• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic VIII 1.8 + LPG

marzab

Użytkownik
Samochód
Honda Civic VIII UFO 1.8 i-VTEC
Marka samochodu
Honda Civic VIII
Budżet/ile litrów
120/4l
Styl jazdy
Silnik
1.8
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Od 0w20 do 10w40
Jaki olej masz obecnie
Motul eco-nergy 5w30
Witam. Jestem posiadaczem Hondy Civic UFO 1.8 + LPG. Aktualny przebieg to około 180 tys. Za 1,5k czeka mnie wymiana ( stosuje interwał 10k km) Autem jeżdżę prawie 2 lata i zrobiłem 40k km. Dotychczas lalem takie oleje jak Amsoil,Volveline,motul - wszystkie 5w30 ACEA A3/ A5 (kolejność wymian oleju). Przyznam ze na Amsoilu silnik pracował najlepiej ale cena jest zbyt wysoka jak na moje zastosowania. Autem jeżdżę do pracy po zakorkowanym mieście a w weekendy robię trasy po 200-300 km. Dodam tylko ze auto bierze około 1l oleju pomiędzy wymianami. Pomyślałem żeby przejść 5w30 na 5w40 ale nie wiem czy to dobry pomysł przy moim stylu jazdy (czerwone pole odwiedzam tylko przy jeździe autostrada). Dlatego tez szukam jakieś fachowej pomocy odnośnie doboru oleju. Czy zmieniać na w40 czy może zastosować jakiś dodatek do oleju?
Na ten moment myślałem o Specolu Gold (czytałem wiele dobrych oponi o nim na forum) lub właśnie shell ultra helix 5w40. Chciałbym aby cena za olej 4l nie przekroczyła 120 zł. Pozdrawiam
 
A dlaczego miałaby się zwiększyć pobór oleju? :)
5w40 od specola mamy analizę na forum.
Możesz sprawdzic
 
Tak zapytałem, własnie przeczytałem i dlatego myslalem o 5W40. Mógłbys doradzić czy zostać przy specolu 5w30 czy raczej 5w40? Czy w 5w30 olej tez został udoskonalony?
 
Czy Honda dopuszcza lekkość 0W20, czy pierwszym wyborem jest 5w30?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Silniki Hondy serii R, jeśli biorą jakieś ilości oleju, to zazwyczaj zwiększanie lepkości nic nie daje, a znam takie przypadki, że na niższych lepkościach pobór był mniejszy. Z tańszych opcji masz Specol 5w30 a3/b4, w budżecie zmieści się też Shell Helix Ultra 5w30 a3/b4.
 
Ok z tego co się orientuje różnica w cenie to 50 -60 zł. Warto dopłacać ze shella?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited by a moderator:
Właśnie przeglądałem temat kolegi wyżej i widziałem Twój wpis ze po zalaniu tego shella co poleciłeś zauważyłeś spadek poboru oleju :) wiec chyba wezmę jego. Z Galon oleje mam za 99 zł za 4l


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited by a moderator:
Dla samej bazy GTL ja bym osobiście tę różnicę dorzucił.
 
Ale to Shell ma bazę GTL, nie Specol.
 
Last edited by a moderator:
Ostatnio była zbiórka na analizę Shell Helix Ultra 5w30 (full saps, ACEA A3), możesz poczekać na wyniki analizy.
 
Ja latam właśnie na specolu i poboru oleju nie ma także pozytywnie, jego zabarwienie powoli robi się ciemne to też dobry znak, także specolek dobry a za taką cenę to masz 2x wymianę w roku :). Nie będę przekonywał do oleju bo jedynie trzeba się trzymać ACEA A3 lub A5 także cokolwiek tam zalejesz to honda będzie zadowolona. Ten silnik nie wymaga hiper oleju bo nie ma dpfów ani turbosprężarek.
 
Właśnie tak tez stwierdziłem. Akurat Specol idealnie spełnia ACEA A3 także bez problemu. Olej i tak wymieniam co 10 tys ale jeśli można zaoszczędzić 60 zł to czemu nie :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited by a moderator:
Ostatnio była zbiórka na analizę Shell Helix Ultra 5w30 (full saps, ACEA A3), możesz poczekać na wyniki analizy.

Dzięki za info. W takim razie wstrzymam się z zakupem. Do wymiany jeszcze trochę zostało :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Shell to pewniak. Możesz brać w ciemno👍.
 
Back
Top