• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

@artunero Kolega z przodu miał lekki rancik i 3/4 klocka więc kupił sobie na tył cały zestaw Quaro. I najlepsze jest to że mimo to że Quaro jest z tyłu to tarcza i klocek jest bardziej zużyta od starego zestawu z przodu.

Sam u siebie zamontowałem na tył tanie klocki bo już tarcza na wykończeniu była ale jeszcze jeden sezon przejeździ
 
@sprajt2 Zobacz jak hamuje Maxgear, 3m dłuższy dystans niż ATE to jest sporo
Dodatkowo zużycie klocka: ponad 1mm Maxgear, 0,3mm ATE
Jest tam jakaś tabelka podsumowująca, czy testerzy zmuszając nas do uważnego śledzenia materiału filmowego i notowania wyników w kajeciku?

@harry czego dowodzi powyższy tekst?
 
Quaro to marka własna Auto Partnera, podobnie Maxgear. Tak naprawdę nie wiadomo, gdzie i przez kogo jest to produkowane. Z niedrogich wolałbym wziąć zwykłe tarcze Mikoda i klocki Breck, przynajmniej wiadome (krajowe) pochodzenie i zakład produkcyjny.
 
Jest podsumowanie na końcu, a test miał pokazać różnice w hamowaniu zarówno na nowych jak i przegrzanych tarczach, żuzycie
 
Co do filmu. Oczywiście hamowanie lepsze na ATE niz na tanim maxgear, to oczywiste.
Co do zuzycia klocka, test pokazal, ze albo klocek (zestaw maxgear), albo tarcza (zestaw ate) sie zużywa bardziej. To chyba normalne przy twardszym klocku vs "miekki".
A teraz co dodatkowo ciekawego w filmie sie wydarzyło:
- nowe klocki bez dotarcia nie przeszklily sie,
- tarcze nie zmienily sie w banan,
- plyn sie nie zagotowal (na forum jeszcze kilka stron wczesniej duzo osób mowilo, ze "zwykly" niesportowy plyn hamulcowy nie nadaje sie do niczego, bo sie zaraz zagotowuje).
 
U siebie w 2018 zakładałem ATE Power Disc + standardowe klocki ATE i jestem b. zadowolony, przelatałem na nich 70k km i tak naprawdę na długo jeszcze wystarczą. A i taka prawa, że rdzy na nich też jeszcze nie uświadczyłem. Osobiście jak bym miał zmieniać to właśnie ATE z serii power disc.
 
To jest nas więcej:)
Czyli to (praca własna wraz z pomiarem):
20131128_183435.jpg
 
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków zarówno z przodu jak i z tyłu. Zastanawiam się nad kompletem ATE, Textarem i Hella Pagid. Ceny w sumie nie odbiegają bardzo, choć ATE najdroższe a Hella Pagid najtańsze. Opinie o wszystkich w większości pozytywne a z hamulcami jest ten problem, że wiele zależy też od prawidłowego montażu i dotarcia więc zawsze będą jakieś negatywne opinie. Inna sprawa, że jakość produktów spada i coraz więcej jest negatywnych opinii nawet w przypadku renomowanych producentów.
 
ATE, Textarem i Hella Pagid
każda wymieniona marka sprawdzi się, tak jak powiedziałeś, ważne aby zgodnie ze sztuką zrobić wymianę tarcz i klocków. Od siebie mogę polecić jeszcze zestaw Jurid, rok temu udało mi się kupić w AP oryginalne klocki hamulcowe przód/tył VW do rodziców Tourana, obok logo VW był producent klocków Jurid. Posiadają również w ofercie ceramiczne klocki (seria White).
 
Jeżeli ceny zbytnio dla Ciebie nie odbiegają to wybrałbym ATE.
 
Z klocków Textar, Galfer, Jurid, Ate, Remsa z tarcz Zimmerman ew. Brembo, Ate Power Disc.
 
@Jones moja tarcza po ok 15tys wygląda takIMG_20220331_205524.jpg
Pod palcem nie czuć nierówności na tarczy. Jazda głowie miasto, generalnie jak jedzie się w trasę i przyhamuje kilkukrotnie z większych prędkości to tarcza zaczyna lśnić jak nowa. Więc jak zrobisz kilka mocniejszych hamowań to moze się poprawi. Ja mam tarcze i klocki ashika więc budżetowa wersja, ich minus to brak zabezpieczenia antykorozyjnego, poza tym nie mam zastrzeżeń.
 
