• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda 1.5T 182 KM Jaki olej to tego silnika ??

MaxMax

Użytkownik
Samochód
Civic 1.5T 182KM bez gpf
Marka samochodu
honda
Budżet/ile litrów
255/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
  2. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
1.5Turbo 182
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20
Jaki olej masz obecnie
honda 0w20
Witam kolegów :) Pierwsza Honda i problem z olejem :) To jakaś masakra na temat oleju do Hondy . Konfigurator olejów mówi co innego od książki serwisowej i jeszcze rożnie mówią ludzie na forach

Ok do rzeczy : Honda civic 1.5Turbo 182 konie 2018 rok bez GPF. Jaki kupić olej żeby był prawidłowy i spełniał normy ? Prosze o podanie paru konkretnych polecanych oliwek do tego silniczka i wybiorę sobie :) Ja np poległem na prostym przykładzie Shella bo szukając po swojemu znalazłem SHELL Helix Ultra 0W30 A5/B5 4L a konfigurator mi poleca Helix Ultra SP 0W-20 . Chce zrobic serwis olejowy a nadal nie wiem jaki olej zalac :) Proszę o pomoc tych co maja większe pojęcie niż ja ... ;)
 
Last edited:
@Triumphator to chyba nie typ użytkownika, który będzie studiował dodatkowe tematy. Prędzej taki, co gdy nie uzyska potwierdzenia swoich wyborów, po prostu odbije się od forum i zrobi po swojemu.

Chce zrobic serwis olejowy a nadal nie wiem jaki olej zalac :) Proszę o pomoc tych co maja większe pojęcie niż ja ... ;)
Skoro sam piszesz, że nie masz dużego pojęcia, więc prosisz o pomoc, to na jakiej podstawie podważasz propozycje ludzi, którzy to pojęcie mają? 🙂

Oficjalne zalecenia inżynierów nie zgadzają się z Twoim aktualnym światopoglądem, zdarza się, ale to w takim razie nie ma sensu chyba niepotrzebne sobie komplikować, przedłużać i włączać w to forum. Od razu zalej coś na chłopski rozum.
 
Zalecam Honda 2.0 bo to mam wpisane w umowę o przedłużonej gwarancji i na tym silnik przetrwał 2 stówki ostrych katuszy.
Ale zanim forumowym zwyczajem zgnoicie założyciela tematu, muszę mu oddać sprawiedliwość, bo instrukcja wygląda tak:
1702975248147.png
 
Z tego co zamieścił @MC Subi najlepiej lać olej OEM. Zresztą generalnie japońskie OEMy są więcej niż bardzo dobre i chyba tylko kasa może być powodem szukania czegoś innego.

Jak autor chce coś o wyższej lepkości i nie z ASO to Shell z normą A5/B5 będzie tak samo dobrym pomysłem jak każdy inny olej. Ale szczerze to lałbym albo olej OEM Hondy, albo jak za drogo to poszukał po ale drogo oleju OEM Toyoty 0W-20.
 
Shell HU 0W30 A5B5 jeśli już. 5W30 AF to zwykły HC jakich wiele pod normę forda wssm2c913d. W 0W30 A5B5 innych marek z reguły będzie trochę PAO dla poprawy nastroju. Może Mobil1 ESP LV 0W30 tu mamy mix olejów bazowych.
 
Dodam tylko, że podbicie poziomu oleju o połowę odległości między znakami na miarce jest w zimowej jeździe miejskiej normalne, a to są okolice 10%!, czyli tak 3 razy więcej niż uznany max. Honda 2.0 to znosi bez problemu, jak będzie z innymi nie wiadomo.
 
Ja zostałbym przy oleju OEM jaki zaleca producent Honda, bo oni produkują niezwykłe silniki i wiedzą doskonale jaki olej jest najodpowiedniejszy.
Honda to pewnego rodzaju wzór do nasladowania jeżeli chodzi o silniki spalinowe, a patrząc na podejscie to etyki pracy są perfekcjonistami. Potrafią nawiązać kontakt z specjalistami z innych gałezi motoryzacji. Np. Dział silnikow Hondy (HRC) o pomoc prosili inżynierów silników lotniczych i wykorzystywał ich technologie wałów i łożysk. A z silników cywilnych koncepcja VTEC poszła do silników F1. Technologia powlekania cylindrów z motocykli została przeniesiona do silników F1. Natomiast wiedza o turbosprężarkach silników Formuły 1 zostanie wykorzystana do rozwoju technologii turbodoładowania w samochodach cywilnych. Tam to działa jak jeden wielki organizm wymieniający się doświadczeniem.
Tutaj bym nie kombinował i lał olej OEM jaki zaleca producent.
 
