później zaczyna bić.
 
Bicie tarcz jest od wieku czynników.
Zimmermann Sport znoszą wiele pod warunkiem doboru klocków , które mają duży wspólczynnik hamowania do nacisku - nie grzeją tarcz.... EBC green Yelow...
Nakładanie wszelkich past i smarow na piastę może być powodem on sie tam spali i ta warstwa z czasem będzie się wykruszać....
Piasta do białego , pomiar bicia . Tarcza na piastę i znowu pomiar
A potem docieranie wstępne jest kluczowe!
Oczywiscie jakość różnych producentów też sie przyczynia.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@bobwoj nie wiem jak w BMW ale jak czytałem info o tarczach i klockach do Mitsubishi Lancer CS to też wszyscy pisali że szybko bicie się pojawia. Ludzie przerabiali już w zasadzie wszystkie zestawy i jednym bije drugim nie. Ja kupiłem komplet tarcz i klocków za ok 200zl komplet i nic nie bije. Więc też obstawiam że może być to wina montażu a nie samych tarcz. Ja przy wymianie wymieniłem prowadniczki i dałem nowe gumy i na razie spokój.
 
Piastę najlepiej z tego co wiem to spryskać trochę suchym smarem w sprayu i to wystarczy 😉
 
Back
Top