• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic VIII 1.4 83km LPG

ojest

Użytkownik
Marka samochodu
Honda Civic VIII
Budżet/ile litrów
150
Styl jazdy
Silnik
1.4 83KM i-DSI (L13A7)
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Minimalny
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Amsoil Signature Series 5w30
Witam, zostać przy obecnym oleju czy nie ma sensu przepłacać?
Przebieg 289tys km, instalacja LPG.
Dzięki za pomoc.
 
Oleje Mobila sprawują się świetnie na długich i bardzo długich dystansach, ale tych najlepszych nie ma w Europie.
 
Lepszy będzie może właśnie Amsoil SS. Reszta na podobnym poziomie. No może Mobil 1 ale to już cena nie wiele niższa niż Amsa.
 
Last edited:
Zależy pod jaka normę
Dexos1 gen2, czyli oleje przygotowane pod nowoczesne turbo benzyny z wtryskiem bezpośrednim i ryzykiem występowania LSPI:
Orlen Max Expert DEX1
GM Dexos1 gens/Opel Dexos1
Millers LSPI
Castrol Magnatec DX1
...

Pod "starą" ACEA A5/B5
Lotos Aurum A5/B5
Orlen Max Expert F
Castrol Edge/Shell Helix Ultra A5/B5
...

Oprócz tego, 5w30 API SN/ILSAC GF5 - setki olejów ...

Wymienłem te w miarę tanie.
 
Myślę że można też rozpatrywać jakieś dobre C2. Ja np. będę wlewał do Japonii (Swift) Magnateca 5W30 C2

Ford Formula F pewnie też będzie OK.
 
Lotos Synthetic C2+C3 5w30
 
Ale on ma HTHS raczej "pełne", jak zwykłe C3?
Prędzej Orlen ME Dex1, a może nawet ME 5W20 C5?
 
0W20 i wtedy możesz kupować jedną lepkość dla Hondy i Mazdy, ewentualnie 5W20. Amsoil jak chcesz, możesz pozostać, ale dostałeś również inne, fajne propozycje. Jednostka 8v, niewysilona, prosta, bardzo fajna, jak o blacharkę zadbasz, to pojeździ.

PS. Jak tam podłoga? Jak się ta blacha u Ciebie trzyma? Pytam, bo jestem Hondą zainteresowany w perspektywie czasu.
 
Podwozie zakonserwowane, na nadwoziu zero rdzy 👍

Chyba zdecyduję się na Lotos Aurum A5/B5, zobaczymy czy jakąś różnicę odczuję 😜 Dobrze robię?

Jeszcze pytanie o płukankę, raczej warto użyć? 🙂

I w sumie jeszcze jedna rzecz, zostać przy 5w30 czy zmienić na 0w20?
 
Last edited:
@ojest w prawdzie ja mam 1.8 ale w rok zrobiłem przejście z 5w30 na 0w20.
Jeśli silnik zdrowy (nie ma wielkiego apetytu na olej) to nie widzę przeszkód by mu ulżyć i zalać dobre 0w20. Osobiście mam od 2tyś km Shell Helix Ultra 0w20 SP/C5. Olej bardzo dobrze sformułowany z dużą ochrona podczas upałów (tak przynajmniej twierdzi Shell)
 
Lotos Aurum A5/B5
Bardzo dobra decyzja. Jednak, jak pisałem, możesz pójść w 0W20, jak w Maździe i masz ujednolicony olej.

Jeszcze pytanie o płukankę, raczej warto użyć?
Tak, przy KAŻDEJ zmianie oleju warto stosować płukankę postojową.

czy zmienić na 0w20?
0W20/5W20.

Podwozie zakonserwowane, na nadwoziu zero rdzy
Tak właśnie myślałem, ale to jak w porę podwozie zakonserwowane, to powinno trzymać. Czaję się od pewnego czasu na UFO, ale teraz poszedłem w jednoślady :p

nie ma wielkiego apetytu na olej)
Jeśli nawet ma, to warto spróbować.
 
U siostry w identycznej Hondzie od kilku lat zalewam Super Lite 5/30.Wymiana raz w roku,wychodzi ok 7-8tys.po mieście.Ile wleje tyle wyleje.Mozna i droższe tylko czy warto?
 
Problem w stylu "jak zjeść ciasto i miec ciastko". Najpierw uzgodnij sam ze sobą czego chcesz, pozniej ludzi pytaj o zdanie.
 
Czyli nasze porady jak krew w piach 🤷
 
Co za jęk zawodu 😉

Wg mnie OP wybrał poradę
Jak chcesz zmienić to coś od Mobila, Neste, Shella, Castrola albo Petronasa z tych bardziej znanych i porządnych. Bo do Orlenu i Lotosa raczej cię nie przekonamy

Są podziękowania, olej wybrany, jest ok.
 
Last edited:
Back
Top