Last edited by a moderator:
mysle zeby dopasowac jakis 5w30 lepiej i bezpieczniej ale nie wiem jeszcze jaki
Silnik został zaprojektowany na 0w20 .
Tu nie ma nic niebezpiecznego to nie eksperyment jakiś.
Na 5w30 czuc wyraźnie jak zamula , bo ma większe opory pompowalność, wolniej płynie w cienkich przewodach i wolniej odprowadzs ciepło .
Ciecz gęsta kumuluje ciepło, żadka odwrotnie . Ten silnik ma natrysk oleju na denko tłoka by go chłodzić....pomysl o konstrukcji cienkich pierścieni tłokowych ...zgarniajacy olejowy który esskimi kanałami ma odprowadzić olej przy dużej prędkości obrotowej.

Dzisiaj olej to część konstrukcji silnika .

Są tacy co jeżdżą na 5w30 , ma to negatywny! wpływ choćby na katalizator...


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
...pomysl o konstrukcji cienkich pierścieni tłokowych ...zgarniajacy olejowy który esskimi kanałami ma odprowadzić olej przy dużej prędkości obrotowej.
Akurat ten pomysł był tylko w 2012 r i kończył się fabrycznym zestawem naprawczym z grubymi pierścieniami:)
W nowych silnikach pierścienie są bardzo grube jak na dzisiejsze czasy, za to cylinder ma dość unikalny sposób plateau honing.

No i oczywiście- eksperyment dotyczył tylko i wyłącznie rynku europejskiego, wszystkie inne silniki miały normalne pierścienie, nawet tureckie sprzedawane w UE.
 
Last edited:
Max, wyrzucone pieniądze ,za drogi , a nie jest az tak dobry jak go promują.
Pomyśl, lepiej częściej zmieniać tańszy, co 7-10 tys km niż amsoil co 12-15.
Posiadają , ze po 7 tys km olej ma dosyć, w sensie degradacja dodatków stabilizujących lepkość jest już mocno zaawansowana i to bez względu czy Shell czy Amsoil. Badania dowiodły , że to owe dodatki po oksydacji obniżają znacznie odporność oleju na ścinanie.
Sam lałem drogi Ravenol, myślałem o Amsoil..jednak 5L Shell za 210zł ...3 bańki mam 4 wymiany. Wolę częściej a mieć swieży...w dodatku auto nie ma takiego jadu na 5w30 jak na 0w20, uwierz mi to czuć.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex Twoje ostatnie zdanie mnie trochę ubiło w glebę wrrr A co dokladnie miales na tym 5w30 bo może zle normy miałeś albo cus i cie zmuliło ? :p
 
W sumie gdybyś wziął któregoś z Eneos X Prime np 0W20 lub 5W30 czy nawet mieszance 50/50 obu to byłby dobry wybór pod ten silnik. Nie myślałeś nad nimi? A na pewno taniej niż Amsoil.
 
po 7 tys km olej ma dosyć, w sensie degradacja dodatków stabilizujących lepkość jest już mocno zaawansowana i to bez względu czy Shell czy Amsoil. Badania dowiodły , że to owe dodatki po oksydacji obniżają znacznie odporność oleju na ścinanie
Dobrze, że moje silniki o tym nie wiedziały. Niektóre miały dość po pięciokroć, a jakoś wszystkie w stanie idealnym przeżyły samochody.
 
Nie znam oleju kompletnie...
Eneos nie trzeba przedstawiać a co do tych to masz tu na forum analizy.
 
Jeśli ktoś nic nie wie, a i tak uważa że wie lepiej.... to już nie ma tu nic do dodania. Polak z krwi i kości 🌵
 
Back
Top