jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Texaco Havoline Pro DS F 0W-30
Analiza ufundowana dzięki hojności: @radex99 , @panda3 , @Triumphator , @Oskr5 , @Michalos12 oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.
Olej do analizy udostępnił: @radex99 . Dziękujemy!.
Klasa jakości:
Aprobaty:
Strona oleju:
Opis:
Wewnętrzną konkurencją jest Pro DS P, jednak w naszej opinii mimo tej samej normy ACEA nie są to oleje "zamienne". Biorąc pod uwagę bazy, skład i podstawowe parametry DS F jest kierowany raczej do silników diesla oraz benzynowych jeżdżonych w miastach (wyższa rezerwa TBN, niższe lepkości), PRO DS P to olej dedykowany silnikom benzynowym i ewentualnie diesli użytkowanych w trasie (lepsze bazy, wyższe lepkości).
Formalnie oczywiście obydwa oleje mogą być stosowane w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych.
Mrożenie:
@+20°C
48h@-25°C
@+20°C
48h@-25°C
Po próbie płynności, w trakcie przelewania oleju, zaczęło się w nim coś wytrącać:
Analiza ufundowana dzięki hojności: @radex99 , @panda3 , @Triumphator , @Oskr5 , @Michalos12 oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.
Olej do analizy udostępnił: @radex99 . Dziękujemy!.
Klasa jakości:
- ACEA C2
Aprobaty:
- Ford WSS-M2C950A
- Jaguar Land Rover STJLR.03.5007
- Fiat 9.55535-GS1
Strona oleju:
Havoline ProDS F SAE 0W-30 | Texaco Lubricants | Chevron Lubricants (Polska)
Havoline ProDS F SAE 0W-30 jest najwyższej jakości syntetycznym olejem silnikowym do samochodów osobowych. Przeznaczony do nowoczesnych silników wysokoprężnych Ford Focus i Ford Mondeo TDCi
pl.texacolubricants.com
Opis:
- Olej spełnia wymogi lepkości dla SAE 30 (9,3 < 12,5 cSt). Jednak praktycznie jest olejem 0w20 ze względu na rzeczywistą lepkość 9.5cSt (SAE20 jest do 9.3)
- Bardzo wysoki indeks lepkości - 200 i rzeczywiste lepkości typowe raczej dla oleju SAE20 niż SAE30; pozwalają na niewielką zmianę lepkości oleju wraz ze wzrostem temperatury
- Pakiet dodatków standardowy, dość duża ilość wapnia jak na normę C2, jednak nadal w normie. W stosunku do DS P (także 0W-30 z normą C2) ma mniej wapnia rekompensowanego przez bor
- TBN 7,9 - także standardowo jak na nowoczesne oleje, nie jest wysoko ale w dobie superczystych paliw zupełnie wystarczający
- Wg informacji zawartych w karcie bezpieczeństwa główną składową bazy jest HC.
Wewnętrzną konkurencją jest Pro DS P, jednak w naszej opinii mimo tej samej normy ACEA nie są to oleje "zamienne". Biorąc pod uwagę bazy, skład i podstawowe parametry DS F jest kierowany raczej do silników diesla oraz benzynowych jeżdżonych w miastach (wyższa rezerwa TBN, niższe lepkości), PRO DS P to olej dedykowany silnikom benzynowym i ewentualnie diesli użytkowanych w trasie (lepsze bazy, wyższe lepkości).
Formalnie oczywiście obydwa oleje mogą być stosowane w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych.
Mrożenie:
@+20°C
48h@-25°C
@+20°C
Po próbie płynności, w trakcie przelewania oleju, zaczęło się w nim coś wytrącać:
Last edited by a moderator: