• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda 1.5T 182 KM Jaki olej to tego silnika ??

MaxMax

Użytkownik
Samochód
Civic 1.5T 182KM bez gpf
Marka samochodu
honda
Budżet/ile litrów
255/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
  2. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
1.5Turbo 182
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20
Jaki olej masz obecnie
honda 0w20
Witam kolegów :) Pierwsza Honda i problem z olejem :) To jakaś masakra na temat oleju do Hondy . Konfigurator olejów mówi co innego od książki serwisowej i jeszcze rożnie mówią ludzie na forach

Ok do rzeczy : Honda civic 1.5Turbo 182 konie 2018 rok bez GPF. Jaki kupić olej żeby był prawidłowy i spełniał normy ? Prosze o podanie paru konkretnych polecanych oliwek do tego silniczka i wybiorę sobie :) Ja np poległem na prostym przykładzie Shella bo szukając po swojemu znalazłem SHELL Helix Ultra 0W30 A5/B5 4L a konfigurator mi poleca Helix Ultra SP 0W-20 . Chce zrobic serwis olejowy a nadal nie wiem jaki olej zalac :) Proszę o pomoc tych co maja większe pojęcie niż ja ... ;)
 
czyli żeby być bliżej to co powie producent to byś wybrał : VALVOLINE SYNPOWER MST FE C2 0W-30 ?
Ja mam zalane 5W30 w silniku Hondy z rocznika 2014 , do którego instrukcja też zaleca 0W20 (0W30/5W30 dopuszcza). Dokładnie takie same zalecenia doboru oliwy masz instrukcji swojego samochodu. Także nie powinienem być raczej adresatem takich pytań. Wątek doboru oleju do Twojego silnika został wyczerpany, a sama oliwa zakupiona przez Ciebie ( lepkość i klasa jakości dopuszczona przez producenta ). Tyle w temacie.
 

Attachments

  • SmartSelect_20231221-164048_OneNote.jpg
    SmartSelect_20231221-164048_OneNote.jpg
    121,6 KB · Odwiedzin: 45
Ja w roczniku 2006 mam zalany 0w20. Od 50tys nic nie wybuchło. Ale to nic nie zmienia bo OP boi się takich lepkości.
Dziwne są tematy na tym forum bo gro ludzi poleca jakaś lepkość/konkretne oleje a OP i tak wybiera po swojemu 🤣
 
Ja jeździłem kiedyś Hondą do której było zalecane 0W20 na 5W50. Zrobiła cały interwał, 13 000 km bez problemu. Kolega wybrał co chciał, zgodne z zaleceniami (co prawda nie forumowymi). Silnik nie stanie od tego Amisoila. A to że pokazuje że ma gdzieś na nasze porady, a co za tym idzie stan swojego silnika, turbosprężarki itd...to już jego sprawa 😁. Myślę że taki był jego zamysł od samego początku, zakładając ten temat. Lepiej niech się tacy ludzie wyżywają na forum, niż miałby robić awantury na ulicy albo w domu 😛.
 
Każdy widzi tutaj tylko samo 0w20 ? Specyfikacja jeszcze np a5/b5 API SM w górę . Ja sobie obejrzałem na youtube film z testem olejowym oryginalnego 0w20 hondy to już stwierdzam ze nie chce takiego oleju ;) Ja chce dla silnika lepiej a nie gorzej
 

Attachments

  • 1702975248147.png
    1702975248147.png
    379,5 KB · Odwiedzin: 42
Last edited:
Wrzuć link do tego testu na YouTubie . Jestem ciekaw co to za merytoryczny materiał 😉. Co do doboru oleju temat zamknięty. Niepotrzebnie go ciągniemy i komentujemy.
 
Sprowadzanie tematu doboru oleju tylko do samej lepkości to błąd.
0W20 Hondy to bardzo przyzwoite oleje. A, Eneos X-Prime to już bardzo wysoka półka.
Były przypadki zacierania się góry silnika (łożyska wałków) w Type-R 1.5T na 0W20, przy katowaniu na torze, ale powód to paliwo w oleju. Były też przypadki, wadliwych pomp oleju (zbyt mały wydatek), ale to są jednostkowe sytuacje.
Większość takich awarii jest związana z bardzo ekstremalną eksploatacją i jednocześnie brakiem odpowiedniej dbałości o serwis olejowy.
Generalnie zmiana na 5W30 nie ma większego sensu w tym przypadku.
 
wiedziałem 🤣🤣🤣
 
teraz kazdy widzi specyfikacje i wymogi wiec zamiast gadac co i jak to niech ktos poda top 5 olei dla tego silnika oprocz oem honda. Olej ktory spelnia wymagania ktore podalem z instrukcji . Tak prosciej ? ;)
 
Po tak konsekwentnym przeciwstawianiu się przez Ciebie forumowym zaleceniom , już chyba trochę za późno na te Top 5 . Jeśli chcesz być traktowany poważnie i otrzymywać merytoryczne zalecenia , musisz szanować zdanie osób które wiedzą na ten temat dużo więcej od Ciebie. Użytkownicy tego forum przynajmniej w większości starają się odpowiadać tematycznie, i nie obrażać się ani nie wyśmiewać innych tak jak to ma miejsce na innych forach samochodowych na których wypowiadają się amatorzy w większości. Tutaj masz znaleźć odpowiedź i uzasadnienie poparte doświadczeniem i wiedzą. Co do materiału który obejrzałeś na YouTubie . Było nie raz poruszane na forum że te testy nie odwzorowują w żaden sposób warunków pracy żadnego z elementów w silniku. Także nie mają przełożenia na rzeczywistość, przynajmniej jeśli chodzi o ochronę silnika, czy porównywanie który olej jest lepszy , a który gorszy pod jakimkolwiek względem. Pokazują jedynie wycieranie metalowego wałka. Masz prawo tego nie wiedzieć jeśli nie interesujesz się tym tematem.
 
jeżeli mam się trzymać producenta to dobrze zrobiłem bo właśnie oto ten olej i specyfikacja spełniaja normy hondy tylko ze nie ma napisu na butli 0w20 a 5w30 ale napisane jest ze tak występuje . Chyba ze ja po chinsku czytam
 

Attachments

  • 1702975248147.png
    1702975248147.png
    379,5 KB · Odwiedzin: 46
Last edited by a moderator:
Prawie zapomniałem o Piotrze ich jego tarciu pręcików :)

Nie ma co ciągnąć wątku. Autor zakupił olej zgodny z książką i mieszczący się w widełkach lepkości, forum się zasugerowało informacją z pierwszego posta, gdzie wrzucił konkretną lepkość jako wymaganą.
 
Hmmm myślałem ze to forum olejowe a nie filozofia matrixow :)

Jeśli chodzi o rozcieńczanie paliwa, niewiele można zrobić. Ogólnie rzecz biorąc, przyczyną rozcieńczenia jest sama konstrukcja silnika, więc jedyną opcją, jaką mają właściciele, jest próba zmniejszenia stopnia rozcieńczenia i pogodzenie się z problemem. Honda rzekomo przypomniała sobie CR-V z lat 2016–2018 i modele CR-V z lat 2017–2018 w związku z tym problemem, ale dziwnie pominęła Hondę Accord 2018, która wykorzystuje ten sam silnik. Mimo że nie uwzględniłem Accorda, czytałem raporty o rozcieńczaniu paliwa w tym pojeździe, a nawet w silnikach 1,5 z roku modelowego 2020, niezależnie od tego, w którym samochodzie są zamontowane.

Jak na razie wydaje się, że Hondzie nie udało się rozwiązać problemu skutecznie, mimo że jest znany od ponad pięciu lat. Najlepsza rada, jaką mogę dać właścicielom Accordów, Civiców i CR-V, to częsta wymiana oleju i używanie wysokiej jakości benzyny, ewentualnie wypróbowanie paliwa premium w celu uzyskania większej odporności na uderzenia.

Wymiana oleju silnikowego niekoniecznie zapobiegnie rozcieńczaniu paliwa, ale jest najlepszym proaktywnym środkiem zapewniającym odpowiednią lepkość oleju w celu ochrony przed zużyciem. Olej silnikowy na przebieg 3000 mil zapewnia lepszą ochronę niż olej na 5000 mil, ponieważ olej z czasem ulega rozkładowi, więc dłuższe interwały zapewniają gorszą ochronę. Ta sugestia ma na celu zapobieganie uszkodzeniom, które mogą być spowodowane nadmiernym rozcieńczeniem zmniejszającym lepkość oleju.

Stosuj wysokiej jakości, w pełni syntetyczny olej i wymieniaj go co 3000 mil, a nie zgodnie z zaleceniami Hondy co 7500 mil. Bardzo mała zalecana przez Hondę masa oleju (0W-20) prawdopodobnie przyspiesza rozcieńczanie, dlatego należy rozważyć użycie gęstszego oleju, takiego jak 5W-30 lub 5W-40, aby spowolnić rozcieńczanie, szczególnie jeśli mieszkasz w gorącym klimacie. Należy jednak zachować ostrożność przy stosowaniu zbyt gęstego oleju, gdyż w przeciwnym razie istotne kanały mogą zostać zablokowane i uszkodzić podzespoły, takie jak solenoidy zmiennych faz rozrządu. Przede wszystkim ropa jest tania, a silniki nie.

czyli znajde 5w30 z charakterystyki które nie będzie za ,,GENSTE"
Chcialem wysrodkowac i uderzyc w 0w30 zwlaszcza teraz zima no ale chyba pcha mnie w strone 5w30 bo serwisy hondy tez przechodza na 5w30 niektorym klientom wiec hmmmm.....
 
@MC Subi osobiście skróciłbym interwały do max 8tys km a jeśli tylko miasto to nawet do 5-6tys. Olej oczywiście znanej marki z API SP
(np Shell SP 0w20 - notabene taki olej jest rekomendowany do silników Yarisa GR i Hiundai N Sport)
 
masa oleju (0W-20) prawdopodobnie przyspiesza rozcieńczanie, dlatego należy rozważyć użycie gęstszego oleju, takiego jak 5W-30 lub 5W-40
*Bardziej lepkiego. No i to tak nie działa, 5W40 rozcieńczony o 10% traci właściwości i nadaje się do wymiany tak samo jak SAE20. To nie lepkość kwalifikuje odporność na rozcieńczanie.

Należy jednak zachować ostrożność przy stosowaniu zbyt gęstego oleju, gdyż w przeciwnym razie istotne kanały mogą zostać zablokowane i uszkodzić podzespoły
Aż strach odpalać samochód na mrozie w takim razie. Przecież mój 5W20 jest "genstszy" jak odpalę spod chmurki zimą niż 5W40 odpalany z garażu.
 
Last edited:
Nieważne czy olej to 0W20,5W30 czy jakieś 5W50. Przy znacznym rozcieńczeniu paliwem , każdy olej traci swoje właściwości niezależnie od lepkości. Szczególnie jeśli jest to rozcieńczenie benzyną. Przykładowo: jeśli mamy 5% paliwa w oleju 0W20 to jego dodatki metaliczne i wiskozatory są w tym samym stopniu zdegradowane, co w oleju o wyższych oznaczeniach SAE . Benzyna nie tworzy z olejem żadnej mieszaniny, które można ze sobą w ten sposób porównywać . To nie jest sok pomarańczowy z wodą ...
 
Back
Top