@Bodex obecnie EBC Green stuff są najtańsze ....
Czy EBC Green nie niszczą szybko tarcz?
Te klocki są robione z kompozytów, wieloletnie badania i testy laboratoryjne nie dopuszczają do zużycia tarczy. Efekt uzyskuje się bo kompozyty wytrzymują wyższe temperatury i nie "gazują" nadmiernie jak tanie , czyli nie tworzy się poduszka gazowa. Zjawisko czuć przy długim mocnym hamowaniu takim " puchnięciem hamulców", spadek siły hamowania w stosunku do nacisku na pedał .
Klocki z bardzo tanich zamienników zawierają wypełniacze, sądzę, opiłki i te mocno zacierają tarcze.
@Kaczorek79
Chwilę się zastanawiałem .
Po kolorach tarczy widać , zwłaszcza te paski , że coś ją mocno grzało . Została usunięta gładź , czyli odłożony kompozyt .
Na moje oko zacisk mógł się zblokować i nie odbić , jechałeś na zaciągniętym ręcznym , lub ręczny jedną stroną nie odbił , mocno przygrzalło tarczę, aż ta utraciła swoją twardość powierzchniową i ja zdarło .
Nie widzę w klocku przebarwień , czy zatopionych ciał obcych w postaci opiłków, czy żużla , które by mogły takie szkody wyrządzić.
Czasem zdażaj się podczas jazdy off road po szutrach , że zaleci kamyków , drobin piachu , ale wtedy wydaje taki paskudny dźwięk jakby coś się zdzierało, o jak tępy nóż tokarski.
Jeśli zostało trochę powietrza w układzie to po kilku hamowaniach korek powietrzny zostaje sprężony i mimo, że mechanizm nie blokuje i tłoczek powinien się cofnąć to korek wytwarza ciśnienie i klocki są dociśnięte do tarcz , na tyle słabo , że mocnym dieslem prawie nie poczujesz , zwłaszcza , że to tylko jedno koło hamowało lekko , a trasa zrobiła swoje , przegrało tarcze, zdrało odłożony kompozyt i potem materiał tarczy .
Po to docieramy nowe klocki i tarcze , najpierw powoli by na powierzchni tarczy odłożył się kompozyt z klocka , ten sprawia wyższa siłę hamowania przy takim samym nacisku , czyli nie przegrzewa wtedy tarcz.
Przy docieraniu należy badać ręką dotykając felgi czy wszystkie się równo grzeją , dzisiaj są dostępne laserowe mierniki .
Docieranie :.
1 etap :
Rozpędzić do 50kmh i noromalnie hamowc do 10kmh , powtórzyć 10 x
Ostudzić hamulce i
2 etap :
Rozpędzić do 80 kmh i hamować do 10 kmh x 6
Ostudzić ..
3 etap
Rozpędzić do 100-110 km i hamować do 10 kmh x 3-4 .
Sprawdzić temperaturę tarcz felg po każdym etapie .
Nie wolno w czasie docierania zatrzymać pojazdu ( huba że musisz ) a już tym bardziej trzymać na wciśniętym hamulcu . Rozgrzane klocki świetnie wtedy punktowo przegrzewają tarczę i ta może się pofalować .