@Kuba a siła hamowania Cię satysfakcjonuje?
 
co do moich hamulców sprawa jest rozwojowa trochę sie posprzeczałem z mechanikiem a z racji że ciągle potrzebuję auta więc się przedłuża dzieki wszystkim za sugestie sporo macie racji zostały dwie możliwości albo zły montaż (klocki są odwrotnie i te pindole są na zewnątrz) albo tarcza się poddała co ciekawe w na forum forda jak spytałem to sporo jest narzekań na tarcze Zimmermann
może jutro wstawię lepsze foty
generalnie jest tak że co najmniej 1cm od góry nic nie bieże i tarcza cały czas skorodowana nie ma rantu a siła hamowania pod psem tak jak by ktoś je nasmarował na starych lepiej było
 

Attachments

  • IMG_20220125_080014.jpg
    IMG_20220125_080014.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 106
  • IMG_20220125_075946.jpg
    IMG_20220125_075946.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 101
Z Foką MK2 nie miałem nigdy problemów z hamulcami, czy siedzialy tam zimmermany, czy mikoda, czy TRW, tylko z klockami byłem monotematyczny bo zawsze wpadały ferrodo.

Obecnie w Mondeo Mk4 ludzie strasznie narzekają na tarcze i faktycznie jest z tym problem, bo bez względu czy zamontujesz TRW, czy mikody za ułamek ich ceny, bankowo po kilku mocniejszych hamowaniach zrobią się z nich fale Dunaju, po prostu Ford montował za małe tarcze, w stosunku do masy samochodu, stąd popularna jest przekładka hebli z Volvo XC60. Druga sprawa, że póki nie pokazałem zdjęcia z instrukcji, dużo ludzi, w tym użytkowników Fordów, uważało mnie za debila, kiedy mówiłem, że koła dokręca się na 140Nm, a tak, robi to różnicę, bo od kiedy zacząłem dokręcać koła na odpowiedni moment, skończyło się u mnie krzywienie tarcz po pierwszym mocniejszym hamowaniu, ale też idealne nie są, dlatego sam się przymierzam do swapa na heble z Volvo.

Swoją drogą. Odpowietrzałem u siebie hamulce. Skończyło się na klasycznej "starej szkole". Technika z tylnymi zaciskami jest jakaś z palca wyssana, na włączonym zapłonie nie dzieje się kompletnie nic.
Ale fakt, odpowietrzanie pompy robi robotę. Samo odpowietrzenie zacisków powodowało, że pedał brał przy 2/3 wysokości. Zrobiłem później całą procedurę, najpierw pompa przez OBD, później klasycznie zaciski i hebel zaczyna brać praktycznie od dotknięcia pedału.
 
Last edited:
tarcze z tyłu ma 280 większe to tylko ST i RS uważam że nie są takie małe a i jest jeszcze jedna teoria że mi się zeszkliły
nie wiem co tarcze czy klocek ale teraz się za to ślizgają ostre hamowanie nic nie daje
z tego co wiem to u mnie jest 130Nm moment dokręcania (tak podaje instrukcja)
 
Ale fakt, odpowietrzanie pompy robi robotę. Samo odpowietrzenie zacisków powodowało, że pedał brał przy 2/3 wysokości. Zrobiłem później całą procedurę, najpierw pompa przez OBD
Chodzi Ci o odpowietrzanie pompy ABS?
Jeśli tak, to procedura kompem wymagała otwarcia odpowietrzników w zaciskach czy nie?
 
Swoją drogą. Odpowietrzałem u siebie hamulce. Skończyło się na klasycznej "starej szkole". Technika z tylnymi zaciskami jest jakaś z palca wyssana, na włączonym zapłonie nie dzieje się kompletnie nic.
Ale fakt, odpowietrzanie pompy robi robotę. Samo odpowietrzenie zacisków powodowało, że pedał brał przy 2/3 wysokości. Zrobiłem później całą procedurę, najpierw pompa przez OBD, później klasycznie zaciski i hebel zaczyna brać praktycznie od dotknięcia pedału.
tak podejrzewałem dzięki za info
 
Chodzi Ci o odpowietrzanie pompy ABS?
Jeśli tak, to procedura kompem wymagała otwarcia odpowietrzników w zaciskach czy nie?
Tak, najpierw odpowietrzanie pompy ABS, nie wymagało to otwarcia odpowietrzników, wyglądało to podobnie, jak odpowietrzanie zacisków, musiałem podpompować pedałem, uruchamiała się pompa, i tak ze 3-4 razy mi kazało zrobić. Po całej procedurze wyskoczył komunikat, żeby odpowietrzyć zaciski w sposób manualny, bądź za pomocą procedury odpowietrzania zacisków.
W sumie fajna sprawa, bo w ForScanie jest kilka procedur, jest do pompy ABS, przewodów sztywnych, przewodów miękkich, pompy hamulcowej, zacisków, do odpowietrzania całkowicie opróżnionego układu, czy procedura samej wymiany płynu w układzie, fajna sprawa, bardzo ułatwia i uprzyjemnia serwis :).

PS. Co do pompy, w VAG-u, jeżeli dobrze pamiętam było różnie, raz nie trzeba było robić nic poza uruchomieniem procedury, innym razem trzeba było odkręcać odpowietrzniki, a jak robiłem w swoich quattro, musiałem dodatkowo jeszcze wszystkie 4 koła mieć w górze i wypoziomowany samochód ;)
 
Back
Top